Buxa Skrevet 11. mars 2009 Del Skrevet 11. mars 2009 Dette er visst året for nytenkning og forandring, og jeg bidrar med å vurdere å skifte forsikringsselskap. Bilen står i "gode, trygge" Gjensidige, hvor jeg betaler litt mer enn jeg kunne tenke meg uten å få stort igjen. Har nå fått et tilbud fra IF på en forsikring hvor jeg også betaler litt mer enn jeg kunne tenke meg. Forskjellen er at mer går inn i IF sin forsikring (les: reiseforsikring og bedre innbo-forsikring ++). Har noen der ute noen gode / dårlige erfaringer med IF's bilforsikringer, opp mot andre forsikringsselskap? Hørte for lenge siden om en som hadde trøbbel med å få dekket utgifter som selskapet absolutt skulle dekket under et uhell. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 11. mars 2009 Del Skrevet 11. mars 2009 Så lenge du velger et norsk selskap, er det neppe så stor forskjell på betingelsene. Jeg ville vært mer skeptisk til å velge et utenlandsk selskap som har en selger med postboksadresse. Prisene er mer forskjellig, så sjekk litt rundt før du bytter. KLP har startet skadeforsikringsselskap, KLP Skade, og jeg sparte en del på å bytte dit, ca 30% på bil og hus. Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 11. mars 2009 Del Skrevet 11. mars 2009 Jeg har IF skadeforsikring og jeg har hatt gode eraringer så langt. Jeg er IF pluss kunde (bil, innbo og reiseforsikring) Jeg kjøpte meg nettopp ny bil og premien gikk da ned med 2000kr (det bruker som regel å gå andre veien). Hvist det er et forsikringselskap du burde holde deg unna så er det Vital skade, mer slett kundebehandlig skal du lete lenge etter og prisene... jeg betalte 18000kr i året hos Vital og da kun for bilen, jeg har nå 3 forsikringer og betaler mye mindre selv med 10% lavere bonus. Lenke til kommentar
Espein Skrevet 12. mars 2009 Del Skrevet 12. mars 2009 Er fornøyd med Gjensidige jeg. Hadde innbo forsikring fra før. Og kjøpte meg bilforsikring med 20% bonus, da tipset de meg med att jeg burde kjøpe personforsikring også, for da sank den totale årsprisen med 500 kr. Dette er fordi Gjensidige har noe som heter "Fordel Pluss" (mener jeg det heter) som gir deg 18% rabatt om du har 3 forsikringer. Dermed fikk jeg "gratis" personforsikring og 500,- billigere bilforsikring Lenke til kommentar
hsds Skrevet 12. mars 2009 Del Skrevet 12. mars 2009 Jeg hadde IF på mitt kjøretøy. Var involvert i en ulykke og har derfor fått erfare IF sin behandling av dette. Det tok meg ca 3 måneder for å få alt avklart etter mye telefoner og veldig varierende svar per telefon til IF. TIl slutt valgte jeg å gå over på kun skriftlig saksgang og da fikk man endelig en løsning. Men det var jaggu vanskelig å få dekket ting. I mitt tilfelle sitter jeg da tilbake med en sur ettersmak av IF etter dette og skal selv bytte over til Gjensidige da de kommer bedre ut mtp pris (og forhåpentligvis service) for min del. På bakgrunn av min erfaring vil jeg fraråde IF til de jeg kan. Lenke til kommentar
Wooho Skrevet 12. mars 2009 Del Skrevet 12. mars 2009 Jeg har If Skadeforsikring, og er førnøyd hittil, tiden vil vise om jeg forblir kunde hos dem he he, men prisen er hyggelige. Jeg har: -Bilforsikring (Full Kasko) -Inboforsikring -Reiseforsikring -Livsforsikring tror jeg det heter, he he betaler en sum på litt under 10 000,-, jeg er 24 år. Da jeg hadde bilforsikringen min hos SR-Bank tok de nesten 16 000,- kun for bil forsikringen he he, så jeg er fornøyd med If enn så lenge:) Lenke til kommentar
Espein Skrevet 12. mars 2009 Del Skrevet 12. mars 2009 Glemte å nevne att jeg hadde Gjensidige forsikring når jeg hadde moped. Var da i en liten ulykke som var min feil. Jeg fikk ikke dekket skadene på mopeden(del-kasko), men fikk igjen for alt som ble ødelagt av klær, hjelm osv. Dette gikk veldig raskt og smertefritt, så god service fra deres side den gang vertfall Lenke til kommentar
Buxa Skrevet 12. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2009 Jeg betaler nærmere 8700,- for bilforsikring, Innbo og Personforsikring hos Gjensidige nå. Som det ble sagt i tråden gir IF de samme betingelser og lar meg beholde mine 40% jeg har som bonus. IF kaster allikevel inn en bedre Personforsikring, samt en Reiseforsikring. Altså må jeg i IF betale 8300,- for en pakke med bilforsikring (delkasko, 12000km og 2000 i egenandel), Innbo, Personforsikring og Reiseforsikring. I tillegg har de en mye hyggeligere pris på veteranbiler enn Gjensidige kan tilby, det er jo noen det er aktuelt for i sommermånedene. Lenke til kommentar
Buxa Skrevet 12. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2009 Har forresten en kamerat som slet med å få Gjensidige til å dekke skader på bilen etter et uhell, der den andre parten ikke overholdt vikeplikten sin(altså, en tilsynelatende "enkel" sak hva gjelder skyldsspørsmålet). Han stod uten bil i 3,5 mnd før saken ble løst og han fikk utbetalt penger. Så det slår kanskje litt begge veier Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 12. mars 2009 Del Skrevet 12. mars 2009 Ingen fasit her, tror jeg. Uansett hvilket selskap du sjekker, finner du både fornøyde og misfornøyde kunder. Pris og betingelser er viktigere for meg enn hva selskapet heter. Lenke til kommentar
Stianby Skrevet 18. mars 2009 Del Skrevet 18. mars 2009 Jeg hadde IF på mitt kjøretøy. Var involvert i en ulykke og har derfor fått erfare IF sin behandling av dette. Det tok meg ca 3 måneder for å få alt avklart etter mye telefoner og veldig varierende svar per telefon til IF. TIl slutt valgte jeg å gå over på kun skriftlig saksgang og da fikk man endelig en løsning. Men det var jaggu vanskelig å få dekket ting. I mitt tilfelle sitter jeg da tilbake med en sur ettersmak av IF etter dette og skal selv bytte over til Gjensidige da de kommer bedre ut mtp pris (og forhåpentligvis service) for min del. På bakgrunn av min erfaring vil jeg fraråde IF til de jeg kan. Vel det finnes vel fler aspekter i denne ulykken som du ikke tilkjennegir her, som kan forårsake treg saksgang. Jeg kjørte på et rådyr i sokndal, med min vw golf 07 modell, bilen ble over 60% skadet i følge takstmann. Jeg fikk derfor med min "superforsikring" på bilen fabrikkny bil i desember i 2008. Hadde også leiebil hele perioden jeg ventet på ny bil. De garanterte leiebil av samme klasse og det fikk jeg. Denne superforsikringen kostet ca. 1000 kr ekstra i året, men det var det absolutt verdt! Så jeg fraråder ikke IF til alle jeg kan. Lenke til kommentar
Espein Skrevet 18. mars 2009 Del Skrevet 18. mars 2009 (endret) En ting jeg synest var merkelig. Forsikringen som jeg har på Volvoen nå, betaler jeg rundt 7000,- for hos Gjensidige, mens If skulle ha over 17000,-! Og sjekka en Passat 2001 mod, Gjensidige skulle ha 16000,- for full kasko, mens If skulle ha 48000,-!! Sykt. Endret 18. mars 2009 av Espein Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 18. mars 2009 Del Skrevet 18. mars 2009 ... og for andre biler er det motsatt. Det kommer an på bil (merke, motor etc), eier (alder, adresse), parkeringsforhold og annet. Det er ikke slik at et selskap er billigst på alt, eller dyrest på alt, derfor er det viktig å sjekke flere alternativer. Lenke til kommentar
Stianby Skrevet 19. mars 2009 Del Skrevet 19. mars 2009 En ting jeg synest var merkelig. Forsikringen som jeg har på Volvoen nå, betaler jeg rundt 7000,- for hos Gjensidige, mens If skulle ha over 17000,-! Og sjekka en Passat 2001 mod, Gjensidige skulle ha 16000,- for full kasko, mens If skulle ha 48000,-!! Sykt. Ok nå kommer jeg med en tilståelse. Jeg jobber til daglig i en esktern salgskanal til IF skadeforsikring, og jeg beklager men at vi skal ha 48 000 kroner for en passat er enten ren skjær løgn, eller så har du truffet på en av våre mindre oppegående medarbeidere. Jeg kan får til en pris som er så høy, men da er kunden gjerne 17 år gammel uten førerkort, og har en lang ulykkesstatistikk som bilfører, og det skjønner vi at er ganske umulig. Lenke til kommentar
Espein Skrevet 19. mars 2009 Del Skrevet 19. mars 2009 (endret) Pris kalkulatoren til IF: Bil Ingen tidligere forsikringer Vw Passat, 2001 mod. 1.9 tdi, stasjonsvogn. Egen tomt, inntil 20 000km . Alarm og startsperre. Klima-anlegg. 20% bonus, bruker under 24 år. Ingen rabatt avtaler. Kasko Pris pr. år: uten pant: 48958-, med pant: 49053,- Endret 19. mars 2009 av Espein Lenke til kommentar
Tmz Skrevet 20. mars 2009 Del Skrevet 20. mars 2009 Slo deg ikke at kanskje denne kalkulatoren ikke akkurat er realiteten? Prøv å ring du, så skal jeg love deg at du får et helt annet svar. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 20. mars 2009 Del Skrevet 20. mars 2009 Det gjør du sikkert: En "rabatt" du får første året, og som strykes automatisk det andre..... Jeg jobbet et sted som hadde masse rabatt (35%??) hos If..., men ALLE forsikringene mine ble dyrere der enn det jeg hadde i TrygVesta. Lenke til kommentar
Espein Skrevet 20. mars 2009 Del Skrevet 20. mars 2009 Slo deg ikke at kanskje denne kalkulatoren ikke akkurat er realiteten? Prøv å ring du, så skal jeg love deg at du får et helt annet svar. Ikke realiteten? Da burde IF skaffe seg en kalkulator som er realiteten. Fordi Gjensidige har en kalkulator som finner det nøyaktige beløpet jeg trenger å betale pr år for en forsikring. Lenke til kommentar
Tmz Skrevet 20. mars 2009 Del Skrevet 20. mars 2009 Er vel ganske usansynelig at en passat skal koste bortimot 50 lapper i året i forsikring. Vil jeg tro. Lenke til kommentar
Pep Skrevet 6. april 2009 Del Skrevet 6. april 2009 (endret) Jeg hadde en ringerunde angående forsikring på min tidligere bil. IF skulle ha 24.000,- mens Gjensidige skulle ha 8.000,-. Og det samme "pakke". Samme bonus, leiebil, km etc. Så jeg er overhodet ikke overrasket over de groteske prisene som nevnes over her. Og ikke bare det, IF sug noe så jævli på kundeservice, har vært kunde der i 6 mnd og ALDRI mer!! Fordi, ved en annen anledning kjøpte jeg nybil med "superavtale hos IF" første året. Fikk faktura rett etter bilkjøpet hvor det var betaling for ett HELT ÅR. Og betalte gledelig den nette sum av 2500,-, akkurat som avtalen når jeg kjøpte bilen. Forøvrig mottok jeg aldri noen vilkår eller noe som helst, kun fakturaen. WTF? Og 6 måneder etterpå så får jeg beskjed om at jeg ikke kan få tilbudet likevel!?!Og sender meg en ny regning på 6800,- til!!!! Jeg sa opp forsikringen TVERT og jeg er noe i helvete forbanna på IF. Og de tøyer seg ikke en millimeter, de krever beløpet samme hva. Saken er oversendt til forsikringsklagenemnda. Sier bare en ting: HOLD DERE UNNA IF!! Endret 6. april 2009 av Pep Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå