V?rbris Skrevet 11. mars 2009 Del Skrevet 11. mars 2009 (endret) Hei Trenger noe hjelp her. Har hele tiden lastet ned bilder fra kamera uten ekstra programmer, windows ordnet alt, gjenkjente programvare osv. Men nå får jeg ikke lastet ned bilder lengre, maskinen gjenkjenner ikke enhet koblet til USB får jeg opplyst. For å komme diverse forslag i møte kan jeg opplyse følgende. 1. Windows programvaregjenkjenner har fungert, jeg har kjørt dette med mitt nåværende kamera og slettet alle bilder på kamera etter nedlasting. 2. Dette program har også blitt brukt på ett HP kamera tidligere uten problemer. 3. Det er intet feil med USB port, for sikkerhets skyld har jeg førsøkt med flere porter uten at det hjalp. 4. Sist jeg brukte dette windows program/lastet ned bilder, kan det hende jeg krysset av ( ikke vis disse valg lengre ), jeg fikk ett valg tidligere om hva jeg ville gjøre med tilkoblet enhet. 5. Kan jeg gå inn manuelt og overstyre dette, har ett Fuji kamera, har prøvd å legge inn kameraets programvare uten at det hjalp. Har startet og restartet maskinen flere ganger uten at det hjelper, tror som sagt at grunnen er at jeg muligens har krysset av tidligere for noe angående tilkoblede enheter. Endret 11. mars 2009 av ulfjoh01 Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 11. mars 2009 Del Skrevet 11. mars 2009 Dra ut usb-kontakten og sett det inn igjen. Tror det der du beskriver også kan skje dersom du deaktiverer noen servicer. Eventuelt kan du jo bare enkelt og greit gå til anskaffelse av en kortleser. Da burde det iallefall fungere knirkefritt. Lenke til kommentar
V?rbris Skrevet 11. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2009 (endret) Kan legge til at jeg heller ikke får kontakt med minnepenn nå. Den er det ikke mange dagene siden jeg lagret noe på. Har selvfølgelig dratt ut og satt inn kontakter flere ganger, måtte jo det når flere usb porter ble prøvd. Har gått igjennom windows feilsøkningsskjema uten å bli noe klokere, har restartet, stilt tilbake så langt jeg kunne via gjenoppretninga uten at det hjalp, og nå angret gjennoppretting og stilt tilbake slik maskinen var for en drøy halvtime siden. Meget rart, det lyser i minnepennen når den er tilkoblet, faktisk så har det vært bare ett blik og så slukket lyset seg, men nå lyser det igjen, men kan ikke finne minnepennen under min datamaskin. Har kortleser på multiskriveren - det hjalp ikke, det hjalp heller ikke å sette SD kortet inn i mitt gamle kamera, det benytter andre kabler. Så kabler, kamera+++ kan man straks utelukke som feilkilde. Endret 11. mars 2009 av ulfjoh01 Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 11. mars 2009 Del Skrevet 11. mars 2009 (endret) Spør i datadelen av forumet. Alltid når jeg plages får jeg hjelp der. --------- Edit: Presiserer at dette ikke er ment som en "du har spurt på feil sted"-korreks, men er ment som et nyttig tips. Datadelen av forumet har vært lynkjappe med å hjelpe meg med alle datarelaterte problemer. Endret 11. mars 2009 av pybalto Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå