Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Skal du inn på Fallskjermjeger - rekruttskolen 2009?

S-PN

Anbefalte innlegg

hehe styrke treningen blir variert :) men push ups å sittups er i skjema hver dag :)

jeg satser på å fullføre minstekravene med en god margin :) skal ringe forsvaret i morgen å spørre om hvor mye over minstekravene vi bør ligge :).... men det blir skauen next for meg :)... men har hørt at mange sliter på pullups... de tar for lett på det ... selv skal jeg trene godt på det :)..

Hvor bestilte du m77 støvler fra :) ?

http://www.milsimshop.no/index.php?option=...r&Itemid=55

Her jeg bestilte fra :) Hvis du har lyst til å vite hvor mye jeg har tenkt til å ta på grovuttaket så ligger det slik ann:

Push-ups: 80

Sit-ups: 100

Chins: 10-15

Rygg-ups: 40-50

5000m: Usikkert, skal teste meg på dette i påsken. Regner med at jeg løper den på 19-21min nå. Løypa er ganske ulent.

Jeg tar fler push-ups osv på de forskjellige øvelsene. Men som Herrbrun sa: Det tar lenger tid å restiturere seg om en tar seg heeelt ut, enn om en tar litt mindre enn det en egentlig klarer.

Endret av S-PN
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Sit-ups og push-ups kan en ta hver dag. Men hvis du trener styrke på, la oss si på et treningsstudio, hvor du trener masse triceps og bryst, er det dumt med 2 dager på rad. Men jeg tar sit-ups og push-ups hver kveld.

Man trener jo gjerne både triceps og bryst når man tar pushups, eller hva?

Det er også viktig å spise og drikke mye. Sunn vanlig norsk kosthold er det jeg holder meg til.

"Sunn" + "vanlig norsk kosthold"? Er noe rart med den setningen der ^^,

Lenke til kommentar
Sit-ups og push-ups kan en ta hver dag. Men hvis du trener styrke på, la oss si på et treningsstudio, hvor du trener masse triceps og bryst, er det dumt med 2 dager på rad. Men jeg tar sit-ups og push-ups hver kveld.

Man trener jo gjerne både triceps og bryst når man tar pushups, eller hva?

Det er også viktig å spise og drikke mye. Sunn vanlig norsk kosthold er det jeg holder meg til.

"Sunn" + "vanlig norsk kosthold"? Er noe rart med den setningen der ^^,

Ja en trener både bryst og triceps ved push-ups. Men du tar bare 3 set. Med andre ord la oss si; 3x20. Om du tar dette hver kveld gjør ikke det noe. Men om du er på treningsstudio og tar i bruk 5-6 forskjellige isolerende triceps øvelser og kanskje 2-4 bryst øvelser, så tror jeg du skjønner mer hva jeg mener ;)

Med sunn vanlig norsk kosthold så mener jeg brødskiver/havregrøt + frukt til frokost, brødskiver+ frukt til lunsj, en "vanlig" middag (kjøttkaker, fisk, poteter, you name it), og til kvelds frukt + brødskiver igjen. Ta gjerne vitaminpiller om morgenen. Jeg er lite fan av protein tilskudd, kreatin, weight gainer osv ved siden av trening. Det holder å drikke en halvliter solbærsirup (blandet med vann så klart) + en banan rett etter trening. Og så dra hjem og spise noen brødskiver med makrellitomat ;) Bare et lite eksempel.

De første 30 minuttene etter du har trent kalles "the open window". Det er den tiden kroppen din er mest mottakelig for næring, men også for sykdommer. Så sørg for at du ikke blir kald eller drikker fra andre flasker etter endt trening. Men få i deg næring med en gang. Kroppen tar det opp med en gang og restitusjonsperioden din blir kortere + at kroppen din får mer ut av treningen.

Håper det hjalp litt :) Mye brødmat ja, men det er bra! Sunt pålegg og ikke loff.

Endret av S-PN
Lenke til kommentar
Men er det noen med vettet i behold som trener 5-6 isolerende tricepsøvelser?

Folk som trener for å bygge muskler gjør det ja. Folk som trener bare på å øke muskelmasse har en økt i uken hvor de bare trener triceps og bryst, og biceps og rygg neste dag f.eks.

Lenke til kommentar

Folk som trener for å bygge muskler gjør det ja. Folk som trener bare på å øke muskelmasse har en økt i uken hvor de bare trener triceps og bryst, og biceps og rygg neste dag f.eks.

Ikke nødvendigvis. Det er veldig mange måter å trene på, men før det skal være noe vits i å isolere i så vanvittig stor grad som du skriver her, skal du ha et veldig godt styrkegrunnlag

Lenke til kommentar

Ikke nødvendigvis. Det er veldig mange måter å trene på, men før det skal være noe vits i å isolere i så vanvittig stor grad som du skriver her, skal du ha et veldig godt styrkegrunnlag

Ja, jeg ga han et tips om å ikke gjøre det mot rekruttskolen. Selv med eller uten stor grad av styrkegrunnlag.

Lenke til kommentar
hahaha :phttp://www.fofo.no/Dr%C3%B8mmen+om+en+burger.b7C_wRHK0b.ips <--- flere en meg som gleder seg til den uka eller haha :p

Kult! Blir nok enda tyngre for oss. Gleder meg :)

Hvis jeg allerede var godt over kravene på styrke, så hadde jeg heller fokusert på å trene opp styrken i underarmen (grepet), samt løpt rundt med sekk..

Jeg trener faktisk også håndleddet og underarmen på treningsstudio. For å kunne gripe hardt fast i tunge gjenstander.

Lenke til kommentar
3166.jpg

Du kan kjøpe en av de her, den blir flittig brukt under rekrutten...

Ser ut som en sekk, er det det?

Det min gode mann er ikke bare "en sekk". Dette er den legendariske ludvig sekken. En sekk som blir brukt under fallskjermjeger - rekruttskolen, og har gitt mang en rekrutt gnagsår på ryggen.

My 2 cents btw, selv om det går mye på kondis, og det går mye på styrke. Så tror jeg at fallskjermjegern går mye på ting du ikke makter over selv, hvor fort du blir brutt ned når du ikke sover 8 timer hver natt, etc. Målet med denne rekrutten er vel å bryte deg ned så mye som mulig, sånn at de kan se hva som er helt på bunnen....

Slik beskrev en venn av meg som har vært gjennom fallskjermjeger'n det...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-INkUtP

Lol, er ikke satt opp i fordelingen fra jan 09 fram til apr 10. Så hvis jeg ikke klarer å sikre meg en plass i uke 17....... da er enten løpet kjørt eller så får jeg satse på neste år. Men gidder faen ikke å trene som jeg har gjort fram til nå hvis jeg ikke blir innkalt. Litt surt å tenke på at folk som ikke vil inn, kommer inn og motsatt for noen uheldige.

Lenke til kommentar
Kor kan eg få tak i ein sånn sekk :p eg går me ein sweet berglands sekk så e faktisk ein drøm å gå med :p

Kanskje noen som selger en brukt over nettet, jeg vet ikke. Jeg fikk/låner min av en kompis som har vært i militæret. Hvor han har fått de vet jeg ikke.

Endret av S-PN
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...