NikkaYoichi Skrevet 27. mars 2009 Del Skrevet 27. mars 2009 Hva grusomt har ekte kristne gjort ? Det bodde ingen i Norge 10 000 år før Kristus På Jesu tid så steinet de homofile, kvinner som var blitt voldtatt osv. Jeg må få nevne kristningen av Norge. Kristningen av Sør-Amerika. Korstogene i Europa. Tja, vi kan jo begynne der. Minst skille er det i Norge. Minst skille vil jeg kanskje tro at det er i USA, hvor du faktisk må være religiøs for å i det hele tatt tenke på å hevde deg i politikk. Det er også flere sinnsvake folk der borte, som faktisk tror at Universet er 6000 år gammelt, i tillegg er det flere sekter, scientologer osv. Det er faktisk steder hvor det ikke er lov å undervise i evolusjon. Det man gjør ved å la religiøse gærninger få makt er at man undergraver alt vi har klart å bygge opp. Datamaskiner kommer fra vitenskapen, biler, effektivt jordbruk, hus som faktisk holder på varmen, elektrisitet, romskip, medisiner som helbreder syke, vaksiner for å forhindre sykdom. Dette er bare noen eksempler på hva vitenskapen har utrettet. Det eneste religioner har klart å utrette så langt er krig, undertrykkelse og følelser av skam. I tillegg, om guden deres eksisterer, så er han direkte skyld i, kreft, kopper, svartedøden, tyfus osv. Ingen kur har han gitt oss, han forbød oss å finne kuren, hvis dere husker episoden med treet i Edens hage. Bare ved å bruke enkel empati og logikk så er det lett, ved å bruke de religiøses egne skrifter, å vise at guden deres er en ondskapsfull, manipulerende psykopat! Hadde det ikke vært for vitenskapen så hadde dere kanskje aldri eksistert. Dere ville i alle fall ikke hatt datamaskiner, varme hus og elektrisitet. Hadde ikke evolusjon vært et faktum, så hadde vi fortsatt bodd i jordgrotter. Det faktum at jeg faktisk sitter i et hus, med innlagt strøm, vann, avløp for kloakk er bevis for evolusjon. Evolusjon betyr ganske enkelt utvikling og tilpassning. Det skjer, vi gjør det hele tiden, f.eks ved å benytte oss av den vitenskapelige metode. Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 27. mars 2009 Del Skrevet 27. mars 2009 Hva grusomt har ekte kristne gjort ? Det bodde ingen i Norge 10 000 år før Kristus http://www.uib.no/info/dr_grad/2002/fuglestvedt.htm http://www.nrk.no/programmer/tv/schrodinge...att/587017.html http://no.wikipedia.org/wiki/Steinalderen_i_Norge Grunnen til at jeg la til flere artikler var for å understreke at det er uenighet om når mennesker kom til Norge først, men rundt 12 000-10 000 år siden. Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 27. mars 2009 Del Skrevet 27. mars 2009 På Jesu tid så steinet de homofile Det er ikke så lenge siden EKTE kristene steinet en homofil i usa, det har vel faktisk skjedd flere ganger de siste 20 åra Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 27. mars 2009 Del Skrevet 27. mars 2009 (endret) Gunfreak: kilder? ... jeg er dessuten sikker på at mange vil påstå de ikke var "ekte kristne" ... siden alt av definisjoner i kristen sammenheng er så flytende. Dessuten så er det mange kristne grener og sidespor... og alle kaller seg genuine kristne, og ingen er enige med hverandre, så å få de verifisert som "ekte kristne" vil være plent umulig. Å få verifisert de som religiøse derimot, det er jo hakket enklere. Endret 27. mars 2009 av JKJK Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 27. mars 2009 Del Skrevet 27. mars 2009 http://en.wikipedia.org/wiki/Matthew_Shepard Når det står i bibelen at homofile skal drepes, og kristene dreper dem, da er det jo klart og tydlig at de følger bibelen og er derfor gode kristene Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 27. mars 2009 Del Skrevet 27. mars 2009 Bortsett fra "definisjonen" kristen er ganske flytende så har du et poeng. Men det vil bl vanskelig å debattere. Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 28. mars 2009 Del Skrevet 28. mars 2009 (endret) Det faktum at jeg faktisk sitter i et hus, med innlagt strøm, vann, avløp for kloakk er bevis for evolusjon. Evolusjon betyr ganske enkelt utvikling og tilpassning. Det skjer, vi gjør det hele tiden, f.eks ved å benytte oss av den vitenskapelige metode. Jeg er helt enig i alt du skriver, men vil bare påpeke at menneskene som levde i bronsealderen var like moderne som oss genetisk, men uten den samme teknologiske utviklingen. Det vil si at selv om mennesket ved evolusjon har kommet så langt som idag og som for 5000 år siden, så ligger forskjellen på levemåten først og fremst i den teknologiske utviklingen. Og det blir jo ikke akkurat det samme som biologisk evolusjon? Endret 28. mars 2009 av Abigor Lenke til kommentar
Imsvale Skrevet 28. mars 2009 Del Skrevet 28. mars 2009 Memetisk (kulturell) evolusjon. Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 28. mars 2009 Del Skrevet 28. mars 2009 Det bodde ingen i Norge 10 000 år før Kristus Det er så enkelt for deg å rope ut argumenter uten å vise til kilder som støtter dem! På en måte har du rett, Norge som nasjon fantes ikke før for 1000 år siden eller enda senere. Men Norge som en geografisk del av Skandinavia fantes, og vi har mange spor av mennesker som levde her i steinalderen og etter forrige istid. Så står du fortsatt fast ved at det ikke fantes mennesker i Skandinavia (og det vi idag kaller Norge) 10'000 år før kristus? Selv etter at det har kommet kilder som beviser det motsatte? Eller innrømmer du at du bare kaster ut argumenter uten rot i virkeligheten? Lenke til kommentar
IHS Skrevet 28. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2009 (endret) Hva som er synd er jo definert ut fra hver enkelt religion! Hva DIN religion definerer som DINE synder er DITT problem. Ikke alle andres! Så den holder ikke vann. Men jeg regner med at du fortsatt ikke ta inn over deg andres syn enn ditt eget? Jeg er enig i at det du oppfatter som ditt religiøse levesett definerer synder som du må unngå, og derfor har du all frivillig mulighet til å leve etter dette. Men problemet med denne diskusjonen er jo din sneversynthet som tilsier at det ikke finnes noen andre alternativer. Nei synd/skyld er noe folk har uavhengi av religion, les litt psykologi. Uoppgjort synd/skyld er noe alle bærer på, les litt psykologi. Endret 28. mars 2009 av IHS Lenke til kommentar
Locrin Skrevet 28. mars 2009 Del Skrevet 28. mars 2009 (endret) Hva som er synd er jo definert ut fra hver enkelt religion! Hva DIN religion definerer som DINE synder er DITT problem. Ikke alle andres! Så den holder ikke vann. Men jeg regner med at du fortsatt ikke ta inn over deg andres syn enn ditt eget? Jeg er enig i at det du oppfatter som ditt religiøse levesett definerer synder som du må unngå, og derfor har du all frivillig mulighet til å leve etter dette. Men problemet med denne diskusjonen er jo din sneversynthet som tilsier at det ikke finnes noen andre alternativer. Nei synd/skyld er noe folk har uavhengi av religion, les litt psykologi. Det finnes ikke "synd" det finnes gode og onde handlinger og eventuelle utfall av disse. Ikke kast ut "les litt psykologi". Det blir så vanvittig latterlig å kreve at alle i debatten skal lese hyllevis med psykologi bare fordi du ikke klarer å forumulere et argument. Din religion ditt problem. Edit: tofagerl Jaja, enig i den Endret 28. mars 2009 av -Zeitgeist- Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 28. mars 2009 Del Skrevet 28. mars 2009 (endret) Finnes ikke gode og onde handlinger heller, det finnes etikk og moral Edit: Og den er samfunnsbestemt, ikke guddommelig. Endret 28. mars 2009 av tofagerl Lenke til kommentar
IHS Skrevet 28. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2009 (endret) Jesus Kristus overdrev ofte i sine taler, for å få frem enkelte poeng. Ellers var Han den mest kjærlighetsfulle personen som noen sinne har vært på jorden. Verden utenfor de kristne er et grusomt sted, så hva mener du ? Nå overdriver jesusen din... he he. Må småsmile litt av slik naivitet og evne til å se det du vil se IHS... Hva slags poeng er det han ville frem til med de sitatene da? At kvinner generelt er skapninger som menn skal passe seg for, for du kan få lyst på et nummer med en av den arten? Du er en merkelig og fryktelig ignorant skrue, den skal du ha IHS Du ser virkelig kun det du vil se du... Verden utenfor de kristne er grusom? Må igjen trekke på smilebåndet, for jeg lurer på hvor lenge du faktisk har trent for å faktisk tro på det? Har faktisk aldri gjort noen noe vondt i hele mitt liv jeg ENDA jeg ikke er supermennesket kristen... Merkelig ikke sant? Jeg er også så snill at jeg skjelden sier at jeg er et bedre menneske enn andre, men jeg skal gjøre et unntak i dag, for din skyld. Jeg er et bedre menneske enn deg på mange måter, for jeg klarer å tenke selv og er snill, god, grei, ærlig, oppriktig og hjelpsom fordi jeg vil være snill, god, grei, ærlig, oppriktig og hjelpsom. Jeg tror heller ikke at jeg er mer verdt enn andre mennesker, så derfor er jeg et bedre menneske enn deg. (Regner ikke meg at du har fantasi nok til å skjønne noe av dette da, men pytt ) Har du gjort som jeg spurte deg om foresten? Har du revet ut GT i bibelen din? Ble det en bedre bok følte du når du gjorde det fysisk og ikke bare mentalt? Eller tørr du ikke å gjøre det? Husk du fornekter da faren til helten din vet du Når sa Jesus Kristus noe sånt om kvinner ? Her bare lyver du RWS. GT folket kjente ikke Jesu Kristi Far (Gud) Ser ut som du bare bruker jesusen din som et skjold for deg slik at du kan sole deg i den glansen du mener jesusen din har, men egentlig er du ikke noe annet enn en unkrygg som må bruke andre for å fremheve deg selv... Er du slik IHS? Er det slik at du dytter jesusen din foran deg og dekker deg bak alt han liksom gjorde og du i virkeligheten bare er en ynkelig figur uten tæl? Du ser sånn ut, virkelig... Når kristne identifiserer seg med Jesus Kristus så blir nødvendig vis Jesus Kristus en del av deres identitet. De kristne ikler seg Jesus Kristus og er på den måten i Jesus Kristus. NT > Kle dere i det nye mennesket, som er skapt i Guds bilde til et liv i sann rettferd og hellighet. At den enkelte kristne er svake uten Jesus Kristus er sant. I Jesus Kristus derimot er de enormt sterke. Dette nye mennesket vil leve i all evighet. Endret 28. mars 2009 av IHS Lenke til kommentar
IHS Skrevet 28. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2009 Hva grusomt har ekte kristne gjort ? Det bodde ingen i Norge 10 000 år før Kristus På Jesu tid så steinet de homofile, kvinner som var blitt voldtatt osv. Jeg må få nevne kristningen av Norge. Kristningen av Sør-Amerika. Korstogene i Europa. Tja, vi kan jo begynne der. Kristne dreper ikke andre mennesker. De som gjør det er ikke kristne. De bare sier de er kristne, men er det ikke. Du er lurt. Pirater som seiler under et kristent flag er forsatt pirater ikke kristne. Skjønner du nå ? Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 28. mars 2009 Del Skrevet 28. mars 2009 For det første er det FANTASTISK slitsomt at du ikke klarer å kombinere flere svar i samme innlegg når du svarer på flere innlegg etter hverandre. For det andre vil selvsagt de kristne morderne si at det er du som ikke er kristen, siden du ikke er villig til å drepe for jesus, eller noe lignende. Det er bare "he said/she said" og er ikke et argument. Lenke til kommentar
IHS Skrevet 28. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2009 (endret) For det første er det FANTASTISK slitsomt at du ikke klarer å kombinere flere svar i samme innlegg når du svarer på flere innlegg etter hverandre. For det andre vil selvsagt de kristne morderne si at det er du som ikke er kristen, siden du ikke er villig til å drepe for jesus, eller noe lignende. Det er bare "he said/she said" og er ikke et argument. Alikevel er det bare en av de to gruppene som er ekte kristne. (morderne eller livgiverne) Jesus Kristus > Jeg er kommet for at dere skal ha liv og overflod. Endret 28. mars 2009 av IHS Lenke til kommentar
Perrern Skrevet 28. mars 2009 Del Skrevet 28. mars 2009 er det ikke 53000 forskjellige kristne grener eller noe? har i allefall hørt at det er drit mange, hvorfor tar alle de feil og du har rett? Lenke til kommentar
IHS Skrevet 28. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2009 er det ikke 53000 forskjellige kristne grener eller noe? har i allefall hørt at det er drit mange, hvorfor tar alle de feil og du har rett? Hvem sier at all de tar feil ? Det er ikke så mange falske kristne grupper. Lenke til kommentar
Perrern Skrevet 28. mars 2009 Del Skrevet 28. mars 2009 Nei, men hvordan vet du at de som tar feil tar feil, og at de som har rett har rett? Lenke til kommentar
IHS Skrevet 28. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2009 (endret) Nei, men hvordan vet du at de som tar feil tar feil, og at de som har rett har rett? De sanne kristne er som Jesus Kristus livgivere, er umulig å ta feil av. Jesus Kristus > Jeg er kommet for at dere skal ha liv og overflod. Endret 28. mars 2009 av IHS Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg