Alte-to Skrevet 11. mars 2009 Del Skrevet 11. mars 2009 (endret) Hei. sitter med PCn til søstersn og ska installere WinXP, da skolen ikke tillater Vista. jeg må få til dette i kveld :S da hun må ha den på skolen i morgen. Jeg har lastet ned GParted, men, så kom jeg til og tenke på : selv med 2 partisjoner, Hvordan får jeg velge mellom Vista og XP under Boot?! :S Haster litt dette edit:Shrinker nå ned Vista partisjonen til 90gb (120gb hdd) får da en partisjon på "slutten" som jeg tenker og bruke til XP... så snart den blir ferdig Endret 11. mars 2009 av Alte-to Lenke til kommentar
TRD4U Skrevet 11. mars 2009 Del Skrevet 11. mars 2009 Windows ordner (forhåpentligvis) dette med DualBoot selv. Jeg er ikke hundre prosent sikker når du har Vista først og legger inn XP etterpå, men vil tro at XP dekterer (finner) at det allerede ligger et OS der og lager en såkalt DualBoot. Det vil si at du får opp en meny nå du starter PC'en, hvor du velger mellom Windows Vista og XP. Du kan endre hvor lenge denne menyen skal vises og hva som skal startes som standard. Når jeg kikker her, ser det hele litt avansert ut, men du får jo prøve da. Ta kopi av vikige filer først, i tilfellet noe skjærer seg. Lenke til kommentar
Alte-to Skrevet 11. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2009 hehe, stemmer det! Mener XP gjorde det på Win98 en gang i tiden jah får prøve og se Takk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå