SirDrinkAlot Skrevet 28. mars 2009 Del Skrevet 28. mars 2009 (endret) er det ikke 53000 forskjellige kristne grener eller noe? har i allefall hørt at det er drit mange, hvorfor tar alle de feil og du har rett? Hvem sier at all de tar feil ? Det er ikke så mange falske kristne grupper. Alle som ikke er kristene sier de tar feil. Jeg skjønner ikke hvorfor religiøse folk så lett kan se at alle andre religioner tar feil, men klarer ikke å se det samme om sin egen. Det alle religioner har rett i er at alle andre religioner tar feil. Edit: Det er et veldig kraftfult argument som ingen religioner har klart å svare på. Altså hvorfor skal en gudløs person som meg tro på akkurat din religion? Hva er det som gjør din religion så unik? Endret 28. mars 2009 av SirDrinkAlot Lenke til kommentar
IHS Skrevet 28. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2009 er det ikke 53000 forskjellige kristne grener eller noe? har i allefall hørt at det er drit mange, hvorfor tar alle de feil og du har rett? Hvem sier at all de tar feil ? Det er ikke så mange falske kristne grupper. Alle som ikke er kristene sier de tar feil. Jeg skjønner ikke hvorfor religiøse folk så lett kan se at alle andre religioner tar feil, men klarer ikke å se det samme om sin egen. Det alle religioner har rett i er at alle andre religioner tar feil. Der tar du feil Lenke til kommentar
SirDrinkAlot Skrevet 28. mars 2009 Del Skrevet 28. mars 2009 (endret) er det ikke 53000 forskjellige kristne grener eller noe? har i allefall hørt at det er drit mange, hvorfor tar alle de feil og du har rett? Hvem sier at all de tar feil ? Det er ikke så mange falske kristne grupper. Alle som ikke er kristene sier de tar feil. Jeg skjønner ikke hvorfor religiøse folk så lett kan se at alle andre religioner tar feil, men klarer ikke å se det samme om sin egen. Det alle religioner har rett i er at alle andre religioner tar feil. Der tar du feil Hvor tar jeg feil? Svar gjerne på editen min også! Endret 28. mars 2009 av SirDrinkAlot Lenke til kommentar
Perrern Skrevet 28. mars 2009 Del Skrevet 28. mars 2009 (endret) Nei, men hvordan vet du at de som tar feil tar feil, og at de som har rett har rett? De sanne kristne er som Jesus Kristus livgivere, er umulig å ta feil av. Jesus Kristus > Jeg er kommet for at dere skal ha liv og overflod. Men hva sier du hvis jeg sier at du tar feil? Du kan ikke si at du er bedre enn meg fordi det er selvdyrkelse. Desutten hva om jeg vet like mye at du tar feil som du vet at jeg, "tar feil". Endret 28. mars 2009 av Perrern Lenke til kommentar
IHS Skrevet 28. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2009 (endret) er det ikke 53000 forskjellige kristne grener eller noe? har i allefall hørt at det er drit mange, hvorfor tar alle de feil og du har rett? Hvem sier at all de tar feil ? Det er ikke så mange falske kristne grupper. Alle som ikke er kristene sier de tar feil. Jeg skjønner ikke hvorfor religiøse folk så lett kan se at alle andre religioner tar feil, men klarer ikke å se det samme om sin egen. Det alle religioner har rett i er at alle andre religioner tar feil. Der tar du feil Hvor tar jeg feil? Svar gjerne på editen min også! Psykologien bekrefter at mennesket trenger kjærlighet men blokker den ute med sin skyld/synd akkurat som kristendommen sier. Så alle sier ikke at de kristne tar feil, som du feilaktig sier. Endret 28. mars 2009 av IHS Lenke til kommentar
Turgon Skrevet 28. mars 2009 Del Skrevet 28. mars 2009 er det ikke 53000 forskjellige kristne grener eller noe? har i allefall hørt at det er drit mange, hvorfor tar alle de feil og du har rett? Hvem sier at all de tar feil ? Det er ikke så mange falske kristne grupper. Alle som ikke er kristene sier de tar feil. Jeg skjønner ikke hvorfor religiøse folk så lett kan se at alle andre religioner tar feil, men klarer ikke å se det samme om sin egen. Det alle religioner har rett i er at alle andre religioner tar feil. Der tar du feil Dette er et totalt håpløst svar. Poenget SirDrinkAlot legger fram krever et skikkelig svar og ikke noen luftig one-liner uten noe som helst fundament. Hvordan kan man skille mellom hvilke religiøse retnigen som er riktig og hvem som er feil? Lenke til kommentar
Perrern Skrevet 28. mars 2009 Del Skrevet 28. mars 2009 (endret) er det ikke 53000 forskjellige kristne grener eller noe? har i allefall hørt at det er drit mange, hvorfor tar alle de feil og du har rett? Hvem sier at all de tar feil ? Det er ikke så mange falske kristne grupper. Alle som ikke er kristene sier de tar feil. Jeg skjønner ikke hvorfor religiøse folk så lett kan se at alle andre religioner tar feil, men klarer ikke å se det samme om sin egen. Det alle religioner har rett i er at alle andre religioner tar feil. Der tar du feil Hvor tar jeg feil? Svar gjerne på editen min også! Psykologien bekrefter at mennesket trenger kjærlighet men blokker den ute med sin skyld/synd akkurat som kristendommen sier. Så alle sier ikke at de kristne tar feil, skjønner du nå ? Psykologien bekrefter nok at vi trenger kjærlighet. Men jeg kan si at jeg har masse kjærlighet i livet mitt, og jeg stenkte den pedofile og morderiske gud ute for lenge siden. Og du kan umulig si at jeg ikke vet hva kjærlighet er bare fordi jeg ikke tror på gud. Endret 28. mars 2009 av Perrern Lenke til kommentar
IHS Skrevet 28. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2009 er det ikke 53000 forskjellige kristne grener eller noe? har i allefall hørt at det er drit mange, hvorfor tar alle de feil og du har rett? Hvem sier at all de tar feil ? Det er ikke så mange falske kristne grupper. Alle som ikke er kristene sier de tar feil. Jeg skjønner ikke hvorfor religiøse folk så lett kan se at alle andre religioner tar feil, men klarer ikke å se det samme om sin egen. Det alle religioner har rett i er at alle andre religioner tar feil. Der tar du feil Hvor tar jeg feil? Svar gjerne på editen min også! Psykologien bekrefter at mennesket trenger kjærlighet men blokker den ute med sin skyld/synd akkurat som kristendommen sier. Så alle sier ikke at de kristne tar feil, skjønner du nå ? Psykologien bekrefter nok at vi trenger kjærlighet. Men jeg kan si at jeg har masse kjærlighet i livet mitt, og jeg stenkte den pedofile og morderiske gud ute for lenge siden. Og du kan umulig si at jeg ikke vet hva kjærlighet er bare fordi jeg ikke tror på gud. Du glemte psykologiens bekreftelse av menneskets skyld/synd. Hvilken gud snakker du om ? Gud er kjærlighet og livgiver ! Lenke til kommentar
Perrern Skrevet 28. mars 2009 Del Skrevet 28. mars 2009 (endret) er det ikke 53000 forskjellige kristne grener eller noe? har i allefall hørt at det er drit mange, hvorfor tar alle de feil og du har rett? Hvem sier at all de tar feil ? Det er ikke så mange falske kristne grupper. Alle som ikke er kristene sier de tar feil. Jeg skjønner ikke hvorfor religiøse folk så lett kan se at alle andre religioner tar feil, men klarer ikke å se det samme om sin egen. Det alle religioner har rett i er at alle andre religioner tar feil. Der tar du feil Hvor tar jeg feil? Svar gjerne på editen min også! Psykologien bekrefter at mennesket trenger kjærlighet men blokker den ute med sin skyld/synd akkurat som kristendommen sier. Så alle sier ikke at de kristne tar feil, skjønner du nå ? Psykologien bekrefter nok at vi trenger kjærlighet. Men jeg kan si at jeg har masse kjærlighet i livet mitt, og jeg stenkte den pedofile og morderiske gud ute for lenge siden. Og du kan umulig si at jeg ikke vet hva kjærlighet er bare fordi jeg ikke tror på gud. Du glemte psykologiens bekreftelse av menneskets skyld/synd. Hvilken gud snakker du om ? Gud er kjærlighet og livgiver ! Jeg har synded så mange av dine synder gjennom livet mitt at teknisk sett burde ikke jeg kunne hatt kjærlighet eller fått kjærlighet til noen. Jeg prater om den gud som ber de barn komme til seg og hindre dem ikke. Og den som også splitter mennesker, for å skape noen selvdyrkere (det er jo det dere er) som skal se ned på andre mennesker fordi de ikke har det svake leddet som heter Tro. Og akkurat som dere kan jeg sikkert finne en slags historisk "nobody" som jeg kan si mener det samme som meg, og at han har rett, og at alle dere andre tar feil. og at dere tilber feil gud så derfor er dere mindreverdig og dere aner ikke hva kjærlighet er. Dere er også noen egoistiske undermennesker som ikke tilber samme gud som meg. Se jeg kan fint gjøre det jeg og, jeg kan også henvise til en historiebok som harry potter eller ringenes herre, Det er faktisk veldig lett. Endret 28. mars 2009 av Perrern Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 28. mars 2009 Del Skrevet 28. mars 2009 (endret) Her vises kjærlighet!!! (?) Jeg digger John Stossel mer og mer... Og mer er på vei? http://www.atheistrev.com/2009/01/calling-...s-abc-news.html Endret 28. mars 2009 av Pricks Lenke til kommentar
Dunsay Skrevet 28. mars 2009 Del Skrevet 28. mars 2009 IHS: THIS IS HUMANISM!!! (Ja, jeg måtte... Shoot me! ) Les ihvertfall denne: Vårt livssyn - Human-Etisk Forbund En litt dypere definisjon: Norsk Humanistmanifest (2006) Human-Etisk Forbunds brosjyre, Humanisme - Et Livssyn Sitat - Humanistisk Ungdoms hjemmesider: Humanisme i tre korte punkter: Verdier, etikk og moral Humanister mener at moralske verdier kommer fra menneskets natur og erfaringer, og at de har forståelse og omsorg for andre som grunnlag. Vi har en naturlig evne til å leve oss inn i andres situasjon som kommer til uttrykk gjennom vår samvittighet. Menneskesyn Humanismens menneskesyn kommer bl.a. til uttrykk i FNs menneskerettighetserklæring: "Alle mennesker er født frie og like i verdighet og rettigheter. De er utstyrt med fornuft og samvittighet og bør handle mot hverandre i brorskapets ånd." Virkelighetsforståelse Humanismen er uten forestillinger om guder eller andre overnaturlige makter, men understreker verdien av respekt for andre menneskers livssynsvalg og toleranse for innholdet i deres livssyn. Humanister kjemper for livssynsfrihet, som også inkluderer retten til frihet fra religion. Humanisme - Humanistisk Ungdom Kom ikke her og påstå at humanister er egoister! JEG tar vare på mine medmennesker fordi jeg ØNSKER å gjøre det! Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 28. mars 2009 Del Skrevet 28. mars 2009 For det første er det FANTASTISK slitsomt at du ikke klarer å kombinere flere svar i samme innlegg når du svarer på flere innlegg etter hverandre. For det andre vil selvsagt de kristne morderne si at det er du som ikke er kristen, siden du ikke er villig til å drepe for jesus, eller noe lignende. Det er bare "he said/she said" og er ikke et argument. Alikevel er det bare en av de to gruppene som er ekte kristne. (morderne eller livgiverne) Jesus Kristus > Jeg er kommet for at dere skal ha liv og overflod. Du unngår poenget. Hvem har sagt at disse er ekte kristne? Jesus holder oss ikke med oppdaterte lister på www.christians.int! Det er du som definerer hvem som er "ekte" kristne, og det syntes jeg blir feil siden du ikke er noen religiøs leder, guddommelig avkom eller spesielt intelligent. (Jeg dømmer deg som lite intelligent basert på mengden logiske feil i innleggene dine, og at du FREMDELES IKKE klarer å flette sammen flere svar i samme innlegg etter at jeg har bedt deg om det to ganger før.) Lenke til kommentar
IHS Skrevet 28. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2009 (endret) er det ikke 53000 forskjellige kristne grener eller noe? har i allefall hørt at det er drit mange, hvorfor tar alle de feil og du har rett? Hvem sier at all de tar feil ? Det er ikke så mange falske kristne grupper. Alle som ikke er kristene sier de tar feil. Jeg skjønner ikke hvorfor religiøse folk så lett kan se at alle andre religioner tar feil, men klarer ikke å se det samme om sin egen. Det alle religioner har rett i er at alle andre religioner tar feil. Der tar du feil Hvor tar jeg feil? Svar gjerne på editen min også! Psykologien bekrefter at mennesket trenger kjærlighet men blokker den ute med sin skyld/synd akkurat som kristendommen sier. Så alle sier ikke at de kristne tar feil, skjønner du nå ? Psykologien bekrefter nok at vi trenger kjærlighet. Men jeg kan si at jeg har masse kjærlighet i livet mitt, og jeg stenkte den pedofile og morderiske gud ute for lenge siden. Og du kan umulig si at jeg ikke vet hva kjærlighet er bare fordi jeg ikke tror på gud. Du glemte psykologiens bekreftelse av menneskets skyld/synd. Hvilken gud snakker du om ? Gud er kjærlighet og livgiver ! Jeg har synded så mange av dine synder gjennom livet mitt at teknisk sett burde ikke jeg kunne hatt kjærlighet eller fått kjærlighet til noen. Jeg prater om den gud som ber de barn komme til seg og hindre dem ikke. Og den som også splitter mennesker, for å skape noen selvdyrkere (det er jo det dere er) som skal se ned på andre mennesker fordi de ikke har det svake leddet som heter Tro. Og akkurat som dere kan jeg sikkert finne en slags historisk "nobody" som jeg kan si mener det samme som meg, og at han har rett, og at alle dere andre tar feil. og at dere tilber feil gud så derfor er dere mindreverdig og dere aner ikke hva kjærlighet er. Dere er også noen egoistiske undermennesker som ikke tilber samme gud som meg. Se jeg kan fint gjøre det jeg og, jeg kan også henvise til en historiebok som harry potter eller ringenes herre, Det er faktisk veldig lett. Det finnes stor kjærlighet og liten kjærlighet Jesus Kristus > Ingen har større kjærlighet enn den som gir sitt liv for sine venner. Dere er mine venner Du trenger ikke å føle deg mindreverdig. Endret 28. mars 2009 av IHS Lenke til kommentar
IHS Skrevet 28. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2009 (endret) For det første er det FANTASTISK slitsomt at du ikke klarer å kombinere flere svar i samme innlegg når du svarer på flere innlegg etter hverandre. For det andre vil selvsagt de kristne morderne si at det er du som ikke er kristen, siden du ikke er villig til å drepe for jesus, eller noe lignende. Det er bare "he said/she said" og er ikke et argument. Alikevel er det bare en av de to gruppene som er ekte kristne. (morderne eller livgiverne) Jesus Kristus > Jeg er kommet for at dere skal ha liv og overflod. Du unngår poenget. Hvem har sagt at disse er ekte kristne? Jesus holder oss ikke med oppdaterte lister på www.christians.int! Det er du som definerer hvem som er "ekte" kristne, og det syntes jeg blir feil siden du ikke er noen religiøs leder, guddommelig avkom eller spesielt intelligent. (Jeg dømmer deg som lite intelligent basert på mengden logiske feil i innleggene dine, og at du FREMDELES IKKE klarer å flette sammen flere svar i samme innlegg etter at jeg har bedt deg om det to ganger før.) Nei, det er Jesus Kristus som definerer hvem som er de ekte kristne. (livgiverne) Jesus Kristus > Men den som drikker av det vannet jeg vil gi, skal aldri mer tørste. For det vannet jeg vil gi, blir i ham en kilde med vann som veller fram og gir evig liv. Endret 28. mars 2009 av IHS Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 28. mars 2009 Del Skrevet 28. mars 2009 Da vil jeg gjerne ha definisjonen på livgiverne, og sitatet hvor han forklarer det. Lenke til kommentar
Dunsay Skrevet 28. mars 2009 Del Skrevet 28. mars 2009 (endret) IHS: Jesus sa bl.a. også at han ville spre strid... Jeg kan finne det konkrete sitatet til deg, men har dessverre ikke tid til å bla det opp akkurat nå... Også les innlegget mitt lenger opp om humanisme, det virker som om du har misforstått livssynet... Endret 28. mars 2009 av Dunsay Lenke til kommentar
IHS Skrevet 28. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2009 Da vil jeg gjerne ha definisjonen på livgiverne, og sitatet hvor han forklarer det. Jesus Kristus > i ham, var liv, og livet var menneskenes lys. Jesus Kristus > Jeg er verdens lys Jesus Kristus > Dere er verdens lys! Jesus Kristus og de kristne er livgiverne (verdens lys) Lenke til kommentar
IHS Skrevet 28. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2009 IHS: Jesus sa bl.a. også at han ville spre strid... Jeg kan finne det konkrete sitatet til deg, men har dessverre ikke tid til å bla det opp akkurat nå... Også les tråden min lenger opp om humanisme, det virker som om du har misforstått livssynet... Han sa ikke at han "ville spre strid" Jesus Kristus har delt verdenssamfunnet i de som er for Ham og de som er mot Ham (dette er striden) Lenke til kommentar
alfred97 Skrevet 28. mars 2009 Del Skrevet 28. mars 2009 IHS: Hele argumentasjonen din går ut fra NT. Du har NT liggende som grunnlag for argumentene dine. Det du ikke forstår er at dette ikke gjelder for alle her inne. Jeg tror førsteprioriteten din må være å vise korrektheten til NT før du faktisk begynner å omtale Kristusen din som en gud. Hva er ukorrekt i NT ? La oss få avklart en ting slik at det ikke er noen tvil. Mener du at alt som står i NT er helt sant? I så fall, hvor sikker er du på det? Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 28. mars 2009 Del Skrevet 28. mars 2009 Da vil jeg gjerne ha definisjonen på livgiverne, og sitatet hvor han forklarer det. Jesus Kristus > i ham, var liv, og livet var menneskenes lys. Jesus Kristus > Jeg er verdens lys Jesus Kristus > Dere er verdens lys! Jesus Kristus og de kristne er livgiverne (verdens lys) Sorry mate, men dine tolkninger gjelder ikke som "guds ord" hvor mye du enn tror du er genial. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg