Gjest Skrevet 11. mars 2009 Del Skrevet 11. mars 2009 (endret) Hei! Har et ganske enkelt PHP kontakt script som på ingen måte inneholder sikkerhet noe som kunne være greit og hatt. Og en del andre funksjoner som jeg sikkert kan fikse Har ikke veldig god peiling på PHP men vet noe, og har klart å sette sammen dette: <form method="POST" action="inc/send.php">Navn: <br> <input type="text" name="navn" size="19"> <br> Email<br> <input type="text" name="email" size="19"> <br> Melding:<br> <textarea rows="9" name="melding" cols="30"></textarea> <br> <input type="submit" value="Send" name="send"> </form> <?phpif(isset($_POST['send'])) { $til= "****@*****.***"; $emne = "[fra din hjemmeside]"; $navn = $_POST['navn']; $email = $_POST['email']; $melding = $_POST['melding']; $body = "Fra: $navn\n Email: $email\n Melding:\n $melding"; echo "Melding har blit send til web masteren!"; mail($til, $emne, $body); } else { echo "Kunne ikke sende meldingen!"; } ?> Så nå ønsker jeg litt mere sikkerhet i dette, dere ser jo koden er simple. Kunne sikkert trengt en anti-bot hvis noen vil hjelpe Endret 12. mars 2009 av Gjest Lenke til kommentar
OIS Skrevet 11. mars 2009 Del Skrevet 11. mars 2009 <form method="POST" action="send.php"> <input type="text" navn="navn" size="19"><br> <br> <input type="text" email="email" size="19"><br> <br> <textarea rows="9" melding="melding" cols="30"></textarea> <br> <br> <input type="submit" value="Send" name="send"> </form> Et raskt overblikk viser at disse 3 elementene må rettes til: <input type="text" name="navn" size="19"> <input type="text" name="email" size="19"> <textarea rows="9" name="melding" cols="30"></textarea> </form> Du bør erstatte size med maxlength hvis du ønsker maks tegn. Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 11. mars 2009 Del Skrevet 11. mars 2009 Takk. Skal se på det etter jeg har sett noe på TV Noen andre som kan bidra med mere sikkerhet? Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 12. mars 2009 Del Skrevet 12. mars 2009 Heisann! Noen andre som vil hjelpe meg? Har sett på litt på PHP GD for sikkerhet med bilde verifisering, tenkte å teste det ut. Og håper det ikke er alt for vanskelig! Hvis du har noen idéer så er bare å legge inn et innlegg Lenke til kommentar
exmx Skrevet 13. mars 2009 Del Skrevet 13. mars 2009 Heisann! Noen andre som vil hjelpe meg? Har sett på litt på PHP GD for sikkerhet med bilde verifisering, tenkte å teste det ut. Og håper det ikke er alt for vanskelig! Hvis du har noen idéer så er bare å legge inn et innlegg anbefaler reCaptcha. Sikrere bilde vertifisering finnes ikke. demo: http://horgenweb.org/kontakt.php (du kan også ta vekk rammen rundt osv. har gjort dette selv, men ikke giddet å ligge ut den nye versjonen ennå. lat ) Lenke til kommentar
olabilen Skrevet 13. mars 2009 Del Skrevet 13. mars 2009 anbefaler reCaptcha. Sikrere bilde vertifisering finnes ikke. Nuvel, det kan diskuteres. Mange andre måter en kan implementere uten å måtte ty til Captcha-metoder. Et lite geografisk spørsmål er nok: i hvilket land ligger Oslo? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå