Gå til innhold

Fins det bokser/løsninger for GSM <-> analog vanlig telefon?

Anbefalte innlegg

Jeg har sittet her en stund og lest til øyet ble stort og vått om Asterisk, bokser fra Komplett for GSM-SIP, moderatorer som tydeligvis er like store Star Trek-nerder som meg selv (Resistance is futile...) og diverse annet. Men jeg finner ikke ut det jeg lurer på. Jeg holder på å gå over fra Telio til ren Telenor-løsning (hovedsakelig fordi jeg sparer penger med Fri familie og blir helkunde på abonnementet - 7 ganger raskere nedlasting til samme pris som jeg har med nåværende bredbåndsleverandør gjør heller ikke vondt). Men hvis jeg ikke tar helt feil, vil det neppe funke å ha en Asterisk-server kjørende opp mot Telenors server (forutsatt at jeg får sniffet passord/brukernavn/IP-adresse) samtidig som jeg har SIP-adapteret de sender meg (hvilket det nå enn er) i drift. Eller er jeg helt på jordet der?

Derfor lurer jeg på om det fins en boks som lar meg ringe inn med mobilen (fri familie) og så ringe ut fra fasttelefonlinjen. Og gjerne også at den sørger for at mobilene ringer samtidig som det ringer i fasttelefonen, hvis mulig. Så kan jeg velge hvor jeg vil ta den.

Jeg har sett at det selges noen løsninger fra Asterisk-produsenten, men de er grisedyre, fra 4000 og oppover (med frakt og toll). Og der er det snakk om minst fire linjer. Det går ikke an å finne på noe lurt med et modem her?

Endret av Pallantir
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...