Herr Brun Skrevet 16. mars 2009 Del Skrevet 16. mars 2009 men du skriver jo at de "ikke vil ha folk med uflaks". Det er jo ikke det som er grunnen til at de som blir skadd ryker. Når de er skadd kan de ikke vise befalet hva de kan Lenke til kommentar
S-PN Skrevet 16. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2009 men du skriver jo at de "ikke vil ha folk med uflaks". Det er jo ikke det som er grunnen til at de som blir skadd ryker. Når de er skadd kan de ikke vise befalet hva de kan Jaja sant, men det sies jo sånt for "moro" skyld. Samme hvis en arbeidsgiver får 500 søknader på en lederstilling, så bare kaster han halve bunken og sier han ikke har bruk for folk med uflaks Hvis du skjønner hva jeg mener. Samme blir det på fallskjermjegerskolen. Lenke til kommentar
S-PN Skrevet 16. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2009 Det er kanskje ikke så mange som er innpå her som har tenkt seg til fallskjermjegerskolen Lenke til kommentar
DDDD Skrevet 17. mars 2009 Del Skrevet 17. mars 2009 Det er kanskje ikke så mange som er innpå her som har tenkt seg til fallskjermjegerskolen Det er fordi resten er ute og trener. Lenke til kommentar
S-PN Skrevet 17. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2009 Det er fordi resten er ute og trener. Hehe, ja. Får håpe at den treningen jeg legger ned holder bra. Psyken bli morsomt å teste under opptaket. Har bare en erfaring fra før, hvor vi var ute fra fredag til søndag uten medbrakt mat og sov i gapahuk (hakke peil på hvordan det skrives eller hva det het igjen). Det var for 1 år siden da. Noen som har lyst til å dele sine egne erfaringer fra det med lite søvn og mat + en masse fysiske øvelser ved siden av dette fra jegeskolen? Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 18. mars 2009 Del Skrevet 18. mars 2009 Det er lurt å venne seg til å være uten mat og søvn, men sørg for å gjøre det i god tid før du skal inn. Den siste tiden før du skal inn, bør du bruke på å samle krefter og ha det gøy (i tillegg til vedlikeholdstrening), på grunn av det psykiske. Lett å miste motivasjonen og VIRKELIG havne i kjelleren om alt du har gjort det siste halve året handlet om å komme inn på fallskjermjegern, og så sliter du mer enn du hadde trodd. Og for guds skyld, ikke dra ut i skauen alene nå om vinteren på "overlevelsestur". Ta med deg noen mer erfarne, norsk vinter kan være livsfarlig. Lenke til kommentar
Rasks Skrevet 18. mars 2009 Del Skrevet 18. mars 2009 Søkte fallskjermjeger i år, men kom ikke inn pga for dårlig syn, fikk 7 på sesjon. Var på fjelltur i vinterferien med sekk, og trener aktivt langrenn/løping. Fikk egentlig mer lyst til å bli fallskjermjeger etter at søknaden ble avslått, men hjelper ikke når øynene ikke funker. Har en kamerat som er ganske ivrig, han har puttet stein i skolesekken for å vende seg til å gå med tung sekk. Må le litt, men han sier det hjelper. Lenke til kommentar
S-PN Skrevet 18. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2009 Det er lurt å venne seg til å være uten mat og søvn, men sørg for å gjøre det i god tid før du skal inn. Den siste tiden før du skal inn, bør du bruke på å samle krefter og ha det gøy (i tillegg til vedlikeholdstrening), på grunn av det psykiske. Lett å miste motivasjonen og VIRKELIG havne i kjelleren om alt du har gjort det siste halve året handlet om å komme inn på fallskjermjegern, og så sliter du mer enn du hadde trodd. Og for guds skyld, ikke dra ut i skauen alene nå om vinteren på "overlevelsestur". Ta med deg noen mer erfarne, norsk vinter kan være livsfarlig. Høres fornuftig ut. Men det blir bare en tur sannsynligvis nå snart. Lite mat og søvn tærer jo på treningen en legger ved siden av også. Enten så tåler jeg det, eller så tåler jeg det ikke når jeg er der. Men håper jo at viljen min til å bli fallskjermjeger er så stor at jeg kommer meg igjennom. Tenker på det hver dag og forbereder meg psykisk på den måten. Tenker også ut ting som jeg kan si til meg i hodet når ting blir tøft eller så og si et helvette. Lenke til kommentar
S-PN Skrevet 18. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2009 Søkte fallskjermjeger i år, men kom ikke inn pga for dårlig syn, fikk 7 på sesjon. Var på fjelltur i vinterferien med sekk, og trener aktivt langrenn/løping. Fikk egentlig mer lyst til å bli fallskjermjeger etter at søknaden ble avslått, men hjelper ikke når øynene ikke funker.Har en kamerat som er ganske ivrig, han har puttet stein i skolesekken for å vende seg til å gå med tung sekk. Må le litt, men han sier det hjelper. Det var synd Er det ikke mulig med en laseroperasjon, deretter ta testen på nytt? Hvis du virkelig vil da. Jeg går mye med sekk selv. Blitt 3-4 timer gå turer i kjapp gange. Sekken er fylt opp til 35-40 kg med vedkubber og steiner, hehe. Løper også litt med sekk, men da veier den bare 15 kg, løpeturen varer ca 1 time med mye ulent terreng. Får mye rare blikk av familier i skiløypene når det skrangler stein og vedkubber i sekken mens jeg løper Prøver å begrense løpingen med sekk, det er jo i utgangspunktet ikke veldig bra for rygg og knær. Og jo en ting til. Jeg legger vedkubbene nederst i sekken og steinene øverst. Det er visst det beste for vektplassering for ryggen. Med andre ord; det tyngste øverst. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 18. mars 2009 Del Skrevet 18. mars 2009 laseroperasjon kan en kun ta når synet har stabilisert seg. Det er typisk ikke før en er 20++ Lenke til kommentar
Kay32 Skrevet 19. mars 2009 Del Skrevet 19. mars 2009 Interesann post, med et interesant namn? fallskjermjegerskolen? Skal selv på Fallskjermjeger-rekruttskole 2009, og da gir vi alt. Trener for tiden styrke med kroppsvekt, jogging, turer i skogen og litt svømming når jeg føler for. Formen er grei, har greitt å gå på i forhold til kravene, og gleder meg som F til sommern! Lenke til kommentar
S-PN Skrevet 19. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2009 Interesann post, med et interesant namn? fallskjermjegerskolen? Skal selv på Fallskjermjeger-rekruttskole 2009, og da gir vi alt. Trener for tiden styrke med kroppsvekt, jogging, turer i skogen og litt svømming når jeg føler for. Formen er grei, har greitt å gå på i forhold til kravene, og gleder meg som F til sommern! Konge! Gleder meg som en gud sjæl! Blir moro. Hvor i Norge er du fra? Lenke til kommentar
Kay32 Skrevet 19. mars 2009 Del Skrevet 19. mars 2009 Vestlandet, uten å gå nærmere inn på det Broren din var der og sa du? Vet godt hva du går til du da! Vet du noe særlig om aktivitetsnivået under rekruttskolen? Hvor mye du springer/trener for dagen osv? Lenke til kommentar
S-PN Skrevet 19. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2009 (endret) Vestlandet, uten å gå nærmere inn på det Broren din var der og sa du? Vet godt hva du går til du da! Vet du noe særlig om aktivitetsnivået under rekruttskolen? Hvor mye du springer/trener for dagen osv? Hehe, nei jeg mente ikke postummer og adresse Ja, han var der. Han liker å komme med historien som skal prøve å skremme meg litt. Slik som at de gikk i 2 døgn og noen ble så slitne at de begynte å hallisunere (?) osv. Men han sier at det fysiske gikk veldig greit, men det er det at en blir psykisk utmattet. Du vet aldri hva du går til, og du vet aldri hva som kommer til å skje, hvor langt du skal gå eller løpe osv. Han har ikke villet fortelle meg for mye. Jeg vet ikke hvor mye en løper eller går for dagen, eller hvor høyt aktivitets nivået er, men det er vesentlig større enn vanlig FGTJ Endret 19. mars 2009 av S-PN Lenke til kommentar
Kay32 Skrevet 19. mars 2009 Del Skrevet 19. mars 2009 Ahaa. Ja at vi må gå i 2døgn tviler jeg ikke et sekund på. Hørt rykter om folk som sovner mens de marsjer osv Kjenner en som var inne for noen år siden og, og vil du det nok, og ikke blir skadet kommer du inn, folk gav seg hver dag der inne.. Lenke til kommentar
c-c-cloud Skrevet 19. mars 2009 Del Skrevet 19. mars 2009 (endret) Hallusinasjoner er faktisk ikke abnormt uvanlig under ekstreme fysiske belastninger. Kjenner fler som har fått det under ekstreme sykkelritt o.l. Endret 19. mars 2009 av lexmyr Lenke til kommentar
S-PN Skrevet 19. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2009 Med andre ord; dette blir sinnsykt utfordrende og moro! Det er en ting jeg lurer på bare. Brodern studerer i utlandet for øyeblikket så jeg har ikke ringt han og spurt om dette. Når en ankommer Rena leir 17. juli, er det grovuttak med en gang? Lenke til kommentar
Kay32 Skrevet 19. mars 2009 Del Skrevet 19. mars 2009 Du skal møte lørdag 25. juli, og da er det rett på kjøret. "Når du møter til opptaksprøver vil du få tildelt forlegning (sted å sove) og litt informasjon om hva som vil skje de neste dagene. Grovuttaket går over et par dager og her vil man blant annet bli testet i de fysiske minstekravene." Kommer du gjennom der er det jo rekruttskolen. Lenke til kommentar
S-PN Skrevet 19. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2009 Du skal møte lørdag 25. juli, og da er det rett på kjøret. "Når du møter til opptaksprøver vil du få tildelt forlegning (sted å sove) og litt informasjon om hva som vil skje de neste dagene. Grovuttaket går over et par dager og her vil man blant annet bli testet i de fysiske minstekravene." Kommer du gjennom der er det jo rekruttskolen. Haha, svarte Leste litt feil. Det var innen 19. juni jeg skal ha sendt inn bekreftelsen på bestått minimumskrav. Har du også fått dette brevet forresten? Lenke til kommentar
Kay32 Skrevet 20. mars 2009 Del Skrevet 20. mars 2009 Yepp, det er komt Venter i spenning på innkallingen, tror den dukker opp om ikke altfor lenge og.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå