IvyMike Skrevet 23. mars 2009 Del Skrevet 23. mars 2009 La meg spørre deg, IHS, hvordan gagner gudstro et menneske? You just got a fanbase.. Lenke til kommentar
delfin Skrevet 23. mars 2009 Del Skrevet 23. mars 2009 (endret) Så ingen har bevist/fått pris for evolusjonsteorien, eller tror du fortsatt det ? Se posten min over angående din forståelse av "bevis". Det er nytteløst å diskutere med noen som ikke kjenner til elementære begreper... Endret 23. mars 2009 av pifler Lenke til kommentar
IHS Skrevet 23. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2009 Er evolusjonsteorien bevist ? Hvem fikk prisen for det ? Du skjønner ikke forskjellen på "bevist" og "bevist". Nei, det ser veldig likt ut Lenke til kommentar
Rabbid Skrevet 23. mars 2009 Del Skrevet 23. mars 2009 Er kristendommen bevist? Hvem fikk prisen for det? (^^) Lenke til kommentar
IHS Skrevet 23. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2009 Selvsagt har ingen fått nobelpris for evolusjonsteorien, den ble fremsatt 50 år før Nobelprisen eksisterte! Du skjønner at "ikke har fått nobelpris" ikke er det samme som "er ikke bevist"? Har noen fått en hvilken som helst pris for å ha bevist evolusjonsteorien ? Lenke til kommentar
Gronko Skrevet 23. mars 2009 Del Skrevet 23. mars 2009 Har du lyst til å lære deg forskjellen mellom bevis og bevist IHS? Lenke til kommentar
Alinoe Skrevet 23. mars 2009 Del Skrevet 23. mars 2009 Selvsagt har ingen fått nobelpris for evolusjonsteorien, den ble fremsatt 50 år før Nobelprisen eksisterte! Du skjønner at "ikke har fått nobelpris" ikke er det samme som "er ikke bevist"? Har noen fått en hvilken som helst pris for å ha bevist evolusjonsteorien ? Nå er jeg, som jusstudent, ikke kjent med alle priser man kan få for biologi, så det kan jeg ikke svare på. Det jeg derimot kan fortelle deg er at dersom svaret på det spørsmålet er "nei", så forandrer det ingenting. Derfor forstår jeg ikke helt hva du vil frem til. Lenke til kommentar
IHS Skrevet 23. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2009 Har du lyst til å lære deg forskjellen mellom bevis og bevist IHS? Ja der var det en forskjell, Gronko Lenke til kommentar
IvyMike Skrevet 23. mars 2009 Del Skrevet 23. mars 2009 Så ingen har bevist/fått pris for evolusjonsteorien, eller tror du fortsatt det ? Det er nytteløst å diskutere med noen som ikke kjenner til elementære begreper... Og her trodde jeg at du var noenlunde oppegående, trodde du (som alle andre på Internett) at det ikke er poeng å diskutere religion med en religiøs person. Større sjangs for å vinne i lotto hver eneste dag for resten av livet, enn at du klarer å overbevise en gudstroende at gud ikke fins. Lenke til kommentar
Alinoe Skrevet 23. mars 2009 Del Skrevet 23. mars 2009 Har du lyst til å lære deg forskjellen mellom bevis og bevist IHS? Ja der var det en forskjell, Gronko Jeg syns det er fantastisk at pifler har skrevet et greit innlegg hvor han forklarer alt for deg, men du ignorerer det blankt for å latterliggjøre mennesker som kan mer enn deg. Lenke til kommentar
IHS Skrevet 23. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2009 Selvsagt har ingen fått nobelpris for evolusjonsteorien, den ble fremsatt 50 år før Nobelprisen eksisterte! Du skjønner at "ikke har fått nobelpris" ikke er det samme som "er ikke bevist"? Har noen fått en hvilken som helst pris for å ha bevist evolusjonsteorien ? Nå er jeg, som jusstudent, ikke kjent med alle priser man kan få for biologi, så det kan jeg ikke svare på. Det jeg derimot kan fortelle deg er at dersom svaret på det spørsmålet er "nei", så forandrer det ingenting. Derfor forstår jeg ikke helt hva du vil frem til. Så du er fast i din tro på ape-mennesket, trenger ikke bevis, den er grei Så ingen har bevist/fått pris for evolusjonsteorien, eller tror du fortsatt det ? Det er nytteløst å diskutere med noen som ikke kjenner til elementære begreper... Og her trodde jeg at du var noenlunde oppegående, trodde du (som alle andre på Internett) at det ikke er poeng å diskutere religion med en religiøs person. Større sjangs for å vinne i lotto hver eneste dag for resten av livet, enn at du klarer å overbevise en gudstroende at gud ikke fins. Bingo Lenke til kommentar
Alinoe Skrevet 23. mars 2009 Del Skrevet 23. mars 2009 Selvsagt har ingen fått nobelpris for evolusjonsteorien, den ble fremsatt 50 år før Nobelprisen eksisterte! Du skjønner at "ikke har fått nobelpris" ikke er det samme som "er ikke bevist"? Har noen fått en hvilken som helst pris for å ha bevist evolusjonsteorien ? Nå er jeg, som jusstudent, ikke kjent med alle priser man kan få for biologi, så det kan jeg ikke svare på. Det jeg derimot kan fortelle deg er at dersom svaret på det spørsmålet er "nei", så forandrer det ingenting. Derfor forstår jeg ikke helt hva du vil frem til. Så du er fast i din tro på ape-mennesket, trenger ikke bevis, den er grei Nå tror jeg du troller. Jeg vet at det ikke er helt stuerent å si her på forumet, men jeg tror du troller. Innlegget er rapportert. On the off chance at du mener det du sier nå, så forstår du selvsagt at ting kan være bevist selv om det aldri har blitt delt ut en pris for det. Dersom du logger inn på min studentweb vil du kunne få bevist uten noe tvil at jeg har examen facultatum. Du kommer dog neppe til å få noe premie for det. Lenke til kommentar
delfin Skrevet 23. mars 2009 Del Skrevet 23. mars 2009 Selvsagt har ingen fått nobelpris for evolusjonsteorien, den ble fremsatt 50 år før Nobelprisen eksisterte! Du skjønner at "ikke har fått nobelpris" ikke er det samme som "er ikke bevist"? Har noen fått en hvilken som helst pris for å ha bevist evolusjonsteorien ? Les om "bevis" igjen. Du kan ikke bevise evolusjonsteorien, på samme måte som du ikke kan bevise at det ikke finnes flyvende rosa elefanter, eller at Gud ikke finnes. Det man kan, er å finne bevis for evolusjonsteorien, og du har kanskje hørt om DNA og RNA? Det finnes tonnevis med bevis for evolusjonsteorien, men den kan aldri bli "bevist" i den forstand at vi aldri kan vite med 100% sikkerhet at vi har funnet den fulle og hele sannhet, som trolig er det du mener er betydningen av "bevist". Her har du forresten en fin nobelpris jeg fant: Science Education - Presented to the Kansas State Board of Education and the Colorado State Board of Education, for mandating that children should not believe in Darwin's theory of evolution any more than they believe in Newton's theory of gravitation, Faraday's and Maxwell's theory of electromagnetism, or Pasteur's theory that germs cause disease. Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 23. mars 2009 Del Skrevet 23. mars 2009 Det er helt tydelig at ateister og humanister har et nedvurderende menneskesyn. Da tror jeg du har sovet i historietimene gutt. Finnes ikke noe verre enn Kristendommen og måten 99% av religionene ser på mennesket. Nei, jeg tror heller på at jeg kommer fra en celle som har utviklet seg og delt seg til å bli det jeg er i dag (gjennom evolusjon) enn å tro på at vi på magisk vis plutselig BAM dukket opp på jordens overflate, nybarberte og dekket av klær med muligheten til å snakke og forstå hverandre perfekt samt skrive ned guds ord. Lenke til kommentar
IHS Skrevet 23. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2009 Selvsagt har ingen fått nobelpris for evolusjonsteorien, den ble fremsatt 50 år før Nobelprisen eksisterte! Du skjønner at "ikke har fått nobelpris" ikke er det samme som "er ikke bevist"? Har noen fått en hvilken som helst pris for å ha bevist evolusjonsteorien ? Les om "bevis" igjen. Du kan ikke bevise evolusjonsteorien, på samme måte som du ikke kan bevise at det ikke finnes flyvende rosa elefanter, eller at Gud ikke finnes. Evolusjonsteorien kan ikke bevises det er helt riktig. Gud derimot kan bevises, så 1-0 Lenke til kommentar
IHS Skrevet 23. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2009 Det er helt tydelig at ateister og humanister har et nedvurderende menneskesyn. Da tror jeg du har sovet i historietimene gutt. Finnes ikke noe verre enn Kristendommen og måten 99% av religionene ser på mennesket. Nei, jeg tror heller på at jeg kommer fra en celle som har utviklet seg og delt seg til å bli det jeg er i dag (gjennom evolusjon) enn å tro på at vi på magisk vis plutselig BAM dukket opp på jordens overflate, nybarberte og dekket av klær med muligheten til å snakke og forstå hverandre perfekt samt skrive ned guds ord. Kristendommen har det edleste menneskesynet verdenshistorien noen sinne har sett Ape mennesket ateistene og humanistene tror på er direkte nedverdigende Lenke til kommentar
Gronko Skrevet 23. mars 2009 Del Skrevet 23. mars 2009 (endret) Hvordan kan du tillate deg å kalle et menneskesyn som tillater slaveri edelt? Du undervurderer ateister. Jeg er så klin gal at jeg er en fisk. Endret 23. mars 2009 av Gronko Lenke til kommentar
IvyMike Skrevet 23. mars 2009 Del Skrevet 23. mars 2009 Selvsagt har ingen fått nobelpris for evolusjonsteorien, den ble fremsatt 50 år før Nobelprisen eksisterte! Du skjønner at "ikke har fått nobelpris" ikke er det samme som "er ikke bevist"? Har noen fått en hvilken som helst pris for å ha bevist evolusjonsteorien ? Les om "bevis" igjen. Du kan ikke bevise evolusjonsteorien, på samme måte som du ikke kan bevise at det ikke finnes flyvende rosa elefanter, eller at Gud ikke finnes. Evolusjonsteorien kan ikke bevises det er helt riktig. Gud derimot kan bevises, så 1-0 Må nesten spørre (selv om jeg vet du ikke kan komme med et seriøst svar), hvordan kan Gud bevises? :!: Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 23. mars 2009 Del Skrevet 23. mars 2009 Hentet det fra en debatt. Ser nå at jeg gav ut et for lite tall, beklager. COLLINS: The gravitational constant, if it were off by one part in a hundred million million, then the expansion of the universe after the Big Bang would not have occurred in the fashion that was necessary for life to occur. When you look at that evidence, it is very difficult to adopt the view that this was just chance. But if you are willing to consider the possibility of a designer, this becomes a rather plausible explanation for what is otherwise an exceedingly improbable event--namely, our existence. http://www.time.com/time/magazine/article/...55132-4,00.html Her slenger Ozi ukritisk ut atter nye kreasjonistargumenter ja. Du kan ta dette som nok et eksempel, siden du spurte etter det Lenke til kommentar
Turgon Skrevet 23. mars 2009 Del Skrevet 23. mars 2009 På samme måte som han var i Jesus Kristus? Hva med å gi en litt mer konkret forklaring? For Jesus var jo gud, var han ikke? Vil det si at jeg også er gud? Og hvordan vet du egentlig dette? Du kan bli som Jesus Kristus, hvis du lar deg forvandle fra en egosentrert skapning til et kjærlig menneske. Du begynner med å endre ditt menneskesyn. Jeg var egentlig mest interessert i å få vite hvordan du kan vite dettte, og en litt mer konkret forklaring av hva det vil si at Gud er i oss. Jeg hadde blitt meget taknemlig hvis du kunne forklart litt mer om akkurat disse to tingene. I tillegg kan du godt fortelle litt om hva som definerer en egosentrert skapning og en kjærlig skapning, og hva dette egentlig har med gudstro å gjøre. Grunnen til at jeg lurer er at jeg har en venninne som er ateist, men helt unormalt empatisk overfor andre (ikke noe spor av egoisme der) og klarer å begynne å gråte for folk som har det vondt på helt andre breddegrader. Enda et spørsmål: Hva er det som er så forferdelig og egoistisk med aper? Det er mange aperaser (inkludert oss) som lever på en kjærlig måte der de hjelper hverandre. Gud er kjærlighet. Egoisten er motstanderen. Egoisten er i alle (mer eller mindre) - Kjærligheten er i alle (mer eller mindre) Siden du ikke klarte å svare tilfredstillende på noen av spørmålene mine tar jeg de likegodt igjen: (1) Hvordan har du fått fatt på den kunnskapen om gud som du snakker om? (2) Hva vil det si at Gud er i oss? (før deg fri til å være konkret!) (3) (reformulert) Hva er kjærlighet? (4) (reformulert) Hva er egoisme? (Eller motstanderen som du kaller deg). (5) Hva er så forferdelig og egoistisk med aper, og mennesket som et produkt av evolusjon? Forventer at du nå svarer på alle sammen på en konkret måte. Bruk gjerne mine nummer når du svarer, så det blir mer opplagt hva du prøver å svare på. Edit: (6) (off topic) Hva gjorde du egentlig med quoten? Siden du ikke skjønner svarene du får, så får vi ta det med teskje (1) Nye Testamentet og Psykologien (2) At vi eroppfylt av kjærlighet. (3) En kraft som er i oss (Gud) (4) Selvforherligelse (selv dyrkelse) (5) Egoisme kjenetegner dyr ikke mennesker. Mennesket er skapt av Gud. (6) ? Takk for at du endelig klarte å svare på alle spørsmålene (nummer 6 var nok en bug hos diskusjon.no). Problemet ditt er at du går i sirkel. Det later nemlig til at du har en stemme i hode som kaller seg gud (men som mest sannsynlig bare er din egen hjerne) og som forteller deg at en viss del av bibelen er korrekt, hvor så bibelen gir en viss mulighet for at den stemmen du hører er gud. Du går altså i en perfekt sirkel. Jeg aner ikke hvordan du kommer fram til at gud og kjærlighet er en og samme sak, mens egoisme ikke er det, da han nødvendigvis må stå bak begge deler. Faktsik er det lite i bibelen og verden som tyder på en kjærlig skaper, så kjærlighet er egentlig det siste jeg forbinner med din gud. Skapte ikke gud også dyrene, i følge din kjære bok (kanskje ikke den delen du liker men)? Hvorfor skulle ikke de ha et like kjærlig forhold til hverandre som oss mennesker? Eller har Gud med vilje laget egoistiske skapninger? For en kjærlig Gud. Faktisk når jeg tenker over det, så er det eneste her som er selvforherligelse det at du prøver å opphøye mennesket til noe bedre og mer meningsfylt enn dyr. Det er faktisk til å spy av. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg