GeirGrusom Skrevet 28. mars 2009 Del Skrevet 28. mars 2009 (endret) IHS: Jesus sa bl.a. også at han ville spre strid... Jeg kan finne det konkrete sitatet til deg, men har dessverre ikke tid til å bla det opp akkurat nå... Også les tråden min lenger opp om humanisme, det virker som om du har misforstått livssynet... Han sa ikke at han "ville spre strid" Jesus Kristus har delt verdenssamfunnet i de som er for Ham og de som er mot Ham (dette er striden) Ild er jeg kommet for å kaste på jorden. Hvor gjerne jeg ville at den alt var tent! En dåp må jeg døpes med. Hvor nedtynget jeg er til den er fullført! Tror dere at jeg er kommet for å gi fred på jorden? Nei, sier jeg dere, ikke fred, men strid.Om det er fem i et hjem, skal de fra nå av ligge i strid med hverandre: tre mot to og to mot tre, far skal stå mot sønn og sønn mot far, mor mot datter og datter mot mor, svigermor mot svigerdatter og svigerdatter mot svigermor. Endret 28. mars 2009 av GeirGrusom Lenke til kommentar
Dunsay Skrevet 28. mars 2009 Del Skrevet 28. mars 2009 (endret) IHS: Jesus sa bl.a. også at han ville spre strid... Jeg kan finne det konkrete sitatet til deg, men har dessverre ikke tid til å bla det opp akkurat nå... Også les tråden min lenger opp om humanisme, det virker som om du har misforstått livssynet... Han sa ikke at han "ville spre strid" Jesus Kristus har delt verdenssamfunnet i de som er for Ham og de som er mot Ham (dette er striden) Ok, flisespikker... Han sa kanskje ikke at han ville spre strid, men han sa: Matt 10,34 34 Tro ikke at jeg er kommet for å bringe fred på jorden. Jeg er ikke kommet for å bringe fred, men sverd. Samme budskap, forskjellig innpakning... For min del er ord langt mektigere enn både sverd og skytevåpen. Jeg er hverken mot noen religion eller mot Jesus spesifikt, jeg er FOR rasjonell tenkning! EDIT: Åpenbart finnes tilsvarende sitat flere steder. GeirGrusom fant visst det sitatet jeg tenkte på, men ikke fant selv. Endret 28. mars 2009 av Dunsay Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 28. mars 2009 Del Skrevet 28. mars 2009 EDIT:Åpenbart finnes tilsvarende sitat flere steder. GeirGrusom fant visst det sitatet jeg tenkte på, men ikke fant selv. Det er egentlig samme sitat, men fra to forskjellige bøker. Hvis du leser resten, så er de temmelig like, bare litt forskjellig ordvalg. Lenke til kommentar
Dunsay Skrevet 28. mars 2009 Del Skrevet 28. mars 2009 EDIT:Åpenbart finnes tilsvarende sitat flere steder. GeirGrusom fant visst det sitatet jeg tenkte på, men ikke fant selv. Det er egentlig samme sitat, men fra to forskjellige bøker. Hvis du leser resten, så er de temmelig like, bare litt forskjellig ordvalg. Jeg vet det, det som var poenget mitt, men kom visst litt dårlig fram... Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 28. mars 2009 Del Skrevet 28. mars 2009 (endret) Det bodde ingen i Norge 10 000 år før Kristus Det er så enkelt for deg å rope ut argumenter uten å vise til kilder som støtter dem! På en måte har du rett, Norge som nasjon fantes ikke før for 1000 år siden eller enda senere. Men Norge som en geografisk del av Skandinavia fantes, og vi har mange spor av mennesker som levde her i steinalderen og etter forrige istid. Så står du fortsatt fast ved at det ikke fantes mennesker i Skandinavia (og det vi idag kaller Norge) 10'000 år før kristus? Selv etter at det har kommet kilder som beviser det motsatte? Eller innrømmer du at du bare kaster ut argumenter uten rot i virkeligheten? Og med hvilke kilder kan du vise at det var grusomt her? Synd er noe mennesket alltid har klart seg uten, helt til kristendommen kom. Jeg sier at før år 800 efter vår tidsregning fantest det ikke synd i Skandinavia, og det var heller ikke grusomt. Da blir det din oppgave å finne arkeologiske kilder som kan bevise det motsatte. Og det er her du feiler. Endret 28. mars 2009 av Abigor Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 28. mars 2009 Del Skrevet 28. mars 2009 Det jeg er mest spent på egentlig, er hvorfor humanisme er et galt menneskesyn :/ Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 28. mars 2009 Del Skrevet 28. mars 2009 (endret) Det jeg er mest spent på egentlig, er hvorfor humanisme er et galt menneskesyn :/ Det er IHS overhode ikke interessert i å debattere. Han har allerede tatt det standpunktet at det er galt, uten å være istand til å argumentere for det. Dessuten har vi allerede en debatt som heter "Har Ateistene og Humanistene et galt menneskesyn?". Der ble den foreløpige konklusjonen at ateistene ikke har noe felles livssyn og man kan derfor ikke bedømme deres livssyn, og dessuten at et humanistisk livssyn ikke er galt, kanskje først og fremst fordi det ikke har negative konsekvenser for noen. Endret 28. mars 2009 av Abigor Lenke til kommentar
IHS Skrevet 28. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2009 IHS: Hele argumentasjonen din går ut fra NT. Du har NT liggende som grunnlag for argumentene dine. Det du ikke forstår er at dette ikke gjelder for alle her inne. Jeg tror førsteprioriteten din må være å vise korrektheten til NT før du faktisk begynner å omtale Kristusen din som en gud. Hva er ukorrekt i NT ? La oss få avklart en ting slik at det ikke er noen tvil. Mener du at alt som står i NT er helt sant? I så fall, hvor sikker er du på det? Det er Jesus Kristus selv som er det sanne ordet (100%) NT forsøker å gjenngi dette i bok form. Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 28. mars 2009 Del Skrevet 28. mars 2009 (endret) Det er Jesus Kristus selv som er det sanne ordet (100%) NT forsøker å gjenngi dette i bok form. Nei det er ingen sannhet i din avgudsdyrkning. Jesus er en løgner og bedrager, det er det ingen tvil om. Endret 28. mars 2009 av Abigor Lenke til kommentar
IHS Skrevet 28. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2009 IHS: Jesus sa bl.a. også at han ville spre strid... Jeg kan finne det konkrete sitatet til deg, men har dessverre ikke tid til å bla det opp akkurat nå... Også les tråden min lenger opp om humanisme, det virker som om du har misforstått livssynet... Han sa ikke at han "ville spre strid" Jesus Kristus har delt verdenssamfunnet i de som er for Ham og de som er mot Ham (dette er striden) Ild er jeg kommet for å kaste på jorden. Hvor gjerne jeg ville at den alt var tent! En dåp må jeg døpes med. Hvor nedtynget jeg er til den er fullført! Tror dere at jeg er kommet for å gi fred på jorden? Nei, sier jeg dere, ikke fred, men strid.Om det er fem i et hjem, skal de fra nå av ligge i strid med hverandre: tre mot to og to mot tre, far skal stå mot sønn og sønn mot far, mor mot datter og datter mot mor, svigermor mot svigerdatter og svigerdatter mot svigermor. Ja verdens familier er delt mellom de familie medlemmene som er for Jesus Kristus og de familie medlemmene som er mot Jesus Kristus. (dette er striden og ilden som er tent på jorden) Det er Jesus Kristus selv som er det sanne ordet (100%) NT forsøker å gjenngi dette i bok form. Nei det er ingen sannhet i din avgudsdyrkning. Jesus er en løgner og bedrager, det er det ingen tvil om. Det må du få lov til å tro. Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 28. mars 2009 Del Skrevet 28. mars 2009 (endret) Det må du få lov til å tro. Du må få lov å tro at det ikke fantes mennesker her for 12'000 år siden, men jeg velger å stole på arkeologiske funn fremfor deg. Det er veldig lett for deg å kaste ut påstander uten noen som helst argumentasjon eller kilder til å backe opp det du sier. Hele debatten er basert på alt det rare du spyr opp, uten noen gang å kunne klare å forsvare det du sier. Mine guder sier at Jesus lyver. Endret 28. mars 2009 av Abigor Lenke til kommentar
IHS Skrevet 29. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2009 Det jeg er mest spent på egentlig, er hvorfor humanisme er et galt menneskesyn :/ Ateismen og humanismen sier "nei" til mennesket Jesus Kristus og kjærligheten (Gud) Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 29. mars 2009 Del Skrevet 29. mars 2009 (endret) IHS: Og kristendommen sier "nei" til all sunn fornuft og vitenskapelige bevis. Så lenge du ikke kommer med annet enn bibelvers og slenger komentarer uti det blå, så blir dette aldri noe mer enn påstand mot påstand. Hvis du kan innrømme at din tro ikke er noe bedre enn andres tro, men diskutere ut fra dèt synspunktet, så er påstandene dine interessante å diskutere. Men så lenge du ikke vil erkjenne noe annet enn bibelen, så går det ikke an å diskutere dette! Forutsettninger for at det skal gå ann å diskutere dette videre: - Man må ha et åpent sinn - Man må ta inn over seg at det er noe som heter for håndfaste vitenskapelige bevis, og ta disse inn i betraktningen. Så lenge dette fornektes så er jo ikke dette en debatt... Endret 29. mars 2009 av JKJK Lenke til kommentar
IHS Skrevet 29. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2009 Hva grusomt har ekte kristne gjort ? Det bodde ingen i Norge 10 000 år før Kristus http://www.uib.no/info/dr_grad/2002/fuglestvedt.htm http://www.nrk.no/programmer/tv/schrodinge...att/587017.html http://no.wikipedia.org/wiki/Steinalderen_i_Norge Grunnen til at jeg la til flere artikler var for å understreke at det er uenighet om når mennesker kom til Norge først, men rundt 12 000-10 000 år siden. Det bodde ingen i Norge 10 000 år før Kristus, da var det fortsatt istid i Norge. Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 29. mars 2009 Del Skrevet 29. mars 2009 Alle brukerne av denne tråden bes å lese reglene for bruk av quote som dere finner her. Ta dette til etteretning. Man skal ikke sitere en rekke poster bakover i tid. Dobbeltquote tillates i den grad hvor det er strengt tatt nødvendig. Trippelquote og videre utover tillates ikke. (og som vanlig skal ikke denne posten kommenteres, send evt. en PM) Lenke til kommentar
IHS Skrevet 29. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2009 På Jesu tid så steinet de homofile Det er ikke så lenge siden EKTE kristene steinet en homofil i usa, det har vel faktisk skjedd flere ganger de siste 20 åra Stening er noe vi finner i jødedommen og islam ikke i kristendommen. http://en.wikipedia.org/wiki/Matthew_Shepard Når det står i bibelen at homofile skal drepes, og kristene dreper dem, da er det jo klart og tydlig at de følger bibelen og er derfor gode kristene Du må skille mellom jødedommen og kristendommen. Lenke til kommentar
IHS Skrevet 29. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2009 Bortsett fra "definisjonen" kristen er ganske flytende så har du et poeng. Men det vil bl vanskelig å debattere. Mangfoldig blir vel mere riktig. Takk for linken Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 29. mars 2009 Del Skrevet 29. mars 2009 Steining stammer faktisk fra GT og er beskrevet såvidt jeg vet etter raidet av jerriko der en av guds folk hadde tatt bytte etter raidet så det er GT det stammer fra. Lenke til kommentar
IHS Skrevet 29. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2009 Kom ikke her og påstå at humanister er egoister!JEG tar vare på mine medmennesker fordi jeg ØNSKER å gjøre det! Da er det vel noe kjærlighet i deg Lenke til kommentar
IHS Skrevet 29. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2009 Steining stammer faktisk fra GT og er beskrevet såvidt jeg vet etter raidet av jerriko der en av guds folk hadde tatt bytte etter raidet så det er GT det stammer fra. GT = Jødedommen NT = Kristendommen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg