Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Spørsmål rundt kviser og bruk av melanota 2?

Gjest Malley

Anbefalte innlegg

Gjest Guest_Marius_*

Hei!

jeg er en gutt på 18 år som har lyst å prøve Melanotan 2..

spørsmålet er ikke om hvordan jeg skal bruke d, osv osv..

men det jeg lurer på er hvordan det reagerer på kviser??

jeg har en del arr etter kviser som er røde.

vil arrene bli lilla, mere rød, eller vil de bli mindre synlige?

er det noen som har noen erfaring med dette som vil dele?

tusen takk for svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvorfor er det farlig å bruke Melanotan?

Melanotan er ikke tilstrekkelig utprøvet på mennesker. Virkningene på kort og lang sikt er derfor dårlig kjent. For personer som har hjertesykdom, diabetes og andre alvorlige sykdommer kan Melanotan føre til forverrelse av sykdommen. Melanotan er ikke godkjent av legemiddelmyndighetene i noe land. Det er ingen kontroll med hva Melanotan-glassene inneholder. Det kommer stadig flere meldinger om bivirkninger.

Bivirkninger av Melanotan

Vanlige bivirkninger av Melanotan er mørke flekker i huden, unormal brunfarge, økning i størrelsen av føflekker. Det er meldt om et tilfelle med en livsfarlig infeksjon i huden og lungene hos en norsk person som brukte Melanotan. I dette tilfellet var glasset med Melanotan forurenset med bakterier. Fagfolk er også redd for at Melanotan ved lengre tids bruk kan føre til utvikling av ondartet føflekkkreft fordi Melanotan overstimulerer melanocyttene. Slik overstimulering kan føre til at cellene mister styringen og blir til kreftceller.

Hvorfor kan Melanotansprøyter være farlige?

Grunnen til at Melanotan må gis i sprøyteform er at det blir ødelagt i magesekken dersom en prøver å spise stoffet. Det er særlig farlig å gi legemidler som ikke er godkjent av myndighetene i sprøyteform. Giftige stoffer og bakterier som kan være i stoffet vil komme rett inn i kroppen. Dette kan føre til alvorlige infeksjoner, blant annet blodforgiftning.

Fare for forfalskninger og farlige tilsetninger

Melanton selges ulovlig i mange land. Det er ingen kontroll med produktet. Legemiddelverket frykter at Melanotan kan bli forfalsket eller bli tilsatt andre ulovlige stoffer, siden det store penger å tjene på å selge stoffer under navnet Melanotan.

Lenke til kommentar
Gjest Guest_Marius_*

jeg var ikke ute etter noe svar på hvor negativ Melanotan er..

så dropp sånt..

ingen som vet hvordan dette fungerer med kviser?

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...
jeg var ikke ute etter noe svar på hvor negativ Melanotan er..

så dropp sånt..

ingen som vet hvordan dette fungerer med kviser?

Dette ser jeg blir et veeeldig seint svar, men svarer uansett :p

Jeg er en gutt på 23 år med veldig lys hud og veldig blondt hår!

Jeg har hatt mye kviser siden 15årsalderen. Faktisk så mye at jeg ble kalt pizzatryne av folk jeg kom i krangel med...

Etter jeg ble 20 har kvisene gradvis gitt seg, men har litt enda. Spesielt om vinteren.

Har en god del arr på skuldrene og på ryggen og litt i ansiktet.

Jeg prøvde nesten alt av lovlige stoffer som legen kunne gi meg for å bli kvitt kvisene, uten særlig resultat.

Gikk over til å ta solarium 2 ganger i uka i ca ett år.

Sluttet med solarium etter et besøk hos hudlege som sa jeg hadde fått solskader i huden.

Vet ikke hvordan han så at jeg hadde solskader.. men jeg hadde fått en del ekstra fregner.

Etter jeg ble 20 har kvisene gradvis gitt seg, men har litt enda. Spesielt om vinteren.

Har en god del arr på skuldrene og på ryggen og litt i ansiktet.

Ett år etter solariumsåret, var jeg lei av å være bleik og lurte på hva melanotan 2 kunne gjøre for meg.

Jeg studerte alt jeg fant av kliniske studier som jeg fant gjennom diverse databaser tilgjengelig på skolen...

Leste alt som forskerne har kommet fram til fra dosering til bivirkninger osv.

Bestilte mt2 fra noen jeg følte meg fortrolig med (via nettsider og epost) og satte i gang

I oppstarten brukte jeg mt2 vær dag i 12 dager, trappet så ned til 2 ganger i uken i ca en måned.

etter det har jeg kun brukt en dose i uka. Dosene har også blitt mindre med tiden.

Jeg har som mål å bruke minst mulig. I dag har jeg trappet ned til 5 units fra en 10 mg krukke som er iblandet 3 ml vann.

Mine arr har blitt mye mindre synlige, nå har jeg kun en jevn fin brunfarge over alt.

Man må stå veldig nære ryggen min hvis man skal se arrene og arrene i ansiktet vises ikke i det heletatt.

ryggen min så ikke ut før, nå er den deilig :D

Mer om mine arr:

Jeg har 4 typer arr på kroppen. (utsendemessig)

1. første er kutt som har grodd bra og som har samme farge som huden. Disse har fått samme brunfarge som resten etter bruk av mt2

2. Andre er kutt som ikke har blitt like fine. De er rette og tynne men er litt mørkere enn huden (vet ikke hvorfor)

Disse er med mt2 fremdeles mørkere enn resten av huden og vises like mye...

3. Trefje type er store kutt (som jeg har 2 av) der huden strekkte seg etter den ble sydd og som har blitt veldig stygt. Disse arrene er som strekt hud og har veldig lite pigment. De var før lysere enn resten av huden, selv om huden min var veeeldig lys. Disse arrene har blitt noe mørkere med mt2 men er fremdeles mye lysere enn resten av huden.

4. Fjerde type er kvisearr som jeg har veldig mange av, spesielt på ryggen. Disse vistes veldig godt før, men har forsvunnet helt nå og vises ikke hvis du ikke studerer huden nøye.

Håper dette er til hjelp for deg og andre i samme situasjon.

Mvh

Blondie med fin brunfarge :D

Lenke til kommentar

Som den festbremsen jeg er så vil jeg ikke anbefale noe å bruke dette, det er farlig og kan medføre store bivirkninger på kroppen. Sliter man med kviser ol. finnes det en rekke metoder for å minske dette, både kremer og andre muligheter. Om man ønsker å bli brun, så vær ute i sola og bruk solkrem med høy faktor. Eventuelt solarium i nødsfall, enn om jeg ikke anbefaler dette. Spis sunt og ligg unna "junkfooden", så er mye allerede gjort.

Ikke injiser dette i kroppen!

:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...