Gå til innhold

Hvem gagner Ateistenes og Humanistenes gale menneskesyn ?

Anbefalte innlegg

Skal man se på hva hellige motiver har bidratt med i det store hele, så kommer du til å få bakoversveis.

Jeg tror mange oppriktige, sådan oppegående religiøse innehar litt mer integritet da sosial gevinst ikke veier like sterkt som hos en ateist. (selvsagt spekulativt)

Men kikk litt på radikal, religiøs-, spesielt kristen humanisme.

Velkommen til 21. århundrets kristen virksomhet. Afrikanske heksebarn søker deres velsignelse.

Tema er ikke "hellige motiver" men det nye menneskesynet vi har fra mennesket Jesus Kristus.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Derfor mener du at ateister ikke synes mennesker er like mye verdt som religiøse synes?

Det er helt tydelig at ateister og humanister har et nedvurderende menneskesyn.

Å ja, for det er jo ingenting i bibelen som kan gå under nedvurderende menneskesyn.

https://www.diskusjon.no/index.php?session=...&p=13308396

Du sier rett ut at du er en ape. Er det det du vil være ?

Det er ikke alle som er interessert i å bli det ! :)

Heller en ape enn en klump med jord.

Første Mosebok, Kapittel 2: 7

Og Herren Gud formet mannen av jord fra marken og blåste livspust inn i hans nese, så mannen ble til en levende skapning.

Ufattelig du har fortsatt ikke tatt av deg GT brillene O3K :D

Det er NT nå, alt ble til gjennom Jesus Kristus.

Skapelses beretningen > I begynnelsen var Ordet. Ordet var hos Gud, og Ordet var Gud. Han var i begynnelsen hos Gud. Alt er blitt til ved ham, uten ham er ikke noe blitt til.

Endret av IHS
Lenke til kommentar
Ateister og Humanister identifiserer seg med ape mennesket.

De kristne identifiserer seg med det gudomelige mennesket Jesus Kristus.

Hvilket av disse to menneskesynene gagner menneskeheten ?

Det som baserer seg på fakta snarere enn overtro.

Lenke til kommentar
Ufattelig du har fortsatt ikke tatt av deg GT brillene O3K :D

Det er NT nå, alt ble til gjennom Jesus Kristus.

Hvis GT er helt ugyldig, IHS, forklar hvordan det første mennesket ble skapt.

Endret av O3K
Lenke til kommentar
La meg spørre deg, IHS, hvordan gagner gudstro et menneske?

Hvis Gud er et menneske, er det i menneskets interesse å tro på Ham.

Ja, det vet jeg du mener. Men hvorfor? Konkrete eksempler på hvordan det gagner menneskeheten, slik jeg gjorde med humanismen.

Menneskehetens identifikasjon med mennesket Jesus Kristus har til nå løftet menneskeheten opp til det høyeste nivå mennesket noen sinne har vært på. Ateistene og humanistene er dette nye menneskets fiender. De ønsker seg et egoistisk ape menneske, et dyr som mal for menneskeheten.

I dette nye mennesket (Jesus Kristus) ligger hele menneskehetens fremtid.

Endret av IHS
Lenke til kommentar

Mennesker identifiserer seg jo IKKE med jesus kristus. Kristne gjør jo så utrolig mye som er mot hans idealer. Som f.eks å stemple meningsmotstandere som noen som "ønsker seg et egoistisk ape menneske" når man ikke engang har giddet å ta til seg de meningsmotstanderne har sagt. Jesus ville blitt trist.

Lenke til kommentar
Bare for ordens skyld kan du definere de som oppfører seg som dyr, jeg er nemlig meget nysjerrig på hvem de er, om det er folkeslag eller nasjoner eller hvadenåmåttevære de er.

Alle verdens egoister.

Kjekt, da finner du de blandt all verdens religiøse for ateister er i mindretall her på jorden.

Egoisten er tilstede i alle, noen gjør noe med det andre lar egoisten leve.

PS: Tema er menneskesyn

Lenke til kommentar
La meg spørre deg, IHS, hvordan gagner gudstro et menneske?

Hvis Gud er et menneske, er det i menneskets interesse å tro på Ham.

bare en religiøs kan bruke denne logikken.

Men la oss ta en LITEN titt på fakta.

KRISTNE:

# tror adam ble laget av en haug med jord, og at eva ble laget av hans ribben

# adam og eva skapte hele menneskeheten pr i dag (altså vi er x-generasjon incest barn alle mann)

# gud har fortalt om alt i bibelen, bortsett fra dinosaurene som ble funnet på 1600 tallet (ops)

# ifølge mange kristne er ikke jorden mere enn 6 000 år gammel, likevel er den eldste dinosauren datert til 228 millioner år siden... ONE of them is WAY OFF motherfucker..

# mener det er EN skaper som har en gudommelig plan, han bryr seg om oss. Det onde som skjer i verden er altså en del av hans plan. altså er all smerte i verden en del av hans plan, selv om mennesket står for det. så enten kan han ikke stoppe det (en ikke feilfri gud) eller vil ikke stoppe det (en ikke fullt så snill gud)

# gud og jesus kom leeeeenge etter andre guder som Tor, Ramses, Apollo og alle de andre gamle gudene... og vi kan se at mange kristne høytider er byggget rundt høytider som allerede var der.. det linker kristendom til DE, ikke de til kristendom..

# han er den eneste guden, men tilsier ikke "du skal ikke ha andre guder enn meg" at det er flere der ute?

for å nevne de jeg kom på nå.... jeg SER en del feil her med kristendom..

Dette er ikke kristendom, les nye testamentet.

Det er godt mulig mennesket også lever andre steder i verdensrommet. Desto større grunn til å tro på mennesket Jesus Kristus.

Does not compute. Forklar med logiske bindeledd.

Hva mener du ?

Lenke til kommentar

Så GT er 100% ugyldig? Vel da skapte vel ikke den kristne gud hverken universet, jorden eller mennesket. For alt dette står i GT, som ikke er gyldig. Greit nok, men da vil jeg heller tilbe den guden som faktisk skapte universet, jorden og oss.

Lenke til kommentar
Hva mener du ? forklar er du snil, hvem er dømt ? :)

I følge deg, så er alle humanisters menneskesyn like skadelige for menneskeheten. Dette er enorm dømming. Som Ghandi sa. "Your christians are so unlike your Christ."

Tror du blander bedømme og dømme. "Yes we know that, so we are doing somthing about it, are you ?"

Lenke til kommentar

IHS, gi meg eit KONKRET eksempel på at humanister og ateister er "onde". Og så eit eksempel på kva din religion gjer som er "usedvanlig bra" for oss.

Og forresten, er ikkje dette eit diskusjons forum? Alt eg ser i dei kristne postane er nesten kun utsagn om at "gud er bra, DØ DIN SKITNE ATEIST". No offence.

Endret av Frusci
Lenke til kommentar
Mennesker identifiserer seg jo IKKE med jesus kristus. Kristne gjør jo så utrolig mye som er mot hans idealer. Som f.eks å stemple meningsmotstandere som noen som "ønsker seg et egoistisk ape menneske" når man ikke engang har giddet å ta til seg de meningsmotstanderne har sagt. Jesus ville blitt trist.

Alinoe, hva sa Jesus Kristus om og til alle sine "meningsmotstandere" ?

Les NT

Lenke til kommentar
Jo, Gud er i oss.

På hvilken måte?

På samme måtte som han var i Jesus Kristus.

Det er derfor mennesket Jesus Kristus er et bedre menneske en ape-mennesket ateistene og humanistene tror på.

På samme måte som han var i Jesus Kristus? Hva med å gi en litt mer konkret forklaring? For Jesus var jo gud, var han ikke? Vil det si at jeg også er gud?

Og hvordan vet du egentlig dette?

Lenke til kommentar
Mange interessante påstander fra IHS i denne tråden. Jeg lurer på om han kan underbygge noen av dem istedenfor å trolle?

Jeg ser at fyren har Humanist-logoen som avatar. Er ikke IHS noe ala Institute of Humanist Studies, eller lignende?

Er dette rett og slett en prank?

S,

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...