Gå til innhold

Enorme tap for oljefondet.

Anbefalte innlegg

Det var det jeg hadde en mistanke om at du mente, ja. Eneste overraskelsen er at du snakker om H, KrF, SP og Venstre som "borgerlige" partier - jeg hadde trodd du regnet også dem som sosialistiske. (Sannheten er vel at bortimot hele spekteret av partier i Norge faller innenfor den ganske vide kategorien "sosialdemokratisk").

Nuvel. Vet du hvor alt tyvgodset har blitt av?

ja. nå har de kommet ut av skapet, og vist seg som sosialistiske patier. Men de var ikke det før. Den siste borgerlige politiker som forlot høyre var kaci kulllman five.

Høyre må forøvrig også bære en del av ansvaret for tapene i oljefondet.

http://e24.no/boers-og-finans/article2977003.ece

Jeg vet forøvrig ikke hvor alt tyvegodset er blitt av, men en god del er jo også spredt rundt om i verden i form av støtte til politikernes internasjonale diktatorvenner, samt egne feriereiser osv.

Jeg misunner deg deg nesten - med den oppfatningen av virkeligheten du har, må det være nesten umulig å oppleve kjedelige dager.

Det veritable problemet med oppfatningen din, er at den ikke hviler på verifeserbare fakta overhodet - den hviler på kun dine egne meninger og på konspirasjonsteorier. Det som du kaller "dokumentasjon" er umulig for meg å oppfatte som relevante understøttende fakta for det du påstår. Så min misunnelse blir bare "nesten" - jeg foretrekker uansett å se verden litt mer som den faktisk er, selv om det betyr at enkelte dager kan bli grå og kjedelige.

Den kjedelige sannhet er at oljefondet ikke er stjålet av råtne sosialister, men at nedgangen i verdensøkonomien også har ført til en nedgang i verdien av fondet. Verre er det ikke.

Edit: la til quoting pga ny side

Endret av a_aa
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg forstår ikke hva denne tråden gjør i oppslagstavlen, men det er sikkert greit å fordele ting. Forstår bare ikke hvordan.

Når det gjelder oljefondet så vil det bli lite igjen etterhvert. De vil ikke ha råd til å dekke pensjonsforpliktelsene.

Lenke til kommentar

Det er nedgangstider, og det er mer sannsynlig akkurat nå at aksjene fortsetter å gå ned og bedriftene går konkurs enn at aksjene stiger.

Likevel fortsetter de å kjøpe aksjer, etter instrukser fra Kristin Halvorsen. De 384 milliardene i friske penger som ble satt inn ifjor, gikk i sin helhet til å kjøpe aksjer.

Jeg har alltid sagt at pengene fra dette oljefondet får vi aldri se noe til, for politikerne har beslaglagt det, i likhet med nortashipsfondet, og pensjonsfondet i 70-årene.

Og da folk flest lot seg lure til å stemme inn de rødgrønne bandittene i regjering, så skjønte jeg hva som ville skje med oljefondet. Og jeg fikk rett.

Det blir nok ikke mye igjen til fremtidige pensjoner av dette, og de som kan, bør begynne å spare selv.

Endret av Baltazar94
Lenke til kommentar
Dokumenter disse "beslagene". Helvete heller, dokumenter NOE! Et eller annet riktig må du da ha sagt i løpet av over 500 poster på forumet!

Hva er vitsen med det ? Du bryr deg jo ikke om den dokumentasjonen jeg har lagt ut.

En av diskusjonstekknikkene sosialister bruker, er å overse dokumentasjon, og deretter late som den ikke er der når de får den.

Deretter fortsetter de å spørre om dokumentasjon, inntil de får noe som stemmer med egne meninger, eller modebattanten går lei og trekker seg ut av diskusjonen.

Lenke til kommentar
Dokumenter disse "beslagene". Helvete heller, dokumenter NOE! Et eller annet riktig må du da ha sagt i løpet av over 500 poster på forumet!

Hva er vitsen med det ? Du bryr deg jo ikke om den dokumentasjonen jeg har lagt ut.

En av diskusjonstekknikkene sosialister bruker, er å overse dokumentasjon, og deretter late som den ikke er der når de får den.

Deretter fortsetter de å spørre om dokumentasjon, inntil de får noe som stemmer med egne meninger, eller modebattanten går lei og trekker seg ut av diskusjonen.

Vis meg utdrag fra den nettsiden der det er BEVIST at sosialistene/AP har brukt pengene fra nortrashipfondet pluss bevis på at de har tatt penger fra pensjonsfondet i egen lomme.

Lenke til kommentar
Dette som oljefondet har tapt nå, kan vi for det mese takke denne regjeringen og Kristin Halvorsen for. Det va hun som øket aksjeandelen til 60 % og investerte for 500 milliarder i lehman brothers like før de gikk konkurs. Så de pengne ser vi nok aldri igjen.

http://www.nettavisen.no/innenriks/politik...icle2571615.ece

Mye av pengene er "papirtap" nå. Men jeg tror det meste er tapt uansett, fordi aksjene vil ikke nå verdien de hadde før krakket, og mange fler bedrifter vil gå konkurs i tiden som kommer.

Nettavisen må ta seg et grepa tak i fletta. Ja, å øke til 60% aksjeandel ble ganske riktig vedtatt i 2007, men dette skulle skje over en 5 årsperiode. Per i dag er vi oppe i ca 50%. Dette er lavmål, fra en lavmåls avis.

Random kilde, dn.no.

Forøvrig er dette bekymringsverdig, men jeg synes det er verre at så store andeler av fondet består av statsobligasjoner fra tvilsomme land. Aksjene vil alltids stige igjen, men likene etter Russlands, Israels og Kinas politikk vil aldri reise seg igjen. Hvorfor låne ut penger til slike nasjoner? Dette burde de rødgrønne skamme seg over, ekte Frp politikk.

Endret av AvieN
Lenke til kommentar
Dette som oljefondet har tapt nå, kan vi for det mese takke denne regjeringen og Kristin Halvorsen for. Det va hun som øket aksjeandelen til 60 % og investerte for 500 milliarder i lehman brothers like før de gikk konkurs. Så de pengne ser vi nok aldri igjen.

http://www.nettavisen.no/innenriks/politik...icle2571615.ece

Mye av pengene er "papirtap" nå. Men jeg tror det meste er tapt uansett, fordi aksjene vil ikke nå verdien de hadde før krakket, og mange fler bedrifter vil gå konkurs i tiden som kommer.

Nettavisen må ta seg et grepa tak i fletta. Ja, å øke til 60% aksjeandel ble ganske riktig vedtatt i 2007, men dette skulle skje over en 5 årsperiode. Per i dag er vi oppe i ca 50%. Dette er lavmål, fra en lavmåls avis.

Random kilde, dn.no.

Forøvrig er dette bekymringsverdig, men jeg synes det er verre at så store andeler av fondet består av statsobligasjoner fra tvilsomme land. Aksjene vil alltids stige igjen, men likene etter Russlands, Israels og Kinas politikk vil aldri reise seg igjen. Hvorfor låne ut penger til slike nasjoner? Dette burde de rødgrønne skamme seg over, ekte Frp politikk.

Dette har jeg også påpekt og FrP var for å ha en aksjeandel på 50% Endret av Joker91
Lenke til kommentar

Nå gir Stoltenberg bort 30 mrd til......... Til IMF.

Noen som tror disse pengene betales tilbake? Aldri om de blir!

http://www.dn.no/forsiden/politikkSamfunn/article1640706.ece

Edit:

Våkne opp, nordmenn. Egentlig finnes det ikke noe oljefond. Det eneste som finnes er juridiske underskrifter på papirer, som vi ikke vet om vi kan stole på. Vi oppfører oss i dag som om vi har en pengebinge i bakhånd - som vi kanskje ikke har likevel.

Endret av Robocoop
Lenke til kommentar

Edit:

Våkne opp, nordmenn. Egentlig finnes det ikke noe oljefond. Det eneste som finnes er juridiske underskrifter på papirer, som vi ikke vet om vi kan stole på. Vi oppfører oss i dag som om vi har en pengebinge i bakhånd - som vi kanskje ikke har likevel.

Nei, ikke sant.

Lenke til kommentar

Galskap. Dette er jo kjempemye penger. Personlig tror jeg IMF gjør mer skade en gagn for de fattige landene i verden.

Ikke vær så beskjden da.

Sannheten er vel heller at IMF gjør bare skade, og ikke er nyttig for noe i det hele tatt. Bortsett fra å hjelpe byråkratene og politikerne til å fremme sin karriere, og helst bli rike samtidig.

Lenke til kommentar

Galskap. Dette er jo kjempemye penger. Personlig tror jeg IMF gjør mer skade en gagn for de fattige landene i verden.

Ikke vær så beskjden da.

Sannheten er vel heller at IMF gjør bare skade, og ikke er nyttig for noe i det hele tatt. Bortsett fra å hjelpe byråkratene og politikerne til å fremme sin karriere, og helst bli rike samtidig.

Bare sosialist politkere eller?

Lenke til kommentar
Ikke vær så beskjden da.

Finnes det et tema hvor du ikke påstår at du sitter på sannheten.

'Det eneste jeg vet er at jeg ingenting vet'. Ta det innover deg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...