Gå til innhold

Hvem gagner Ateistenes og Humanistenes gale menneskesyn ?

Anbefalte innlegg

For en utrolig ufattelig patetisk tråd..

Religion er roten til stort sett alt ondt de siste par tusen år. Religion er grunnen til de fleste store kriger. Grunnen til ufattelig menneskelig smerte gjennom tusenvis av år.

Religion er er verktøy for å skaffe seg makt over grupperinger av mennesker og bruke den makten til å skaffe seg selv mer makt og rikdom. Det er ingen gud, det er ingen høyere makter. Kun en illusjon skapt av mennesker for å kunne opphøye seg selv til prester og religiøse overhoder.

Hvem skapte gud hvis gud skapte mennesker? Noen må jo ha skapt han også med kristnes latterlige forklaring på hvordan liv ble til. Forklar hvordan gud oppstod? Du har ingen forklaring på det. Hvorfor er det da umulig at liv oppstod av seg selv hvis gud klarte å skape seg selv? Hvorfor kan gud skape seg selv fra ingenting hvis ikke liv på jorden klarer det? Du må være rimelig blåst for å tro at en menneskeskapt historie om gud og jesus beviser at noen av dem har vært guddommelige og eller eksistert. Jesus har nok vært en dyktig taler, og kanskje han klarte å gjøre et par triks. Men en fjær blir fort til ti høns, og vips så ble historien gjenfortalt et par hundre ganger før den ble skrevet ned. Og vips så var han guds sønn og halleluja. Men det forklarer fremdeles ikke mangelen i teorien deres om at gud skapte seg selv. Eller har gud en allmektig far? Som igjen ble skapt av et flyvende spaghetti monster? Halleluja.

Det finnes vitenskaplige teorier for hvordan liv oppstod på jorden, for hvordan universet ble til. Men ikke et fnugg av bevis for hvordan gud ble til. Og hver gang dere blir stilt vanskelige spørsmål så henviser dere bare til at "det er slik gud ville det" eller "gud skapte både ondt og godt". crap! Det er bare latterlige bortforklaringer fordi dere ikke har peiling og klamrer dere til religion fordi dere ikke klarer å forstå alt som skjer i verden. Dere har ikke svar på alt og religion er den lette løsningen for mennesker med liten eller ingen kunnskap om hvordan ting fungerer.

Religion har alltid hatt problemer med å forklare vitenskaplige ting, og har derfor også prøvd å "fjerne" alle som kommer med vitenskaplige forklaringer på ting som kristendommen har forklart med gud og jesus. Greit å ha makt til å brenne folk på bål om de ikke mener nøyaktig det prestene ville at folk skulle mene. Eller kanskje litt tortur fikk dem til å holde kjeft om sine vitenskaplige teorier og vås. Huff, hva hadde skjedd om folk begynte å tro på vitenskap i stedet for religion. Ingen idioter som kunne ofre seg i religiøse kriger lengre, ingen som kunne gi sitt liv for gud. Hvordan skulle paven og kirken få mer makt da?

I Norge løste vi den religions greia ganske greit, bli kristen eller bli drept. Foreslår at du leser om kristningen av Norge og hvordan stormenn som ikke ville bli døpt ble drept. Og så forteller du meg etterpå at religion er for opplyste og fornuftige mennesker.

Det vil nok dessverre alltid være ting vi ikke klarer å forklare med vitenskap. Og derfor også rom for mindre intelligente mennesker som søker svar i religion. Og for all del, det er sikkert greit å kunne ha det å støtte seg på hvis du ikke klarer å gi ditt eget liv mening uten å ha en gud som forklaring på alt vanskelig. Greit å kunne skylde på gud når noen nær deg dør, og så kunne tenke at man treffes jo igjen i himmelen. Grei måte å takle livets harde realiteter på uten å måtte tenke så mye selv. Bare lese boken og gi penger til kirken, jippi nå slipper jeg å tenke på alt som er vondt og så kommer jeg til himmelen når jeg dør. Halleluja.

Endret av NoWiSee
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er du klar over hvor ufattelig mange planeter det er i universet?

Det er kanskje en sjanse på èn til 8 · 1028 at en planet blir plassert i en slik stilling at vi får alle de tre vannformene.

Flott. Det er >9 · 1029 ganger flere planeter å ta av.

Uansett hvilket megatall du drar ut av ræva, har jeg (klikk!) på min side.

Endret av longwinded
Lenke til kommentar

Det er ikke bare plasseringen rundt sola som kan gi flytende vann. Les gjerne hva gravitasjon kan gjøre (hint: tidal heating).

Kjeeeeedelig når man ikke gidder å utvide sin trange horisont fordi argumentene ser ut til å være bra nok som de er fordi de kommer til den riktige konklusjonen der Jesus sønn av Gud sitter på en trone i himmelen klar til å la deg sitte på fanget som om han var julenissen.

Lenke til kommentar

Ozi:

Problemet med "en fantastisk designet og tilrettelagt verden" - dersom man nekter å angripe selve idéen om noe slikt - er at du også må telle de gangene du bommer.

Joda, vi:

- har vann i tre former

- står i en noe gunstig posisjon til sola

- er en fin skapning i grunn

Men:

- 97% av overflatevannet vårt er SALTvann

- vi har tørke og sult, ørken og solstormer

- pest og kolera og mark

Konklusjonen kan umulig være at det var ment for oss å leve her ...

Lenke til kommentar

Det er langt mer enn bare plassering som avgjør temperaturen på en planet. Io er solsystemets varmeste legeme, til tross for at det er en av Jupters måner. En annen måne rundt Jupiter er Europa, som er en isplanet.

En annen faktor er atmosfæren på planeten. Hadde Venus hatt mindre CO2 så kunne den planeten vært temmelig lik vår egen.

Lenke til kommentar

Jeg har slettet et par poster som bare inneholdt personkarakteristikker av andre brukere, samt litt spam. Et par andre rapporter er ikke tatt til følge.

Reaksjoner tas på PM, ikke i tråden.

Religion er roten til stort sett alt ondt de siste par tusen år. Religion er grunnen til de fleste store kriger. Grunnen til ufattelig menneskelig smerte gjennom tusenvis av år.

Religion er er verktøy for å skaffe seg makt over grupperinger av mennesker og bruke den makten til å skaffe seg selv mer makt og rikdom. Det er ingen gud, det er ingen høyere makter. Kun en illusjon skapt av mennesker for å kunne opphøye seg selv til prester og religiøse overhoder.

Hvem skapte gud hvis gud skapte mennesker? Noen må jo ha skapt han også med kristnes latterlige forklaring på hvordan liv ble til. Forklar hvordan gud oppstod? Du har ingen forklaring på det. Hvorfor er det da umulig at liv oppstod av seg selv hvis gud klarte å skape seg selv? Hvorfor kan gud skape seg selv fra ingenting hvis ikke liv på jorden klarer det? Du må være rimelig blåst for å tro at en menneskeskapt historie om gud og jesus beviser at noen av dem har vært guddommelige og eller eksistert. Jesus har nok vært en dyktig taler, og kanskje han klarte å gjøre et par triks. Men en fjær blir fort til ti høns, og vips så ble historien gjenfortalt et par hundre ganger før den ble skrevet ned. Og vips så var han guds sønn og halleluja. Men det forklarer fremdeles ikke mangelen i teorien deres om at gud skapte seg selv. Eller har gud en allmektig far? Som igjen ble skapt av et flyvende spaghetti monster? Halleluja.

Det finnes vitenskaplige teorier for hvordan liv oppstod på jorden, for hvordan universet ble til. Men ikke et fnugg av bevis for hvordan gud ble til. Og hver gang dere blir stilt vanskelige spørsmål så henviser dere bare til at "det er slik gud ville det" eller "gud skapte både ondt og godt". crap! Det er bare latterlige bortforklaringer fordi dere ikke har peiling og klamrer dere til religion fordi dere ikke klarer å forstå alt som skjer i verden. Dere har ikke svar på alt og religion er den lette løsningen for mennesker med liten eller ingen kunnskap om hvordan ting fungerer.

Religion har alltid hatt problemer med å forklare vitenskaplige ting, og har derfor også prøvd å "fjerne" alle som kommer med vitenskaplige forklaringer på ting som kristendommen har forklart med gud og jesus. Greit å ha makt til å brenne folk på bål om de ikke mener nøyaktig det prestene ville at folk skulle mene. Eller kanskje litt tortur fikk dem til å holde kjeft om sine vitenskaplige teorier og vås. Huff, hva hadde skjedd om folk begynte å tro på vitenskap i stedet for religion. Ingen idioter som kunne ofre seg i religiøse kriger lengre, ingen som kunne gi sitt liv for gud. Hvordan skulle paven og kirken få mer makt da?

I Norge løste vi den religions greia ganske greit, bli kristen eller bli drept. Foreslår at du leser om kristningen av Norge og hvordan stormenn som ikke ville bli døpt ble drept. Og så forteller du meg etterpå at religion er for opplyste og fornuftige mennesker.

Det vil nok dessverre alltid være ting vi ikke klarer å forklare med vitenskap. Og derfor også rom for mindre intelligente mennesker som søker svar i religion. Og for all del, det er sikkert greit å kunne ha det å støtte seg på hvis du ikke klarer å gi ditt eget liv mening uten å ha en gud som forklaring på alt vanskelig. Greit å kunne skylde på gud når noen nær deg dør, og så kunne tenke at man treffes jo igjen i himmelen. Grei måte å takle livets harde realiteter på uten å måtte tenke så mye selv. Bare lese boken og gi penger til kirken, jippi nå slipper jeg å tenke på alt som er vondt og så kommer jeg til himmelen når jeg dør. Halleluja.

Det er selvsagt lov å mene at tråden er patetisk. Men tatt i betraktning at den har et dusin sider alt, og at du selv tar deg tid til å skrive et innlegg på 40 linjer i den, så har den vel sin misjon. Hvis man ikke ser meningen med en tråd er det lov å la være å poste i den.

Forutsatt at tråden som sådan ikke strider med reglene, så har den livets rett inntil dere går lei av den.

Reaksjoner tas på PM, ikke i tråden.

Geir :)

Lenke til kommentar

At liv må være i goldylock sonen er antagligvis helt feil, det er nå indikasjoer på at det finnes eller har vært liv på mars, da har vi TO planter i et solsystem med liv, viss det også viser seg det er liv på Europa(som faktisk er større en sjangsen for liv på marsk) så har vi hele 3 kloder i et enkelt solsystem med liv på.

Dette vil tyde på at liv er EKSTREMT vanlig i universet og at det er ikke snakk om 1:1000000000000000000 for at liv skal komme, men kanskje 1:100 eller 1:10

Lenke til kommentar

Takk til TWfA for moderering.

Hvorfor tror du det "ikke kan være store problemer" for forskere å skape helt nye livsformer? Hvilke enorme brudd i forskningen har det vært i det siste som tilsier dette?

Fordi "hvis en ingeniør hadde fått et øye ville han returnert det pga dens store svakheter", tatt fritt fra hukommelsen etter Dawkins. Altså, et øye er null problem for en ingeniør å lage, da burde ikke grunnleggende liv være alt for vanskelig heller.

Dessuten, dersom man fremstiller en livsform som er skapt for å leve på, si, venus, så følger det vel logisk at denne ikke kan leve her på jorden?

Det sier seg selv, men det kan planlegges og utredes rent teoretisk, og det kan foregå i lukkede rom.

I tillegg burde man først laget en livsform som greide seg uten flytende vann, den kunne godt levd i jordlige omgivelser uten å ødelegge eksperimentet.

Jeg tar selvsagt selvkritikk fordi jeg mistet besinnelsen, men det er på tide at du enten innrømmer feil eller begynner å argumentere utifra virkeligheten.

Jeg kan godt innrømme feil om det er åpenbare feil jeg burde innrømmet. Stiller tråden fri til å komme med forslag til meg på feilaktige påstander som bør innrømmes.

Hva så om det er lite sannsynlig? Hvilken som helst posisjon rundt sola er i og for seg like usannsynlig. Det er ikke egentlig noe spesielt med muligheten for flytende vann, men det gagner oss. Ser vi nærmere på dette, så er det faktisk, 100% sannsynlig at du treffer en usannsynlig posisjon rundt sola dersom du skal plassere en planet der. Jorden kom til å være i akkurat det området av usannsynlige posisjoner der det kan være vann, mens Neptun fikk en fin fin plass på utsiden plass på utsiden av universet, der det kanskje kan være flytene helium (rent hypotetisk). Begge posisjoner er like usannsynlig, men det ville altså hvilken som helst annen posisjon også vært.

Da oppfordrer jeg alle verdens forskere til å prøve å lage liv som baserer seg på flytende helium.

Det er helt frivillig å delta.

Visste du at kommunisme trolig har tatt flere menneskeliv de siste hundre år enn religion har tatt gjennom tidene?

Hvem skapte gud hvis gud skapte mennesker?

Et univers er bygd opp med energi og masse, og må logisk sett skapes. Gud er utenfor tid og rom, hvorfor må han skapes?

Det finnes vitenskaplige teorier for hvordan liv oppstod på jorden, for hvordan universet ble til.

Nå er jeg veldig spent på hvilke kilder du vil vise meg på at det finnes en vitenskapelig teori på hvordan liv oppstod på jorden.

(Wikipedia-kilde tas gjerne imot.)

Og hver gang dere blir stilt vanskelige spørsmål så henviser dere bare til at "det er slik gud ville det" eller "gud skapte både ondt og godt". crap!

Jeg har aldri sagt det, vennligst slutt å generalisèr

Hele verden var ganske barbarisk for 1000 år siden. Men de som faktisk fortsatt, helt opp til vår tid driver med slikt er vel anti-teistene?

http://en.wikipedia.org/wiki/Antitheism#Militant_atheism

Les gjerne litt om ateistiningen av div. befolkninger f eks i Nord-Korea.

- står i en noe gunstig posisjon til sola

Kan du komme med en annen som hadde vært bedre?

Konklusjonen kan umulig være at det var ment for oss å leve her ...

Hvor ellers skulle vi levd?

Det er langt mer enn bare plassering som avgjør temperaturen på en planet. Io er solsystemets varmeste legeme, til tross for at det er en av Jupters måner. En annen måne rundt Jupiter er Europa, som er en isplanet.

En annen faktor er atmosfæren på planeten. Hadde Venus hatt mindre CO2 så kunne den planeten vært temmelig lik vår egen.

At det er andre ting som avgjør temperaturen gjør ikke noe mer sannsynlig, men du har sikkert rett.

Dette vil tyde på at liv er EKSTREMT vanlig i universet og at det er ikke snakk om 1:1000000000000000000 for at liv skal komme, men kanskje 1:100 eller 1:10

Så hver tiende planet har liv?

Skyt meg...

Lenke til kommentar

Det faktiske tallet er uinteressant. Argumentet holder ikke mål.

Lenke til kommentar

Argumentet holder mål til de grader. Intill det skapes liv som kan greie seg uten flytende vann er sjansen èn til en googolplex for at en planet har liv.

I tillegg må planeten ha akkurat riktig størrelse for at det ikke skal bli for kaldt om natta.

Lenke til kommentar
Argumentet holder mål til de grader. Intill det skapes liv som kan greie seg uten flytende vann er sjansen èn til en googolplex for at en planet har liv.

Hvorfor gjentar du dette argumentet når det har blitt tilbakevist en drøss av ganger. Vennligst besvar de innleggene som motbeviser deg før du gjentar disse feilene. Når du nekter å korrigere deg selv etter å ha blitt vist feilene dine, går det fra å være feil til å være løgn.

Lenke til kommentar

I tillegg må planeten ha akkurat riktig størrelse for at det ikke skal bli for kaldt om natta.

Her viser du enten mangel på astronomi eller så har du bare ikke god nok fantasi, for for anderledes liv kan være fra oss

Lenke til kommentar

...og det er umulig med så mange planeter som finnes i galaksen? :)

Hvis du tror det er jorden som ble skapt for at vi skulle ovrleve på den er det på tide du trekker nesa ut av kreasjonist sider ozzi og leser noe annet, da er du skikkelig på tur. Skjønner at du VIL argumentere for guden din og det du tror på, men nå er du jaget mellom det meste av disse sidene med det ene tulle argumentet etter det andre, for ikke å snakke om i de andre trådene her inne, så når skal du innse at dette med at jorden er SKAPT for å opprettholde oss er bare tull? det er jo ikke en puck som tyder på dette engang, så hvor du tar dette fra er meg en gåte (Med mindre du pløyer løgn historiene som støtter "teorien" din på kreasjonist sider da, vel og merke....) :no:

Trist å se en som til de grader er villig til å overse ALT vi i dag vet for å oppretholde troen på en guddom.... e nesten så jeg begynner å mistenke deg for å tro FOR å tro Ozzy.... :no:

Lenke til kommentar
Kanskje, kanskje hver 10 eller 100 planet laget av stein, viss liv på en eller annen ukjent måte kan komme til i gass planeter kan det faktisk være 10 eller 100 for alle planeter

Nettopp, derfor synes jeg det er et kraftig hull i vitenskapen at de ikke har funnet liv som greier seg uten flytende vann.

Men ingen nøytrale forskere ville sagt hver 10. Med mindre de går utifra at det ikke trengs flytende vann.

Hvorfor gjentar du dette argumentet når det har blitt tilbakevist en drøss av ganger. Vennligst besvar de innleggene som motbeviser deg før du gjentar disse feilene. Når du nekter å korrigere deg selv etter å ha blitt vist feilene dine, går det fra å være feil til å være løgn.

Hvordan har det blitt tilbakevist? Temperaturen må være akkurat rett.

Her viser du enten mangel på astronomi eller så har du bare ikke god nok fantasi, for for anderledes liv kan være fra oss

Men så vidt vi vet trenger liv flytende vann, og for å ha det må planeten være så liten at vannet ikke fryser, eller må natta være kort nok til at organismen overlever uten.

Lenke til kommentar
Kanskje, kanskje hver 10 eller 100 planet laget av stein, viss liv på en eller annen ukjent måte kan komme til i gass planeter kan det faktisk være 10 eller 100 for alle planeter

Nettopp, derfor synes jeg det er et kraftig hull i vitenskapen at de ikke har funnet liv som greier seg uten flytende vann.

Men ingen nøytrale forskere ville sagt hver 10. Med mindre de går utifra at det ikke trengs flytende vann.

Hvordan har det blitt tilbakevist? Temperaturen må være akkurat rett.

Men så vidt vi vet trenger liv flytende vann, og for å ha det må planeten være så liten at vannet ikke fryser, eller må natta være kort nok til at organismen overlever uten.

Hvorfor skulle det være hull for vitenskapen, jorda har masse vann, så alt liv på jorda er basert på et kjemikalie det er mye av, vi har ikke besøkt noen andre planeter, så hvorfor skulle det være overaskede at vi ikke har funnet noe annet liv som ikke baserer seg på vann når jorda er det eneste stede vi virklig har sett etter

Lenke til kommentar
Kristendommen har det edleste menneskesynet verdenshistorien noen sinne har sett :)

Ape mennesket ateistene og humanistene tror på er direkte nedverdigende :thumbdown:

Nåda, Kristendommen er direkte skyld i at vi mennesker fortsatt ikke har utviklet oss, den har prøvd å tviholde på makten og prøvde til og med å nekte for at Jorden var rund. Det er jo direkte Naivt.

Kristendommen er også direkte ansvarlig for å brenne kvinner på bål :

http://en.wikipedia.org/wiki/Witch-hunt

Kristendommen og deres prester er direkte skyldige i mange 1000 overgrep på barn :

http://en.wikipedia.org/wiki/Roman_Catholic_sex_abuse_cases

Mye av dette blir det tiet om i mange år, men mye kommer fram.

Vi har hatt flere kriger og blodbad I Jesus Kristus navn, I guds Navn bare for å fylle de store gullkistene til prestene så de kunne hore og drikke vin dagen lang. Nei, Kristendommen er ikke så mye å skryte av (det er heller ikke noen andre religioner egentlig heller ikke).

Tror jeg foretrekker å tro på at vi kommer fra en hårete ape enn å tro på en gud som vil at vi skal myrde hverandre i hans navn.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...