frida08 Skrevet 11. mars 2009 Del Skrevet 11. mars 2009 Hei:) Har Norsk tentamen i morra. Og har om å ta et valg! vi har sånn vi leser på, og så skal vi skrive stikkord defra, også var denne sangen der: Hokken ska’n blonke tel A Kirsti er lys som e selje, A Kari er mørk som e gran. A Kari vil helst vera heme, A Kirsti er alle stan. A Kirsti er livat i leken og le´ugst og lettest på tå. A Kari sit inne ved rokken og tvinner den mjuke tråd. A Kirsti er kvek som en mårrå. A Kari er blyg som en kveld. og je, je er gla i dem båe. - Men hokken ska´n godblonke tel. Einar Skjæraasen Hva har denne sangen med å ta et valg ? Kan dere hjelpe meg? Vær så snill!!! PS. Vet dere forresten hva ''Hokken ska'n blonke tel'' betyr ? Håper noen kan svare ! Hadde vært kjempefint! Lenke til kommentar
KvitKnekt Skrevet 11. mars 2009 Del Skrevet 11. mars 2009 Det handler vel om å velge mellom to kvinnfolk. Der den ene er Kari og den andre er Kirsti. Han ramser opp kvaliteter ved dem begge, og til slutt spør "hvem faen skal jeg blunke til?" (prøve seg på). Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 11. mars 2009 Del Skrevet 11. mars 2009 PS. Vet dere forresten hva ''Hokken ska'n blonke tel'' betyr ? Hokken = Hvem Ska'n = Skal han Blonke = Blunke Tel = til Altså hvem av dem skal han sende et blunk til og flørte med. Handler om en som ikke helt hvem av Kari og Kirsti han skal prøve seg på Lenke til kommentar
frida08 Skrevet 11. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2009 Åå, nå skjønte jeg mye mere! Tusen hjertelig takk!! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå