Gå til innhold

Enorme tap for oljefondet.

Anbefalte innlegg

Staten har forpliktet seg til å betale ut pensjoner for samtlige i Norge - så jo, det er statens oppgave å sørge for at den har midler som kan betales ut.

Du fortsetter også i denne tråden med å forklare nåtid og fremtid med å vise til hendelser som skjedde for lenge siden, i stedet for å forholde deg til nåtidens fakta.

Det som skjedde med Nortraship-fondet skjedde først og fremst på 50-tallet, og det var motivert ut fra anti-kommunistisk tankegang. Regjering og Storting gjorde hva de kunne for at ikke de røde interesseorganisasjonene for krigsseilerne skulle få bedre finansiering. Antidemokratisk og skammelig var det, enig i det - men det har svært få likhetstrekk med dagens situasjon.

Pensjonsfondet som du nevner ble inndratt, har jeg lite kunnskaper om - men siden alle i Norge faktisk har krav på - og får - pensjon i dag, så vil jeg tro at det betyr at man endret finansieringsordning. Godt mulig at enkelte kom dårlig ut av det - jeg kjenner som sagt for dårlg til det til å bedømme det. At det har noe som helst med et fond som ble opprettet i 1996 å gjøre, tillater jeg meg uansett å betvile.

Norge har rett og slett ikke produksjonsevne innenlands til å omsette investeringer i størrelsesorden 2000 mrd på fornuftig og effektivt vis - de reelle verdiene vi ville produsert som følge av investringene, ville hatt realverdi langt lavere enn det som trengs for å forsvare investringene. Kort sagt ville det blitt en heftig ubalanse mellom pengemengde i sirkulasjon og verdien av faktisk produksjon. Utenlandske investeringer er derfor fornuftig.

"Terra"-kommunene har intet med pensjonsfondet å gjøre. De lånte penger på fremtidige kraftinntekter og investerte penger de ikke hadde. Det er ikke det pensjonsfondet driver med.

Dersom du mener at pensjonsfondet overfører penger til sosialistene (for at de skal bruke det på egne formål, hva nå det er) så antar jeg du kan dokumenter dette med nåtidens fakta. Eller bløffer du?

Setter du deg inn i fakta - feks årsrapporten fra fondet du kritiserer så heftig - så ser du at det som er "tapt" ved årskiftet ikke er innskuddene, men dessverre mye av tidligere års "renter" (som vi vel uansett ikke hadde hatt om vi skulle følge dine råd). Innskuddene er så å si uberørt. Er ikke det bare ørlite grann positivt?

Ja staten har garantert for pensjonene slik det er i dag, og derfor risikerer folk å miste sin pensjon.

Men det jeg mener er at folk burde aldri tillatt staten å påta seg denne oppgaven, og vi ser jo tudelig hvordan det går når politikerne skal forvalte våre penger.

Noen ser det tydeligvis bedre enn andre. Pensjoner blir utbetalt, og pensjonsfondet er på ca 2000 mrd på en tid da markedet har falt 10-12 år tilbake i verdi. Markedet vil stige igjen, spørsmålet er bare hvor fort og hvor mye.

Avtalen om northrashipsfondet var at pengene skulle gå til et fond, som krigsseilerne skulle få utbetalt etter krigen.

Dette var penger tjent av dem selv, og som ble betalt til et fond, istedenfor å bli utbetalt med det samme. Hva var det som var så feil, eller vanskeliig med denne ordningen at olitikerne måtte forandre den ?

Det var jo d selv som fikk istand denne ordningen. Det hadde ingenting med "antikommunisme" å gjøre at de beslagla dette fondet. Hvordan kom du på denne koblingen ?

Jeg trodde det var allmennt kjent at det var kamp mot NKP og kommunistenes innflytelse etter krigen - de hadde da en oppslutning på over 10%, og det ble ikke satt pris på av de andre partiene for å si det slik. Når da kravet om utbetaling til krigsseilerne ble frontet av NKP'ere, var det en kjærkommen anledning for alle til å gjøre dette til en tapssak for kommunistene. De ville både tape popularitet, og de ville bli avskåret fra donasjoner/kontigenter fra sine medlemmer. I tillegg styrket det båndet mellom Ap og rederstanden, som slapp masse kommunister blant sine arbeidtakere. Ref Wikipedia:

Noe av grunnen til at kampen om fondet ble så hard var at den ble koblet til den generelle kampen mot kommunistisk innflytelse i det norske samfunnet, og flere av de ledende i aksjonskomiteen var kommunister.
Les deg gjerne videre opp på saken.

Da Borten-regjeringen opprettet et pensjonssystem for alle i 60-årene, så opprettet de også et fond hvor pensjonsavgiften fra folk skulle oppsamles. Dette fondet ville i dag vært på mer enn 8000 milliarder kroner om det hadde fått stå urørt, og alle kunne hatt en god pensjone å se frem til.

Men ap stjal dette pensjonsfondet også, og sløste bort pengene til sine egne formål etter hvert som de kom inn. Og folk flest risikerer å miste sin pensjon i dag pga. disse kriminelle poitikernes tyverier.

Pokker ta - brukte de pensjonsfondet på investeringer i infrastruktur og bygging av landet kanskje? Hørt sånt. Og betalte istedet årlig ut pensjoner fra de årlige statsinntektene - inntekter som stadig økte fordi babyboomen etter krigen gjorde at Norge hadde en svær arbeidsstyrke.

Er usikker på om jeg vil like å vite hvor du henter tallet 8000 mrd...

Folket tillot med åpene øyne at også oljefondet ble stjålet avsosialistene, og nå risikerer vi at det også forsvinner, og fremtidige pensjonister risikerer å sitte igjen med minstepensjon, dvs. hvis de er heldige. For sosialistene er i ferd med å sløse bort oljefondet, og de er også i ferd med å ødelege det vi har igjen av industri og næringsliv i Norge.

Jeg har ikke påstått at fondet overfører penger til sosialistene direkte. Men det skulle ikke forundre med om de gjorde det også, for det skjedde jo bla, ved tyveriet av nortrashipsfondet.

Men det er flere måter å misbruke fondet på, slik de også misbruker våre skattepenger.

Og hvorfor skulle de ikke gjøre det ? De sitter jo på både statskassen og oljefondet, og ingen kontrollerer dem.

En årsrapport kan forfalskes og pyntes på, så den stoler jeg ikke på uten videre, spesielt ikke når mye annen informasjon om oljefondet blir holdt hemmelig.

Terra-komunene har alt å gjøre med dette. For det viser hvor råtne og grådige sosialistiske politikere er, og folk kunne jo lært litt av dette. Selv om det var for sent da å hindre at Kristin gjorde det samme, for hun hadde også investert oljepenger i det samme markedet. Men det holdt både hun og media kjeft om.

Om det hadde vært noen vilje til å bygge landet, og la pengene komme folket tilgode. Så kunne de gi skattelettelser. Det har også vært nok av ledig kapasitet i europa, og denne kunne bli leid inn for å bygge veier ol. i Norge, helt uten press i norsk økonomi.

Noen fakta og gode resonnementer er vanskelig for min enkle hjerne å se ovenfor. Jeg leser ikke noe annet av det, enn at du betrakter sosialister som tyvaktige, dumme, falske, råtne, grådige etc - og at du også her en uvanlig vid definisjon av hva en sosialist er. Skattelettelser er svaret på ethvert spørsmål - det bygger landet, det skaffer folk pensjon - blir ikke forundret om det lindrer klimaendringer også.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvis du mener jeg lyver, så må du dokumentere det. Det holder ikke med en påstand fra deg.

Mener du at Kristin Halvorsen ikke kjøpte aksjer i lehman brothers, så må du dokumentere det.

Det er ikke Kristin Halvorsen som sitter og kjøper aksjer i ulike selskaper, med unntak av etiske retningslinjer er dette styrt av forvaltere i NBIM eller deres eksterne forvaltere. Like lite ser om Knut Storberget er den som arresterer personer i Norge er Kristin Halvorsen den som kjøper aksjer.

Påstanden din er så dum at den ikke en gang er underholdende.

Lenke til kommentar
@Baltazar94:

Så du mener vi burde bruke pengene i Norge nå, sånn at folket får fatt i det som er deres? Gi pokker i å spare i et pensjonsfond, vi tømmer sparegrisen og gjør som vi vil umiddelbart?

Er ikke det litt egoistisk, egentlig?

Og har du noe kunnskap om samfunnsøkonomi, forresten?

Det er ikke statens oppgave å spare til folks pensjoner.

Når staten, og da spesielt sosialister skal forvalte folks penger, så skjer det vi er vitne til nå med oljefondet. Og som skjedde med nortrashipsfondet og pensjonsfondet i syttiårene. Sosialistene stjeler alt sammen og bruker det til egne formål, eller taper alt i hodeløs spekulasjon.

Vi har jo også noen eksempler fra noen såkalte "terrakomuner"Som også er styrt av sosialister.

Den eneste riktige måten å gjøre det på, er å gi folk gode betingelser slik at de selv kan spare til sin pensjon. Det ville også hjelpe til med verdiskapningen i Norge, fordi sparte penger står ikke der passivt på bankkontoen, men er i konstant sirkulasjon.

Men for faen da. Så Frp hadde ikke tapt noe på oljefondet da? De som ville ha en aksjeandel på 50%. Aksjeandelen er på 49%. Men alle frperne bruker dette fordi de sa nei til et tak på 60%. Uansett så er aksjeandelen den samme som frp ville ha den på. Det er heller ikke noe som sier at aksjene vil stige igjen er det ? Har vi det travelt? Oljefondet er ikke noe som skal brukes i dag eller imorgen.

Gi meg beviser for det at de bruker pengene fra nortrashipfondet og pensjonfondet til egne formål.

Dette er ikke noe spørsmål om partier og partipolitikk,

Det er våre penger de har sløst bort, og det er et faktum at det er sosialistene som har gjort det, og som har ansvaret.

Kristin Halvorsen forandret selv aksjeandelen til 60 % i fjor, og kun FRP stemte imot.

Kristin Halvorsen beordret selv kjøp av aksjer i lehman brotherr, som allerede da var på randen av konkurs, de gikk konkurs et par uker senere.

Det realiserte tapet til nå er 633 milliarder, og dette er et direkte resultat av Kristin Halvorsen handlinger. Oljefondet ble tilført 384 milliarder nye penger ifjor, og disse pengene ble sprøytet inn i det samme aksjemarkedet som nå faller som en stein. Dette er også et direkte resultat av Kristin Halvorsens disponeringer.

Når jeg påpeker dette, så tenker jeg ikke partipolitikk, for det har ikke noe med saken å gjøre. Det var jo kun FRP som stemte i mot denne galskapen uansett.

Men det er ikke ørste gang sosialister stjeler fra folket, og det blir heller ikke siste gang. For sosialister vil aldri lære av sine feil, og det ser desverre ut til at de som stemmer på sosialistene heller aldri lærer.

Du tenker ikke partipolitikk men du drar fram Frp som var for en aksjeandel på 50% noe som aksjeandelen faktisk er på. Har du noen beviser for dine andre påstander ? Eller bare hater du sosialistene så påmye at du bare spyr ut masse dritt? Jeg tviler på noen av oss har i det hele tatt har peiling hvan den lureste på måten er forvalte oljefondet på. Ei heller har noen av oss nok innsikt til uttale oss hva som egentlig har skjedd med det gamle pensjonfondet og nortrashipfondet.

Vi har fått med oss at du er en frepper som hater sosialister. Oppdraget ditt er utført.

Endret av Joker91
Lenke til kommentar

Kristin H. er ansvarlig statsråd nå. Men stortingsflertallene som forserte oljeutvinningen er mest skyldige. Dustene trodde oljen ville bli lite verdt og så muligheten for populære arbeidsplasser her og nå - de tenkte ikke fremover. Mesteparten av oljen er nå solgt til lave priser. I emiratene sparer de noen oljefelt til sine barn og barnebarn, vi setter pengene i Lehman og håper på at aksjemarkedet stiger inn i himmelen. Samtidig som vi fjerner krav og faglig kvalitet i skolene og stiller oss laglig til for framtidig verdiskapingskrise.

Lenke til kommentar
Dokumenter alle dine påstander, Baltazar. Ingen av dem har ryggdekning. Det er den som kommer med en påstand som har bevisbyrden.

Akkurat, og siden Cybbe påstår at jeg lyver, så er det han som må bevise det.

At dere sosialister alltid vrir og vender på alt for å kunne skyve ansvaret over på andre, forandrer ingenring.

Jeg har forøvrig dokumentert mange av mine påstander. Og de opplysningene jeg la frem i mitt forrige innlegg, kommer fra årsrapporten for oljefondet.

At dere ikke bryr dere om den dokumentasjonen jeg legger frem er jo ikke min feil.

Lenke til kommentar

"I 2007 stemte FrP mot å endre fondets investeringsprofil, slik at 60 prosent skulle investeres i aksjer. Leirstein mener tapene ville vært mindre hvis FrPs ønske om 50 prosent investering i aksjer hadde blitt fulgt."

I den samme artikkelen. " Nesten 50 prosent av oljefondet består nå av aksjer - taket er på 60 prosent. Det ble hevet fra 40 i 2007."

Hvor faen er logikken i at det hadde blitt tapt mindre hvis FrPs ønske hadde blitt fulgt?

http://www.dagbladet.no/2009/03/11/nyheter...mentet/5239723/

Forresten Baltazar, du har ikke vist noen beviser på at sosialistene har tatt penger fra nortrashipfondet og det gamle pensjonsfondet i egen lomme. Du som henviser til noe som har skjedd for lenge siden så må vel jeg gjøre det samme. Noe som Norge kunne tapt utrolig mye på. Så det er vel ikke bare sosialistene som er "idioter"

http://www.dagbladet.no/nyheter/2007/03/29/496422.html

Endret av Joker91
Lenke til kommentar
Jeg leser ikke noe annet av det, enn at du betrakter sosialister som tyvaktige, dumme, falske, råtne, grådige etc

Riktig. Dette var en karakteristikk av sosialister som treffer nesten midt i blinken. Men du kan skifte ut "dumme" med kalde og kyniske.

For sosialistiske politikere er nok ikke dumme, men de er kalde og kynske, og tråkker andre ned i søla for å fremme sin egen karriere, eller for å redde seg selv.

Slik de gjorde med Vebjørn Selbekk i karrikatursaken. Og mange andre saker feks. da Jens Rygget på en bil og stakk av.

http://www.dagbladet.no/nyheter/2001/12/08/299904.html

Og nå sist måten Jens ofret Knut Storberget i hijaabsaken for å redde seg selv.

http://www.frp.no/Innhold/FrP/-+Regjeringe...d25-TgBHI1h.ips

http://www.nettavisen.no/innenriks/politik...icle2564215.ece

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=548430

Det er riktig at de brukte kommunisme som unnskyldning for å beslaglegge nortrashipsfondet, men det var bare en unnskyldning de brukte for å utføre sine kriminelle handlinger, slik de også bruker unnskyldninger i dag.

http://home.c2i.net/oeisolse/artikel15.htm

Hvordan kunne det være en kumunistisk dekkorganisasjon, når de sjøfolkene det gjaldt var ansatt i den engelske handelsflåten. Og avtalen var mellom sjøfolkene, og de engelske og norske regjering ?

Hvis de imidlertid hadde trodd på dette,men ellers hadde ærlige hensikter, så ville krigsseilerne uansett fått utbetalt pengene sine senere.

Lenke til kommentar
Hvis du mener jeg lyver, så må du dokumentere det. Det holder ikke med en påstand fra deg.

Mener du at Kristin Halvorsen ikke kjøpte aksjer i lehman brothers, så må du dokumentere det.

Det er ikke Kristin Halvorsen som sitter og kjøper aksjer i ulike selskaper, med unntak av etiske retningslinjer er dette styrt av forvaltere i NBIM eller deres eksterne forvaltere. Like lite ser om Knut Storberget er den som arresterer personer i Norge er Kristin Halvorsen den som kjøper aksjer.

Påstanden din er så dum at den ikke en gang er underholdende.

Nei, Kristin Halvorsen kjåper ikke aksjer i oljefondet. Men hun bestemmer hvike aksjer som skal kjøpes.

Hun sto jo frem g skrøt av det selv for et par år siden, for hun mente aksjene Norge hadde aksjer i feil bransje, og mange uetiske bedrifter. Eller hva hun nå kalte dem.

Dermed forhøyet hun risikoen for tap enda mer, i tillegg til å øke aksjeandelen til 60 %

Så påstandene mine er hverken løgn eller dumme.

Lenke til kommentar

Dette er jo bare tull. Finansdepartementet bestemmer ikke hvilke aksjer som skal kjøpes. Den eneste lille påvirkningen de har på individuelle aksjer er gjennom fondets etiske retningslinjer, hvor FIN kan utestenge enkelte selskaper basert på anbefalinger fra et uavhengig etikkråd. Dette er en ordning som ble innført under Per Kristian Foss.

Det er altså ikke politikerne som bestemmer hvilke selskaper det skal investeres i, selv om de har en liste over selskaper som er så skitne at det IKKE skal investeres i dem (og det på bakgrunn av uavhengige råd).

At du mener det å ikke investere selskaper som lager landminer og som forsyner militærjuntaen i Burma øker risikoen til fondet får stå for din regning, jeg har aldri hørt den påstanden fremmet av seriøse personer med innsikt i kapitalmarkeder. Uansett rører det ikke ved din opprinnelige løgn:

"Kristin Halvorsen beordret selv kjøp av aksjer i lehman brother"

Og dét er en påstand som både er dum og falsk.

Lenke til kommentar
@Baltazar94:

Så du mener vi burde bruke pengene i Norge nå, sånn at folket får fatt i det som er deres? Gi pokker i å spare i et pensjonsfond, vi tømmer sparegrisen og gjør som vi vil umiddelbart?

Er ikke det litt egoistisk, egentlig?

Og har du noe kunnskap om samfunnsøkonomi, forresten?

Det er ikke statens oppgave å spare til folks pensjoner.

Når staten, og da spesielt sosialister skal forvalte folks penger, så skjer det vi er vitne til nå med oljefondet. Og som skjedde med nortrashipsfondet og pensjonsfondet i syttiårene. Sosialistene stjeler alt sammen og bruker det til egne formål, eller taper alt i hodeløs spekulasjon.

Vi har jo også noen eksempler fra noen såkalte "terrakomuner"Som også er styrt av sosialister.

Den eneste riktige måten å gjøre det på, er å gi folk gode betingelser slik at de selv kan spare til sin pensjon. Det ville også hjelpe til med verdiskapningen i Norge, fordi sparte penger står ikke der passivt på bankkontoen, men er i konstant sirkulasjon.

Men for faen da. Så Frp hadde ikke tapt noe på oljefondet da? De som ville ha en aksjeandel på 50%. Aksjeandelen er på 49%. Men alle frperne bruker dette fordi de sa nei til et tak på 60%. Uansett så er aksjeandelen den samme som frp ville ha den på. Det er heller ikke noe som sier at aksjene vil stige igjen er det ? Har vi det travelt? Oljefondet er ikke noe som skal brukes i dag eller imorgen.

Gi meg beviser for det at de bruker pengene fra nortrashipfondet og pensjonfondet til egne formål.

Dette er ikke noe spørsmål om partier og partipolitikk,

Det er våre penger de har sløst bort, og det er et faktum at det er sosialistene som har gjort det, og som har ansvaret.

Kristin Halvorsen forandret selv aksjeandelen til 60 % i fjor, og kun FRP stemte imot.

Kristin Halvorsen beordret selv kjøp av aksjer i lehman brotherr, som allerede da var på randen av konkurs, de gikk konkurs et par uker senere.

Det realiserte tapet til nå er 633 milliarder, og dette er et direkte resultat av Kristin Halvorsen handlinger. Oljefondet ble tilført 384 milliarder nye penger ifjor, og disse pengene ble sprøytet inn i det samme aksjemarkedet som nå faller som en stein. Dette er også et direkte resultat av Kristin Halvorsens disponeringer.

Når jeg påpeker dette, så tenker jeg ikke partipolitikk, for det har ikke noe med saken å gjøre. Det var jo kun FRP som stemte i mot denne galskapen uansett.

Men det er ikke ørste gang sosialister stjeler fra folket, og det blir heller ikke siste gang. For sosialister vil aldri lære av sine feil, og det ser desverre ut til at de som stemmer på sosialistene heller aldri lærer.

Du tenker ikke partipolitikk men du drar fram Frp som var for en aksjeandel på 50% noe som aksjeandelen faktisk er på. Har du noen beviser for dine andre påstander ? Eller bare hater du sosialistene så påmye at du bare spyr ut masse dritt? Jeg tviler på noen av oss har i det hele tatt har peiling hvan den lureste på måten er forvalte oljefondet på. Ei heller har noen av oss nok innsikt til uttale oss hva som egentlig har skjedd med det gamle pensjonfondet og nortrashipfondet.

Vi har fått med oss at du er en frepper som hater sosialister. Oppdraget ditt er utført.

Jeg nevner FRP fordi de var det eneste partiet på stortinget som stemte mot i denne saken det her gjelder.

Hvorfor overser du totalt den dokumentasjonen jeg har lagt frem ?

Jeg har jo grundig dokumentert mine påstander, men dette velger altså d å overse.

Du viser jo tydelig at det er ikke dokumentasjon som er problemet, men problemet består i at det er etter din mening feil person som legger den ut, og det viktigste er at det er feil dokumentasjon.

Sosialister liker jo ikke dokumentasjon som avslører dem selv eller deres "guder" så da er det jo best å overse den, og late som at alt er i orden, samt gå i forsvarsposisjon, og angrep er som kent det beste forsvar.

Jeg er blitt kalt "frepper" så mange ganger, at den biter ikke lenger, prøv heller noe annet.

Og nei, jeg hater ikke sosialister, men jeg hater sosialismen.

For denne onde ideologien er nazisme i forkledning. Sosialisme og nazisme er to sider av samme ideologi.

Lenke til kommentar

Jeg har slettet et par innlegg som gikk off topic. Trådstarters emnevalg og argumenter som framsettes her i tråden gjelder, ikke hva brukere måtte mene om helt andre emner i helt andre tråder.

Edit: Vær også snille og begrens quotingen. Det holder å sitere posten dere svarer på, og kanskje den før det igjen hvis den er nødvendig for å vise kontekst, dere trenger normalt ikke ha med hele kjeden av svar. Dersom dere bare svarer på en av flere elementer i et innlegg går det an å sitere bare den delen, så lenge dere ikke dermed forandrer den opprinnelige meningen i det siterte innlegget.

Geir :)

Lenke til kommentar

At jeg kan dokumentere at Kristin Halvorsen ikke har beordret noe kjøpt av aksjer i Lehman Brothers? Ja, det følger av Forskrift om forvaltning av Statens pensjonsfond - Utland at forvaltningen av Statens pensjonsfond er lagt til Norges Bank, og ikke gjøres av Finansministeren. Den er tilgjengelig blant annet på Finansdepartementets hjemmesider, eventuelt via lovdata.

Om jeg kan dokumentere at du ikke vet hva du snakker om, eller om du bare lyver? Nei. Men ipso facto er den ene, eller den andre, påstanden riktig. Jeg skal gi deg rett i at jeg ikke vet om du lyver eller om du rett og slett bare ikke vet.

Men å snakke om ting man ikke vet som om det er fakta man er i mine øyne en form for løgn. Man må nødvendgvis vite at man ikke vet.

Lenke til kommentar
"I 2007 stemte FrP mot å endre fondets investeringsprofil, slik at 60 prosent skulle investeres i aksjer. Leirstein mener tapene ville vært mindre hvis FrPs ønske om 50 prosent investering i aksjer hadde blitt fulgt."

I den samme artikkelen. " Nesten 50 prosent av oljefondet består nå av aksjer - taket er på 60 prosent. Det ble hevet fra 40 i 2007."

Hvor faen er logikken i at det hadde blitt tapt mindre hvis FrPs ønske hadde blitt fulgt?

http://www.dagbladet.no/2009/03/11/nyheter...mentet/5239723/

Forresten Baltazar, du har ikke vist noen beviser på at sosialistene har tatt penger fra nortrashipfondet og det gamle pensjonsfondet i egen lomme. Du som henviser til noe som har skjedd for lenge siden så må vel jeg gjøre det samme. Noe som Norge kunne tapt utrolig mye på. Så det er vel ikke bare sosialistene som er "idioter"

http://www.dagbladet.no/nyheter/2007/03/29/496422.html

Sosialister prøver alltid å forsvare og bortforklare sine egne feil ved å skylde på andre, og påpeke at de har gjort feil de også.

Men når skal sosialistene bli voksne, og innse at deres egne feil og forbrytelser ikke blir rettferdiggjort av at andre også har gjort feil ?

Det er ikke bare sosialister som gjør feil.

Men sosialistene følger en ideologi som sier at de skal stjele fra folket. Mao. så er tyveri, korrupsjon og annen kriminalitet mot folket en grunnleggende del av sosialismen.

Hva som skjedde med nortrashipsfondet har jeg dokumentert godt nok.

Det med pensjonsfondet i 70 årene får du bare tro meg på. Det kan vi evt. diskutere i en annen tråd om du vil.

Lenke til kommentar

Det norske folk må visst være helt ekstraordinært dyktige og dumme på samme tid.

På tross av et høyt innslag av sosialister (altså alt unntatt FrP, i noens øyne) i styrende posisjon siden krigen, har vi klart å bli et av de rikeste landene i verden - og med rikdommen uvanlig jevnt fordelt på innbyggerne. Selv om flaks muligens kan tilskrives noe av æren, må vel en slik bragd også skyldes mye dyktighet.

Men så er vi likevel så dumme at vi fortsetter å stemme på disse tyvaktige, kalde, kyniske, råtne og landsforræderske politikerne våre - de som bare lager krøll for oss med skatter og fond og skjulte agendaer og regler og medlemskap i FN og støtter menneskerettighetene og tillater fri religionsutøvelse og betaler ut pensjoner og driver helsevesenet selv og baler med utdanning og lager Forsvar og Politi og - fyttirakkern!

Det er jo helt tydelig at vi har det skikkelig ille her i landet. Og bare 2000 mrd i pensjonsfondet er jo en skandale.

Endret av a_aa
Lenke til kommentar
Men så er vi likevel så dumme at vi fortsetter å stemme på disse tyvaktige, kalde, kyniske, råtne og landsforræderske politikerne våre - de som bare lager krøll for oss med skatter og fond og skjulte agendaer og regler og medlemskap i FN og støtter menneskerettighetene og tillater fri religionsutøvelse og betaler ut pensjoner og driver helsevesenet selv og baler med utdanning og lager Forsvar og Politi og - fyttirakkern!

Det du sier her er helt riktig, bortsett fra at forsvar og politi er noe som staten bør drive. Ellers så kan de holde seg borte fra resten.

Je forstår bare ikke at du stemmer på disse parasittene i regjeringen, når du tydeligvis vet at det burde du ikke gjøre.

At Norge har gjort det bra etter krigen, er på tross avudugelige politikere, og ikke på grunn av gode politikere.

Norge er et rikt land i dag pga. marshallhjelpen fra USA, og oljen, samt det faktum at borgerlige politikere utnyttet vår billige vannkraft til å bygge landet, før de sosialistiske parasittene tok over.

Folk flest har også vært arbedsomme og nøysomme, og gjort sitt for å bygge landet, på tross av de desruktive og tyvaktige sosialistene i regjering, som hele tiden har gjort sitt beste for å undertrykke folket og stjele mest mulig av pengene de tjente.

Og så har vi jo det faktum at vi har hatt noen borgerlige regjeringer innimellom, som har demmet opp for sosialistenes ødeleggelse av Norsk økonomi.

Lenke til kommentar

Det var det jeg hadde en mistanke om at du mente, ja. Eneste overraskelsen er at du snakker om H, KrF, SP og Venstre som "borgerlige" partier - jeg hadde trodd du regnet også dem som sosialistiske. (Sannheten er vel at bortimot hele spekteret av partier i Norge faller innenfor den ganske vide kategorien "sosialdemokratisk").

Nuvel. Vet du hvor alt tyvgodset har blitt av?

Lenke til kommentar

Trådstarter har bedt om at diskusjonen om nazisme vs sosialisme holdes utenfor tråden, da det er off topic. Noen poster blir derfor slettet. Dere må gjerne opprette en egen tråd om emnet.

Generelt vil jeg si at tråder skal være så konkrete og emne-nære som mulig. Trekker man alle bakenforliggende momenter inn i alle diskusjoner ender de opp som kopier av den samme generelle diskusjonen, og det er ikke ønskelig.

Reaksjoner på moderering tas på PM, ikke i tråden.

Geir :)

Lenke til kommentar
Det var det jeg hadde en mistanke om at du mente, ja. Eneste overraskelsen er at du snakker om H, KrF, SP og Venstre som "borgerlige" partier - jeg hadde trodd du regnet også dem som sosialistiske. (Sannheten er vel at bortimot hele spekteret av partier i Norge faller innenfor den ganske vide kategorien "sosialdemokratisk").

Nuvel. Vet du hvor alt tyvgodset har blitt av?

ja. nå har de kommet ut av skapet, og vist seg som sosialistiske patier. Men de var ikke det før. Den siste borgerlige politiker som forlot høyre var kaci kulllman five.

Høyre må forøvrig også bære en del av ansvaret for tapene i oljefondet.

http://e24.no/boers-og-finans/article2977003.ece

Jeg vet forøvrig ikke hvor alt tyvegodset er blitt av, men en god del er jo også spredt rundt om i verden i form av støtte til politikernes internasjonale diktatorvenner, samt egne feriereiser osv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...