Gå til innhold

Problem med internett i Vista med ny maskin

Gjest Slettet+alsdf

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+alsdf

Jeg har satt sammen en maskin nå, og installert Windows Vista Ultimate 64-bits OS.

Problemet mitt er at, til tross for at jeg har installert alle drivere(i tillegg til Ethernet driver) ikke får internett, eller nettverk i det hele tatt. Jeg finner ingen nettverkstilkoblinger heller. På device mananger viser ingen nettverksdrivere i det hele tatt, men har installert dem flere ganger. Det skjer ingenting når jeg plugger i nettverks-kontakten heller, men den lyser da...

Halp!!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mener du at det ikke dukker opp noe nettverkskort i Enhetsbehandling (Device manager)? Hvilket kort har du? Er det trådløst eller kablet? Sitter det i USB-porten eller inne i maskinen? Kanskje du må installerer driverne manuelt, ved å vise maskinen hvor på CD-platen med drivere de filene ligger, istedet for å legge inn driverne slik du har gjort. Er du sikker på at nettverkskortet er helt i orden? Det er kanskje ikke så dumt å prøve med et annet kort, dersom du har et liggende?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+alsdf

Det er et Nforce hovedkort, har ikke hatt dette før. Finnes det noen driver som skal funke til alle korta elns?

Lenke til kommentar

Nei, det finnes vel ingen generell driver, så vidt jeg vet. Vil det si at du prøver å bruke det innebygde nettverskortet? Har du ikke et ekstra nettverkskort du kan sete inn? Dersom du er litt mer spesifikk med navnet på hovedkortet ditt, kan jeg se om jeg finner noen drivere du kan prøve. Du må passe på at du finner drivere beregnet for Vista 64-bit og ikke 32-bit, disse vil ikke fungere. Dette er en av hakene med Windows i x64-drakt. Egne drivere til alt (Untatt for de tingene hvor drivere er inkludert i Windows da.)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+alsdf

Det er snakk om kabel, altså nettverkskortet er inni maskinen. Har prøvd å installere manuelt ja. Har ikke noe annet kort liggende

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+alsdf

Nei, denne funka ikke. Det er forøvrig samme driveren so, jeg prøvdeførst, så ikke det før etterpå. Får fortsatt ikke internett :wallbash:

Endret av Slettet+alsdf
Lenke til kommentar

På driversiden jeg linket til igår er det ingen spesiell driver til nettverkskortet. Dette kan forklare hvorfor ikke driveren du prøvde å laste ned ikke funker. Har du ingen driver-cd som fulgte med da du kjøpte kortet? Ellers bør navnet på nettverkskortet stå i manualen, noe sånt som "RealTek R3462" (helt random-navn altså), dersom du gir oss dette navnet kan jeg se om jeg finner noe mer på det. Jeg råder deg til å prøve et annet nettverkskort som en nødløsning.

Hvorfor kjøpe et kort som det er umulig å finne driverne til ;) ?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+alsdf

Tok bare og satt inn et nettverks-kort jeg fant på jobben jeg, det funka jo fint. Nei satt og leita i manualen igår men fant ingenting, kan det være mulig at der rett og slett ikke er innebygd nettverkskort? :blink:

Anngående spørsmålet ditt om driver-cd, så var der det, men denne funka ikke(eller funka, chipset og audio osv funka jo). Var samme driveren jeg prøvde fra nettet og du linka over her.

I tilfelle et sterkt minus med kortet, er ellers fornøyd med det tho :thumbup:

Endret av Slettet+alsdf
Lenke til kommentar

Utifra de bildene jeg har sett av kortet, ser det jo ut som det er nettverkskort innebygget. Men kanskje det ikke fungerer? Kanskje en reklamasjonssak? Uansett har det jo ikke så mye å si, dersom du setter inn et PCI-kort. Da får du jo ihvertfall internett, og det er jo en fordel i disse dagene. Hvordan er (kanskje) ikke like viktig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...