Edstro Skrevet 11. mars 2009 Del Skrevet 11. mars 2009 Hei. Er det noen som har forslag til risko aksjer? Jeg ønsker aksjer med lav børspost og gjerne med lav kjøpesum. Men som svinger raskt. Enten opp eller ned. Jeg vet om GOGL. Finnes der andre? Forslag? Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 11. mars 2009 Del Skrevet 11. mars 2009 REC Norske skog Tandberg De andre selskapene som eies av Fredriksen Opera Lenke til kommentar
Edstro Skrevet 11. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2009 Ok. Andre forslag? Hva er det som svinger mest? Viss man feks. skal drive med day trading. Kjøpe og selge på en dag. Lenke til kommentar
burger`n Skrevet 11. mars 2009 Del Skrevet 11. mars 2009 du kan gå inn på hegnar.no og klikke aksjekurser. Der kan du følge med på hvilke akser som er mest volatile nederst til høyre. Lenke til kommentar
KS Skrevet 11. mars 2009 Del Skrevet 11. mars 2009 Herlig innlegg. Hva med å bare gi bort pengene dine? Lenke til kommentar
EsAa Skrevet 11. mars 2009 Del Skrevet 11. mars 2009 Herlig innlegg. Hva med å bare gi bort pengene dine? Hvorfor ikke bare la han investere i aksjer om han vil det. Om selskapene går konkurs er jo et fett om han har RÅD til å tape pengene. Dette vil jo han bare lære av. OT: Hvis du har liten erfaring med aksjer, vil jeg foreslå at du setter deg litt inn i dette. Gjerne kjøper en bok, så du lærer både begreper, og får litt erfaringer fra andre. Kanskje også diskuterer med andre vil være en fordel!? Lykke til! Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 11. mars 2009 Del Skrevet 11. mars 2009 Ser at han vil ta store sjanser, mulig trådstarter ble litt blendet da han så at GOGL gikk opp 150% på en dag. Lenke til kommentar
Edstro Skrevet 11. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2009 (endret) Jeg vill bare oppleve å tjene raske penger. Jeg er også innstillt på å tape, eller måtte vente en stund. Jeg har kjøpt meg en bok. Se her Er den god? Får den i posten om et par dager. Å jeg har råd til å tape litt penger. Men jeg vill gjerne satse på noe som svinger raskt. Endret 11. mars 2009 av eddielie30 Lenke til kommentar
tvangsgreie Skrevet 12. mars 2009 Del Skrevet 12. mars 2009 Telenor er nokså lotto om dagen. Går det bra i Russland vil de gå rett til værs, går det dårlig vil de falle enda mer. Lenke til kommentar
EsAa Skrevet 12. mars 2009 Del Skrevet 12. mars 2009 (endret) Jeg vill bare oppleve å tjene raske penger. Jeg er også innstillt på å tape, eller måtte vente en stund. Jeg har kjøpt meg en bok. Se her Er den god? Får den i posten om et par dager. Å jeg har råd til å tape litt penger. Men jeg vill gjerne satse på noe som svinger raskt. En god bok dette. Les den mange ganger sånn at du forstår innholdet. Følg med på nyhetene, og diskuter med andre. Finn din egen strategi. Lykke til!! EDIT: Anbefaler deg også og melde deg på Hegnar's BorsNM. Der har du "liksom" 1 million du kan kjøpe aksjer for. http://www.hegnar.no/sport_fritid/bors_nm/ Endret 12. mars 2009 av EsAa Lenke til kommentar
Edstro Skrevet 12. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2009 (endret) Ok. Vor mye kapital anbefaler dere at jeg har før jeg starter? Å bør jeg kjøpe igjennom netfond istede for dnb? Føler det så dyrt for kurtasje. Eller er det samme pris over alt? I tilegg, kan noen forklare meg vordan jeg kjøper opsjoner på dnb markets? Jeg ser det er en (o) logo ved siden av de store. Slik som statoilhydro, telenor, seadrill etc. Jeg prøver å klikke på den og kommer inn på en ny side. Men er usikker på hva jeg skal gjøre videre? Jeg får opp kjøpsopsjon og salgopsjon? Hva skal jeg velge? Kan noen forklare vordan jeg konkret går frem? Vor setter jeg verdien som jeg tror aksjen blir til osv.? Endret 12. mars 2009 av eddielie30 Lenke til kommentar
Warz Skrevet 12. mars 2009 Del Skrevet 12. mars 2009 Sjekk ut ticker "PMENA"... den har vært konkurs truet, og er vel fortsatt litt truet... Her kan vi rase opp veldig raskt, men også ned. Lenke til kommentar
Edstro Skrevet 12. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2009 Sjekk ut ticker "PMENA"... den har vært konkurs truet, og er vel fortsatt litt truet... Her kan vi rase opp veldig raskt, men også ned. Noe du har investert i? Ser den har ligget på 1,6 i starten på januar. Her kan det gå veldig raskt opp men veldig raskt ned å. Hva hadde du gjort? Lenke til kommentar
Warz Skrevet 13. mars 2009 Del Skrevet 13. mars 2009 Sjekk ut ticker "PMENA"... den har vært konkurs truet, og er vel fortsatt litt truet... Her kan vi rase opp veldig raskt, men også ned. Noe du har investert i? Ser den har ligget på 1,6 i starten på januar. Her kan det gå veldig raskt opp men veldig raskt ned å. Hva hadde du gjort? Jeg sitter inne med 35k aksjer til kurs 0,6714...Planlegger og selge halvparten når kursen er rundt 1,4 slik at jeg får tilbake investeringen min og la resten ligge i håp om langsiktig profitt. Om det vil lønne seg vet jeg ikke enda, men det kom gode nyheter på bondholder møtet i går. Lenke til kommentar
Edstro Skrevet 13. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2009 Sjekk ut ticker "PMENA"... den har vært konkurs truet, og er vel fortsatt litt truet... Her kan vi rase opp veldig raskt, men også ned. Noe du har investert i? Ser den har ligget på 1,6 i starten på januar. Her kan det gå veldig raskt opp men veldig raskt ned å. Hva hadde du gjort? Jeg sitter inne med 35k aksjer til kurs 0,6714...Planlegger og selge halvparten når kursen er rundt 1,4 slik at jeg får tilbake investeringen min og la resten ligge i håp om langsiktig profitt. Om det vil lønne seg vet jeg ikke enda, men det kom gode nyheter på bondholder møtet i går. Jeg leste at det er nesten ferdig med en rigg. 96% ferdig. Å denne skal være ferdigstillt i april. Da burde det vel bli endel økning? Lenke til kommentar
Warz Skrevet 13. mars 2009 Del Skrevet 13. mars 2009 Sjekk ut ticker "PMENA"... den har vært konkurs truet, og er vel fortsatt litt truet... Her kan vi rase opp veldig raskt, men også ned. Noe du har investert i? Ser den har ligget på 1,6 i starten på januar. Her kan det gå veldig raskt opp men veldig raskt ned å. Hva hadde du gjort? Jeg sitter inne med 35k aksjer til kurs 0,6714...Planlegger og selge halvparten når kursen er rundt 1,4 slik at jeg får tilbake investeringen min og la resten ligge i håp om langsiktig profitt. Om det vil lønne seg vet jeg ikke enda, men det kom gode nyheter på bondholder møtet i går. Jeg leste at det er nesten ferdig med en rigg. 96% ferdig. Å denne skal være ferdigstillt i april. Da burde det vel bli endel økning? Akkuratt det jeg tenkte på også... men det er fortsatt mange usikkerheter.. nettopp derfor dette er en "risiko aksje". Her kan vi snakke mange dobblinger, men også rett ned til 0... Selv har jeg tro på at ting vil ordne seg. Når riggen som er 96% ferdig kommer i drift vil etterhvert inntektene komme og de vil da forhåpentligvis kunne betjene den massive gjelden. Lenke til kommentar
MrL Skrevet 13. mars 2009 Del Skrevet 13. mars 2009 Skjønner ikke at folk er så negativ til Day trading. Folk bruker 30 kr på lotto pr uke, det blir ca 1500 kr i året. Jeg er skråsikker på at man har mye større sjangs for å vinne mer hvis man invisterer de på børsen. Antakligvis mer sjangs der enn med andre spill som poker, rulette osv også, med mindre man har skills. Lenke til kommentar
investor Skrevet 13. mars 2009 Del Skrevet 13. mars 2009 alt av shipping og banker... mye bank news for tiden... gode den ene dagen bad news den neste Lenke til kommentar
Edstro Skrevet 13. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2009 (endret) Sjekk ut ticker "PMENA"... den har vært konkurs truet, og er vel fortsatt litt truet... Her kan vi rase opp veldig raskt, men også ned. Noe du har investert i? Ser den har ligget på 1,6 i starten på januar. Her kan det gå veldig raskt opp men veldig raskt ned å. Hva hadde du gjort? Jeg sitter inne med 35k aksjer til kurs 0,6714...Planlegger og selge halvparten når kursen er rundt 1,4 slik at jeg får tilbake investeringen min og la resten ligge i håp om langsiktig profitt. Om det vil lønne seg vet jeg ikke enda, men det kom gode nyheter på bondholder møtet i går. Jeg leste at det er nesten ferdig med en rigg. 96% ferdig. Å denne skal være ferdigstillt i april. Da burde det vel bli endel økning? Akkuratt det jeg tenkte på også... men det er fortsatt mange usikkerheter.. nettopp derfor dette er en "risiko aksje". Her kan vi snakke mange dobblinger, men også rett ned til 0... Selv har jeg tro på at ting vil ordne seg. Når riggen som er 96% ferdig kommer i drift vil etterhvert inntektene komme og de vil da forhåpentligvis kunne betjene den massive gjelden. Jeg kjøpte 1 børspost (5000 aksjer). Om aksjen da stiger til 5-6 kroner (pga riggen), er man fort opp i 30 000. Eller er dette urealistisk? Riggen er ferdig snart og den burde få aksjene til å snu. I tilegg har bankene gitt utsettelse på betaling og de med mest aksjer har samlet seg og laget en allianse for å redde selskapet. Dette virker spennende Endret 13. mars 2009 av eddielie30 Lenke til kommentar
ⅵdar Skrevet 13. mars 2009 Del Skrevet 13. mars 2009 Herlig innlegg. Hva med å bare gi bort pengene dine? Til hvem da? Norsk tipping? Jeg har prøvd dette sånn smått. Bare med penger jeg har råd til å tape. Kursene har ikke gått riktig vei siden "finanskrisen", men siden jeg ikke har solgt har jeg fortsatt ikke tapt noe. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå