Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Forslag til risiko aksjer?

Edstro

Anbefalte innlegg

Du kan jo prøve KOA. Bilbransjen er antakelig på bunnivå nå, og Kongsberg Automotive har stort potensiale for mangedobling fra dagens kurs. Men risikoen er absolutt tilstede for tap. Jeg har 2,5% av min portefølje der, og det er der jeg føler jeg tar størst risiko.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Trur du heller får vente med gamblinga til tilstandene begynner å roe seg igjen (etter lavkonjukturen). Grunnen til at selskapene svinger så iherdig er alle de fundamentale nyhetene som nå pumpes ut i en evig strøm. Med mindre du veit noe du ikke skal går du og konk til slutt med en sånn strategi.

Lenke til kommentar
Trur du heller får vente med gamblinga til tilstandene begynner å roe seg igjen (etter lavkonjukturen). Grunnen til at selskapene svinger så iherdig er alle de fundamentale nyhetene som nå pumpes ut i en evig strøm. Med mindre du veit noe du ikke skal går du og konk til slutt med en sånn strategi.

Så det du påstår, er at man ikke kan investere i en bedrift som kan gå ifra nesten konkurs til i luften?

Det er en risk men er fullt mulig. Man kan tjene på børsen, selv i disse tider.

Lenke til kommentar

Nei, det jeg prøvde å si er at krisa har hatt en stor påvirkning på selskapene som gjør at det kommer ut flere dårlige nyheter en gode.

men bruk nå for all del den strategien du mener er best, kanskje er det jeg eller noen andre her som "får" penga dine..

Lenke til kommentar
Nei, det jeg prøvde å si er at krisa har hatt en stor påvirkning på selskapene som gjør at det kommer ut flere dårlige nyheter en gode.

men bruk nå for all del den strategien du mener er best, kanskje er det jeg eller noen andre her som "får" penga dine..

Hvis selskapet ikke går konk og man ikke selger, vil man jo ikke ha tapt pengene. Generelt er jo aksjene mye lavere priset en før krisen, så på lang sikt bør de fleste stige.

Lenke til kommentar

Nei, men det er stort hvis og da. Hvis kursen er lavere en kjøpskursen skal man altså vente til krisa er over og håpe på at man ikke har investert i en konkurskandidat?

Da dukker et annet spm. opp: Når vet man at selskapet er konkurs eller kommer til å bli det? Man blir veldig følelsesmessig knyttet til aksjen og penga så spm. kan bli veldig subjektivt ser du, men det må kanskje oppleves for å skjønnes..

En annen ulempe er jo at man også binder opp penga.

Lenke til kommentar

Nja... man trenger ikke nødvendigvis vente til kursen går tilbake. Personlig kjøpte jeg bare mer aksjer slik at snittet ble mye lavere.. etter å snittet meg ned en god del var jeg faktisk i profitt. Men er helt enig at det er en risiko, og det må hver enkelt vurdere utifra hva de i værste fall har "råd" til å tape.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...