XciTe Skrevet 11. mars 2009 Del Skrevet 11. mars 2009 Hei! Jeg sliter noe jæv*** med å melde inn en PC i et domene-nettverk. Jeg gjorde det på 2x XP maskiner i går uten problemer, det gikk rett fram. Men på en Vista maskin sier det stopp. Jeg får følgende feilmelding: Følgende feil oppstod da DNS ble spurt etter ressursposten for tjenesteplassering (SRV) som brukes til å finne en Active Directory-domenekontroller for domenet CONNECT-TROMSO.LOCAL: Feilen var: DNS-navnet finnes ikke. (feilkode 0x0000232B RCODE_NAME_ERROR) Spørringen var for SRV-posten for _ldap._tcp.dc._msdcs.CONNECT-TROMSO.LOCAL Vanlige årsaker til feilen er blant annet: - SRV-poster for DNSen som kreves for å finne en AD DC for domenet, er ikke registrert i DNSen. Postene registreres automatisk i en DNS-server når en AD DC legges til et domene. De oppdateres av AD DC med jevne mellomrom. Datamaskinen er konfigurert til å bruke DNS-serverne med følgende IP-adresser: 192.168.192.1 - En eller flere av følgende soner inkluderer ikke delegering til underordnet sone: CONNECT-TROMSO.LOCAL LOCAL . (rotsonen) Hvis du vil ha mer informasjon om hvordan du kan løse dette problemet, klikker du Hjelp Noen som vet hva jeg kan gjøre for å få dette oppe å gå? Det er ca 5 maskiner i domene nå. Brukernavnet og passordet er riktig, da jeg får logget på med det brukernavnet/passordet på en annen maskin som allerede er meldt inn i domenet. Men får det altså ikke til på denne maskinen Anyone? Lenke til kommentar
St. Anders Skrevet 14. mars 2009 Del Skrevet 14. mars 2009 Hvilken windows versjon kjører domeneserveren? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå