Gå til innhold

Vedlegg vises ikke ved mottatt mail i outlook......

Anbefalte innlegg

Et litt merkelig fenomen, og lurer på om noen av dere har vært bort i den og funnet en løsning på den. Når en bestemt person x sender meg mail med vedlegg så får jeg ikke vedlegget. Der i mot så får jeg vedlegg fra alle andre avsendere som sender med vedlegg. Person x sier at andre mottagere av mail med vedlegg fra denne får det de skal ha. Når jeg så går og ser på størrelsen på mailen så ser jeg at den ligger på alt fra 150 kb til > 300 kb avhengig av størrelsen på vedlegget som sendtes med....

Med andre ord så er den gjemt i mailen et sted men den synes ikke og det er ingen måte å få tak i den på slik det er med de andre mailene fra andre personer som har sendt med vedlegg..........

X.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Outlook lar deg ikke åpne eller lagre vedlegg med filtyper som exe, bat og masse andre... Og så sant du ikke er koblet opp mot en exchange server får du ikke åpnet eller lagret vedlegget.

For mer info om hvilken filtyper som blir sperret, ta en titt i hjelp i Outlook.

Dette gjelder bare Office XP..

Lenke til kommentar
Outlook lar deg ikke åpne eller lagre vedlegg med filtyper som exe, bat og masse andre... Og så sant du ikke er koblet opp mot en exchange server får du ikke åpnet eller lagret vedlegget.

Det har ingenting med saken å gjøre om du er koblet til en Exchange server eller ikke. Riktignok kan en exchange-administrator stille inn andre begrensninger men Outlook vil fortsatt stoppe de samme vedleggene.

For mer info om hvilken filtyper som blir sperret, ta en titt i hjelp i Outlook.

Dette gjelder bare Office XP..

Hva mener du? At vedleggene kun blir sperret i Outlook XP? Tullprat. Det samme skjer i Outlook 2K med service pack 1 (eller 2).
Lenke til kommentar

Be avsenderen sende mailen som ren tekst, ikke HTML. Dette løser problemet.

Grunnen er at det er en versjonskonflikt mellom enkelte Outlook versjoner og enkelte Outlook Express versjoner (husker ikke akkurat hvilke).

Dette problemet står på Microsoft sine hjelp sider, evt FAQ.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...