Gå til innhold

Dreambox? digital dekoder?

Anbefalte innlegg

hei! vi har akkurat flyttet og trenger tv-signal, enkelt og greit. vi har 5 tv'er i huset alle på forskjellige rom, og leter etter en enklest mulig løsning til å få Bra bilde på alle sammen. det er snakk om både 2 gamle crt tver, 2 hdklare og en 1080p skjerme. jeg har ikke store morale sperrer.

no forslag?

Edit: vil gjerne kunne utnytte hd tvene. og å kunne ta opp ting hadde jo vært flott, men ikke nødvendig. har lest litt om dreambox, samt get. stiller meg skeptisk til get egentlig. 1080i er ikke no jeg vil ha.

Endret av schoolbus1337
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
hei! vi har akkurat flyttet og trenger tv-signal, enkelt og greit. vi har 5 tv'er i huset alle på forskjellige rom, og leter etter en enklest mulig løsning til å få Bra bilde på alle sammen. det er snakk om både 2 gamle crt tver, 2 hdklare og en 1080p skjerme. jeg har ikke store morale sperrer.

no forslag?

Edit: vil gjerne kunne utnytte hd tvene. og å kunne ta opp ting hadde jo vært flott, men ikke nødvendig. har lest litt om dreambox, samt get. stiller meg skeptisk til get egentlig. 1080i er ikke no jeg vil ha.

Parabol. hode med 8 utganger.. 5 dreamboxer.. 1 hjemmenettverk.. 1 programmkort..

Lenke til kommentar

no forslag?

Parabol. hode med 8 utganger.. 5 dreamboxer.. 1 hjemmenettverk.. 1 programmkort..

auch, det høres dyrt ut. det er ikke på noen måte mulig å ha èn dreambox og få den til å sende separate signaler til hver tv? jeg mener å ha hørt at det skal være mulig med tilkobling til en datamaskin og no saker...jeg vet at get boksen kan det, men da blir det de vanlige standardkanalene man får via kabel bare.

Lenke til kommentar

Skal du sende samme signal til alle tv'ene kan du enten streame video fra dreamboxen over lokal nettverket eller koble alle tv'ene til dreamboxen med scart og HDMI splittere. Skal du streame må du ha noe som kan ta i mot streamen, f.eks en pc eller en media spiller av et slag. Scart og HDMI kabler i hyt og gevær kan er nok heller ikke noe særlig. I tillegg må alle se på samme kanal. Det virker som kabel tv ville vært det billigste for deg.

Hvis du bruker 5 dreambox'er kan alle se på forskjellige kanaler og med cardsharing slipper du unna med kun et programkort. Dreambox DM100 er jo ikke så dyre, 1500kr pr stk, men de støtter ikke HD signal. Er usikker på om de støtter komponent video ut, men hvis de gjør det blir bildet akseptabelt selv på 50" tv. Fire sånne og en DM800 til Full HD tv'en så har du et veldig fleksibelt system.

Lenke til kommentar

no forslag?

auch, det høres dyrt ut. det er ikke på noen måte mulig å ha èn dreambox og få den til å sende separate signaler til hver tv? jeg mener å ha hørt at det skal være mulig med tilkobling til en datamaskin og no saker...jeg vet at get boksen kan det, men da blir det de vanlige standardkanalene man får via kabel bare.

Tror dreamboxen min (7025) kan sende ut gammeldags analogt signal, men det er nok bare en kanal om gangen..

Lenke til kommentar

Det du er ute etter er Canal Digital Alle rom:

http://www.canaldigital.no/TV/Parabol/Tema...-tv-i-alle-rom/

Da får du tuner, hode og kort til de tunerene du trenger. Kortdeling er uaktuelt, da CD ikke godkjenner slik uautorisert bruk.

Skal du bytte de boksene du bestiller med Dreambox, så kommer dette til også å koste.

Når det er sagt så må man også ha tunere på kabel for hvert tv om man skal ha digitalt signal på alle tvene. Riks- tv har jo også sin løsning, men de er ganske amputert i forhold til hva de tilbyr av kanaler.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

no forslag?

Dette er ikke mulig på lovlig vis uten å ha program kort for 5 tunere

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...