tormoddf Skrevet 11. mars 2009 Del Skrevet 11. mars 2009 Resident Evil har mistet litt av overtaket i sin egen sjanger. Les mer Lenke til kommentar
Allt í lagi Skrevet 11. mars 2009 Del Skrevet 11. mars 2009 Dette skal jeg ha, men kommer nok til å vente til det blir litt billigere. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789 Skrevet 11. mars 2009 Del Skrevet 11. mars 2009 skal ha det på dagen! men hva var det som egentlig gjorde at det fikk 7/10? fikk ikke helt klarhet i artikkelen. Lenke til kommentar
kilik Skrevet 11. mars 2009 Del Skrevet 11. mars 2009 Det gikk da ganske klart fram i omtalen at det ble trukket en del for kontrollsystemet. Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 11. mars 2009 Del Skrevet 11. mars 2009 Kontrollsystemet er grunn nok til å skippe hele spillet, at det går an å lage noe slikt i 2009 Lenke til kommentar
kjermy Skrevet 11. mars 2009 Del Skrevet 11. mars 2009 Synes dette var mye bedre enn 4eren! Skrekkfaktoren var ikke noe å skryte av i noen av dem, men er ikke det jeg syns er viktigst... Det som gjorde dette mye bedre, var at istedenfor at det kom et par zombier fra tid til annen, som du føler går 3 meter i timen, så kom det flere, og fra flere kanter. Det var ikke så daut i 5eren. Følte at i 4eren, ble det litt slik: En zombie dukker opp. Du tar opp våpenet og begynner å sikte. Det går tregt, og når du endelig får sikta på hodet og skutt, trenger du haugevis av skudd til. Men du har lang tid, zombiene står nesten stille uansett... *gjesp* I 5eren ble det mer action og slikt, noe som jeg synes var utrolig fet. Dessuten må jeg bare si at de klarte å lage et mye bedre Afrika enn Farcry 2. Det føltes bare mer afrikansk. Lenke til kommentar
kilik Skrevet 11. mars 2009 Del Skrevet 11. mars 2009 Afrika-settingen er nok det som frister meg mest, i tillegg til co-op. Men vi får se, tror jeg skal teste ut spillet noe mer hos venner først. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789 Skrevet 11. mars 2009 Del Skrevet 11. mars 2009 Det gikk da ganske klart fram i omtalen at det ble trukket en del for kontrollsystemet. ja ok, trodde ikke noe slikt kunne trekke av så mye, siden det er en vanesak Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 11. mars 2009 Del Skrevet 11. mars 2009 Vanesak? Kontrollsystemet er jo direkte dårlig gjennomført og overhode ikke bare noe nytt som krever tilvenning. Har du forsøkt å spille demoen? Ta en runde igjennom den, så forstår du hvordan dette kontrollsystemet rett og slett er dårlig gjennomført Lenke til kommentar
iNtensimilla Skrevet 11. mars 2009 Del Skrevet 11. mars 2009 Får Collectors Edition i morra eller fredag. Får t-shirt, nøkkelring og minnepenn snart også Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 11. mars 2009 Del Skrevet 11. mars 2009 og det er vel mye mer "survival action" en "survival horror". det trekker nok også ned en del. Lenke til kommentar
kjermy Skrevet 11. mars 2009 Del Skrevet 11. mars 2009 Jeg synes det passer bedre med survival-action til den type spill... Og kontrollsystemet er en vanesak syns nå jeg... Jeg ble iallfall vandt til det med tida... Lenke til kommentar
Alex ws Skrevet 11. mars 2009 Del Skrevet 11. mars 2009 Vanesak? Kontrollsystemet er jo direkte dårlig gjennomført og overhode ikke bare noe nytt som krever tilvenning. Har du forsøkt å spille demoen? Ta en runde igjennom den, så forstår du hvordan dette kontrollsystemet rett og slett er dårlig gjennomført Jeg har runda demoen mange ganger nå. Kontrollsystemet "til tross" så acer jeg den. Jeg klarer å ta livet av alt og alle uten å bli skadet så mye som en eneste gang. Sheva er selvsagt ikke like heldig, men det er en annen sak. Kontrollsystemet er ikke så enkelt som det er i mange andre - mer kommersielle - action-spill, men det er heller ikke meningen. Slik det er nå gir det spilleren en høyere og mer tilfredsstillende mestringskurve og gir spillet en ekstra grad av immersjon. Konklusjon: Du er for dårlig og tar feil. Lenke til kommentar
Allt í lagi Skrevet 11. mars 2009 Del Skrevet 11. mars 2009 Kontrollsystemet er grunn nok til å skippe hele spillet, at det går an å lage noe slikt i 2009 Vanesak? Kontrollsystemet er jo direkte dårlig gjennomført og overhode ikke bare noe nytt som krever tilvenning. Har du forsøkt å spille demoen? Ta en runde igjennom den, så forstår du hvordan dette kontrollsystemet rett og slett er dårlig gjennomført Bullshit. Kontrollsystemet er perfekt. Lern2play nubz. Lenke til kommentar
kjermy Skrevet 11. mars 2009 Del Skrevet 11. mars 2009 Jeg likte kontrollsystemet... Alle spill må ikke være like heller... Lenke til kommentar
Allt í lagi Skrevet 11. mars 2009 Del Skrevet 11. mars 2009 og det er vel mye mer "survival action" en "survival horror". det trekker nok også ned en del. Hvorfor skal dette trekke ned? Sjangeren har jo ikke noe å si for scoren. Lenke til kommentar
tormoddf Skrevet 11. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2009 Det som er viktig å tenke på i forhold til kontrollsystemet er at hvor "vanskelig det er å bruke" ikke er det eneste man må vurdere, men også hvor godt det fungerer sammen med resten av spillet. Se blant annet avsnittet hvor jeg skriver om hva som skjer når man møter en fiende som tåler mye. I disse situasjonene passer systemet veldig dårlig. Det er rett og slett ikke noe gøy å skulle snu ryggen til fienden for å løpe noen meter unna, deretter stresse med å snu seg rundt igjen, skyte noen skudd, og så repetere prosessen en haug med ganger. Hvis det faktisk hadde vært mulig å drepe alle fiendene før de nådde frem til deg ved å sikte godt nok, hadde det vært av mindre betydning hvor vanskelig det er å trekke seg tilbake. Men det er det ikke alltid. Et annet moment jeg nevner er at man ikke fritt kan bruke nærkamp som man vil, men isteden vente at spillet forteller deg når det er passelig med et spark, og så trykke på knappen den ber deg trykke på. Jeg synes ikke det føles som om man oppnår så mye selv når det er sånn. Det er ikke alltid så lett å beskrive alle momenter av vurderingen i teksten. Men jeg har også nevnt at brettene er litt lineære og innesluttede, at siste delen av spillet tar bort litt av det som egentlig er sjarmen, at inventory-systemet er grusomt, at "gåteløsningsdelen" er en vits, og at den kunstige intelligensen til Sheva ikke alltid er all verden. Og så et lite sidespor: jeg lurer litt på hvorfor fokuset alltid skal være på å spørre hva som trekker ned, når noe får en gjennomsnittlig karakter. Det er ikke slik at spillet starter på en tier, og så må man finne problemer for å gi det en dårligere karakter. Og glem ikke, karakteren syv står tross alt for "Godt". Lenke til kommentar
Allt í lagi Skrevet 11. mars 2009 Del Skrevet 11. mars 2009 Er enig i at inventory-systemet er patetisk. Resten må jeg nesten ha spilt spillet for å si noe om, men kontrollen var brukbar i demoen. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789 Skrevet 11. mars 2009 Del Skrevet 11. mars 2009 nei jeg bare lurte... får spille spillet selv så kan vi diskutere om 7/10 er en rettferdig karakter Lenke til kommentar
Gromlin Skrevet 11. mars 2009 Del Skrevet 11. mars 2009 (endret) Konklusjon: Du er for dårlig og tar feil. Wow, du er ihvertfall ikke en arrogant drittsekk. Jeg syns i likhet med andre her at kontrollsystemet var grusomt, og ga opp uten engang å runde demoen. Det finnes bøttevis med spill som har vist at det lar seg gjøre utrolig mye bedre enn i RES5, så hvorfor skal man da måtte ta til takke med et halvferdig system? Endret 11. mars 2009 av Gromlin Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg