Medrakil Skrevet 11. mars 2009 Del Skrevet 11. mars 2009 (endret) Hei, trenger en ny laptop, til poker, surfing, litt koding og litt spilling. Flytter også til USA til høsten for et år og skal ha denne som eneste PC. Finnes det en laptop som har dette her: 12-14" minst 1280*xxx oppløsning Skjermkort med dedikert minne som faktisk klarer å gjøre noe i 3d-spill, fortrinnsvis NVidia Dobbelkjerne Batteritid > 3t Optisk enhet Trådløst og kablet nettverkskort Også et pluss hvis Skjermen er matt >= 4GB RAM Vekt < 2.5kg Norsk tastatur DVI-ut eller HDMI Trackpoint/tapp/nipplemus/klittmus i stedet for touchpad Noen som har en laptop å anbefale ? Hadde håpet å ikke gå over 13k. Endret 17. mars 2009 av Medrakil Lenke til kommentar
LadyKatie Skrevet 14. mars 2009 Del Skrevet 14. mars 2009 (endret) Jeg har ganske nylig anskaffet meg Dell Studio XPS 13, og den oppfyller alle kriteriene du lister opp, bortsett fra matt skjerm, og den har kun touchpad, men det er ikke noe problem å bruke den. Dell Studio XPS Jeg er selv kjempe fornøyd med den til skolebruk, og litt gaming. Den drar L4D på medium/high uten lagg, sammen med CS 1.6 på high. Det er nemlig de eneste spillene jeg har prøvd på den, men hvis det ikke er noe mer grafikkrevende enn det, så skal alt gå fint. Hvis du venter litt, er det ikke lenge til det kommer ut en ny kupongkode hvor du sparer 15%. LINK Endret 14. mars 2009 av LadyKatie Lenke til kommentar
Medrakil Skrevet 14. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2009 (endret) Har nylig oppdaget den jeg og, den virker som en genial deal pris/ytelsesmessig og den ser jo fin ut og Hører de har litt problemer, dog, både med komponenter og spesielt med varme.. Hvordan er din? Endret 14. mars 2009 av Medrakil Lenke til kommentar
LadyKatie Skrevet 15. mars 2009 Del Skrevet 15. mars 2009 Har nylig oppdaget den jeg og, den virker som en genial deal pris/ytelsesmessig og den ser jo fin ut og Hører de har litt problemer, dog, både med komponenter og spesielt med varme.. Hvordan er din? Jeg kan ikke si annet enn at jeg er kjempe fornøyd. Enten har jeg vært heldig, eller de andre uheldige, men jeg har ingen problemer med å ha pc'en på fanget i 4-5 timer i strekk. Problemer med komponenter har jeg ikke hørt/merket. Eneste som er litt problematisk er dvalemodus. Tar lang tid å vekke den, men det er bare å sette den i hvilemodus, så er ikke det noe problem Lenke til kommentar
terjeja Skrevet 15. mars 2009 Del Skrevet 15. mars 2009 Hei, trenger en ny laptop, til poker, surfing, litt koding og litt spilling. Flytter også til USA til høsten for et år og skal ha denne som eneste PC. Du skal til USA til høsten og vurderer å kjøpe PC nå? Prisene der borte er halvparten av hva de er i Norge. Vent til du kommer bort, sjekk f.eks. Abe's ( www.abesofmaine.com ) og bruk resten av pengene du sparer på en bil der borte, et fett kamera eller noe slikt. Lenke til kommentar
terjeja Skrevet 15. mars 2009 Del Skrevet 15. mars 2009 Hei, trenger en ny laptop, til poker, surfing, litt koding og litt spilling. Flytter også til USA til høsten for et år og skal ha denne som eneste PC. Du skal til USA til høsten og vurderer å kjøpe PC nå? Prisene der borte er halvparten av hva de er i Norge. Vent til du kommer bort, sjekk f.eks. Abe's ( www.abesofmaine.com ) og bruk resten av pengene du sparer på en bil der borte, et fett kamera eller noe slikt. Sorry. Abe's har visst sluttet å selge annet enn Mac. Men, det finnes en utall andre som kan gi deg en god pris der borte. Og, norsk tastatur er oppskrytt. Skift tegnsett med shift+alt, og skriv like godt norsk uten norsk tastatur. Lenke til kommentar
Medrakil Skrevet 15. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2009 Hei, trenger en ny laptop, til poker, surfing, litt koding og litt spilling. Flytter også til USA til høsten for et år og skal ha denne som eneste PC. Du skal til USA til høsten og vurderer å kjøpe PC nå? Prisene der borte er halvparten av hva de er i Norge. Vent til du kommer bort, sjekk f.eks. Abe's ( www.abesofmaine.com ) og bruk resten av pengene du sparer på en bil der borte, et fett kamera eller noe slikt. Det er et halvt år til jeg er der, men det er klart det er verdt å vurdere.. Amerikansk tastatur er bedre å programmere med og, siden ;{}[] er lettere å nå til... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå