anette875 Skrevet 11. mars 2009 Del Skrevet 11. mars 2009 Bare lurer på hvor langt er langkjøring? Har litt trøbbel med knærne og kan derfor få problemer med langkjøring. Hvor langt sånn ca pleier det å være? Hvor lenge må man regne med å kjøre uten pause? Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 11. mars 2009 Del Skrevet 11. mars 2009 (endret) Langkjøring kan bety så mangt, jeg regner 100km+ som langkjøring. Men veistandarden har mye å si på hvor langt du greier å kjøre i gangen uten pause, du greier å kjøre mye lengre på en vei med god standard en på en dårlig standard. Edit: Er dette i forbindelsen med å ta lappen? Endret 11. mars 2009 av Rebel-Rider Lenke til kommentar
anette875 Skrevet 11. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2009 (endret) Jo det er sant, tenkte mer på hva de krever for å ta lappen Glemte å skrive at det var for å ta lappen Endret 11. mars 2009 av anette875 Lenke til kommentar
Henrikenn Skrevet 11. mars 2009 Del Skrevet 11. mars 2009 (endret) Par timer kjørte jeg uten pause. Også bytta vi, osv. Endret 11. mars 2009 av Henrikenn Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 11. mars 2009 Del Skrevet 11. mars 2009 Da jeg tok langkjøringen kjørte vi rundt 120 km tilsammens fordelt over en hel dag med start kl 9 og avslutting kl 3. Hadde da og en god lang pause samt et par mindre pauser med litt "teori" på si. Lenke til kommentar
Natrich Skrevet 11. mars 2009 Del Skrevet 11. mars 2009 Husker når søstra mi tok langkjøring så var det Fredrisktad - Oslo en vei, det er ca 95 km. Fant i en gammel tråd her på forumet at langkjøring er 4 kjøretimer UTEN pause. Tråden finner du her. Natrich Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 11. mars 2009 Del Skrevet 11. mars 2009 (endret) Ja skjønte det samtidig som du sa det (se edit). Alså det kommer helt ann på hvor du bor, du må nesten spørre en lokal sjåførlærer hvilken rute de bruker i forbindelse med langkjøring. Her jeg bor bruker de å kjøre en rute på 10mil tur retur, men det behøver ikke å være slik der du bor. Edit: ups ... Endret 11. mars 2009 av Rebel-Rider Lenke til kommentar
anette875 Skrevet 11. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2009 Oi...da sliter jeg litt Så det finnes regler for hvor lenge man må kjøre uten pause? 4 kjøretimer? Hvor lang er en kjøretime? 1 time? 45min? Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 11. mars 2009 Del Skrevet 11. mars 2009 Var 25-30mil hver vei her, bort hele dagen, litt storbykjøring innimellom. To elever i bilen, byttet på å kjøre begge veier. Det er forskjell på hvordan kjøreskoler gjør det, og det går ann å få det tilpasset slik at det blir minst mulig om du har ett problem som gjør det nødvendig. Hør med din kjørelærer og få en slik løsning. Lenke til kommentar
Bearar Skrevet 11. mars 2009 Del Skrevet 11. mars 2009 Ca 15 mil hver vei her (Larvik). Ble rundt 3 timer i strekk. Lenke til kommentar
BECMST Skrevet 11. mars 2009 Del Skrevet 11. mars 2009 langkjøring skal være på totalt 13 timer, hvorav to av dem er teoretiske. deretter skal hver elev ha minst 5 timer kjøring. Den siste timen står tel fri disposisjon, oppsumering osv Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 11. mars 2009 Del Skrevet 11. mars 2009 Forøvrig bør det nevnes at det å ta to elever samtidig på langkjøring gjøres på grunn av prisen - betaler man mer kan man ta det alene. Det kan være kjekt å være flere for å veksle litt på kjøringen, men det spørs da om trådstarters problemer kommer av selve bilkjøringen, eller om å sitte på er like ille. Lenke til kommentar
Sondring Skrevet 12. mars 2009 Del Skrevet 12. mars 2009 Langkjøring er jo ikke en utholdenhetsprøve - det er opplæring i forbikjøring og kjøring i forskjellige traffikkmønstre. Hvis du føler du må ta en pause underveis så skal en ta pauser underveis - det er trafikksikkerhet det! Så det burde ikke være noe problem - gjerne si ifra til lærer på forhånd dog, så de kan planlegge på forhånd http://www.lovdata.no/for/sf/sd/xd-20041001-1339.html#11-8 Lenke til kommentar
BECMST Skrevet 12. mars 2009 Del Skrevet 12. mars 2009 Langkjøring er jo ikke en utholdenhetsprøve - det er opplæring i forbikjøring og kjøring i forskjellige traffikkmønstre.Hvis du føler du må ta en pause underveis så skal en ta pauser underveis - det er trafikksikkerhet det! Så det burde ikke være noe problem - gjerne si ifra til lærer på forhånd dog, så de kan planlegge på forhånd http://www.lovdata.no/for/sf/sd/xd-20041001-1339.html#11-8 Står faktisk i læreplanen at det er en "utholdenhetsprøve". den skal dog inneholde dine nevnte punkter, men eleven skal også kunne kjøre et lenger stykke på egenhånd, uten å bli preget av trøtthet å sløvhet. Lenke til kommentar
Sondring Skrevet 12. mars 2009 Del Skrevet 12. mars 2009 Heh, det var ukjent for meg Leste bare lovverket jeg - og der ser det nesten ut som det er et pluss å realisere når du er trøtt, og når du trenger en pause. Lenke til kommentar
Danielbv Skrevet 12. mars 2009 Del Skrevet 12. mars 2009 Da jeg tok lappen så kjørte jeg fra Karmøy - Etne (ca 1,5 t) der tok vi en pause, så kjørte vi tilbake... langkjøring.. ? Neh, svipptur Lenke til kommentar
BECMST Skrevet 12. mars 2009 Del Skrevet 12. mars 2009 Heh, det var ukjent for meg Leste bare lovverket jeg - og der ser det nesten ut som det er et pluss å realisere når du er trøtt, og når du trenger en pause. I lovverket ja. men les læreplanen, så finner du noe annet og mer utdypende. Men for all del...man skal ikke kjøre når man er trøtt (med mindre man er yrkessjåfør da...da er det "kjør eller misst jobben") Lenke til kommentar
Brulf Skrevet 20. mars 2009 Del Skrevet 20. mars 2009 Kjørte Trondheim til litt utta for steinkjær. Tok vell 1,5time hver vei eller noe sånt. Lenke til kommentar
-Night- Skrevet 21. mars 2009 Del Skrevet 21. mars 2009 min langkjøring gikk fra Nesodden til svinesund. rundt en times kjøring Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå