Tor92 Skrevet 11. mars 2009 Del Skrevet 11. mars 2009 Det har seg slik at min klasse har lyst til å bruke klasseturen på et Cruise skip og jeg er helt med på dette! Men har også et par spørsmål angående dette. For det første har vi bestemt oss for å ha turen i påskeferien 2010. For det første, er det noen som har informasjon om hvilket Cruise vi skal velge. Vi hadde tenkt oss noe som gikk fra London og som tok oss på en sju dagers reise til Karibien eller noe slikt. Har sett på et par sider at det går turer rundt Miami området, men disse har avgang fra Miama noe som kan bli litt vanskelig angående biletter og pris, men er åpen for tips der og. Det jeg egentlig trenger svar på er enkle råd, tips og eventuelt informasjon om diverse reisebyråer og turer. Prisen er ikke hovedsaken nå, men om det faktisk finnes Cruise som går fra London og til Karibien eller Middelhavet, både og :!: Takker for svar Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 11. mars 2009 Del Skrevet 11. mars 2009 Du skal rekke å seile London-Karibien tur/retur på syv dager?! Tror ikke det går noe fast cruiseskip mellom London(Europa) og Karibien... Ta en titt på kartet! Lenke til kommentar
Tor92 Skrevet 11. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2009 Seile var det vel direkte ikke, men kanskje det ikke går Cruise mellom London og Karibien Lenke til kommentar
Henrik C Skrevet 11. mars 2009 Del Skrevet 11. mars 2009 Å finne et cruise som går fra London, innom Middelhavet og så til Karibien på 7 dager er det omtrent ikke vits i å lete etter engang. Det beste alternativet for dere er vel å fly til f.eks. Miami, og så dra på et cruise der, og så fly hjem igjen. Dette vil jo koste en del, men det er absolutt gjennomførbart. Lenke til kommentar
thekiwi Skrevet 11. mars 2009 Del Skrevet 11. mars 2009 jeg drar om 1 uke og jeg betalte 40.000kr for to personer. Lenke til kommentar
Tor92 Skrevet 11. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2009 Har tenkt å ta kontakt med Norwegian Cruise Lines om de kanskje kan gi oss et godt tilbud eller noe sånt. Skal holde dere oppdatert Lenke til kommentar
Tommy Skrevet 12. mars 2009 Del Skrevet 12. mars 2009 Trodde det bare var pensjonister som dro på cruise... Blir ikke det veldig kjedelig som klassetur? Og sinnsykt dyrt? Man kan jo reise nesten hvor man vil i verden for prisen av et cruise... Lenke til kommentar
KKake Skrevet 12. mars 2009 Del Skrevet 12. mars 2009 Har tenkt å ta kontakt med Norwegian Cruise Lines om de kanskje kan gi oss et godt tilbud eller noe sånt. Skal holde dere oppdatert Tviler på at NCL kan gi dere noe godt tilbud på cruise fra London til Karibien. Heller ikke London - Middelhavet. Da burde dere heller satse på å komme dere til en by ved Middelhavet, og hoppe på et cruiseskip det. Karibien blir nok alt for dyrt for dere. Først må dere til Miami, som ikke er direkte billig for en skoleklasse, også er ikke cruisene der nede å billige heller. MSC er et av de store cruiserederiene som oppererer i Middelhavet. NCL holder til i Karibien (og selv om navnet skulle antyde det, så er det ikke et norsk rederi). Lenke til kommentar
thekiwi Skrevet 15. mars 2009 Del Skrevet 15. mars 2009 jeg rådere dere og ringte direkte til dem og høre, kansje dere kan få knall tilbud om dere ikke skal dra i høysesongen, de er mere opptatt og fylle opp noen ganger, ennå tjene store penger. Lenke til kommentar
Barista Bob Skrevet 17. mars 2009 Del Skrevet 17. mars 2009 Tror Cruise i Østersjøen, fra Oslo, er mest aktuelt for dere, hvis Cruise i det hele tatt er aktuelt. Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 17. mars 2009 Del Skrevet 17. mars 2009 Hva slags faglige aktiviteter tenkte dere dere på turen? Lenke til kommentar
Haawy Skrevet 18. mars 2009 Del Skrevet 18. mars 2009 Hvis du ikke har noe i mot at jeg spør; Hvordan skal dere finansiere turen? Lenke til kommentar
Mchansern Skrevet 18. mars 2009 Del Skrevet 18. mars 2009 Kommer lett opp i 15k per pers om dere har planer om et karabisk-cruise. Lenke til kommentar
Kurt Grusom Skrevet 22. mars 2009 Del Skrevet 22. mars 2009 15? Det blir nok mye dyrere enn som så, om man skal regne med alt: Selve cruiset Flytur til Miami/hvor enn cruiset starter Mat og drikke Aktiviteter Shopping Diverse Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 22. mars 2009 Del Skrevet 22. mars 2009 Av ren interesse, hva er det som trekker dere mot cruise som ferieform - i den grad en klassetur er ferie? Lenke til kommentar
BECMST Skrevet 23. mars 2009 Del Skrevet 23. mars 2009 Klassetur skal og bør værra en faglig hendelse, å ikke en ferie. Sjøl så leide vi buss å kjørte tel amsterdam, ruoang, Normandie, paris og ymse plasser tel, før vi tok chile-ferga hjem igjen. Absolutt en tur man vil huske. Ganske rimlig, mye intresant faglig innhold, å nok av tid tel å se seg om på egenhånd/smaka på utelivet i de forskjellige byene. Å angående cruise, tviler jeg på at det er noe hele klassen har blitt enige om, med mindre det er noen som finnansierer det. Cruise er for rike pensjonister, å absolutt ikke for en gjeng hyperaktive, blakke, tennåringer som ikke greier sitta i ro i 2 minutter... Kan ikke sattse på at en klasse på 30 ungdommer skal underholde seg sjøl ved å spella minigolf ei hel uke i strekk. Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 23. mars 2009 Del Skrevet 23. mars 2009 Dere bør også sjekke ut RCCL. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå