thai-mat Skrevet 11. mars 2009 Del Skrevet 11. mars 2009 Spørsmålet er ikke om, men når dette vil skje i Norge. Vi er vel ikke så naive at vi tror alle nordmenn er oppegående i hodet? Lenke til kommentar
Monkeyboy Skrevet 11. mars 2009 Del Skrevet 11. mars 2009 Skal ikke forundre meg om det skjer nei. Meg bekjent har Norge ganske høy våpentetthet (korriger meg gjerne her). Samtidig har den norske skolen fokus på å hindre mobbing samt at det legges vekt på samarbeid og kommunikasjon i skolehverdagen. Dette bør fungere forebyggende. Lenke til kommentar
IntelAmdAti Skrevet 11. mars 2009 Del Skrevet 11. mars 2009 Dette er noe som vil komme til å skje i Norge også. Vi har den kunnskapen og informasjonen om dette som vi trenger for å forhindre det, men sålangt er det få som bryr seg om det. Noen skolemassakrer i ny og ne er tydeligvis ikke så ille. Lenke til kommentar
monzilla Skrevet 11. mars 2009 Del Skrevet 11. mars 2009 Dette er noe som vil komme til å skje i Norge også. Vi har den kunnskapen og informasjonen om dette som vi trenger for å forhindre det, men sålangt er det få som bryr seg om det. Noen skolemassakrer i ny og ne er tydeligvis ikke så ille. Hva mener du det er få som bryr seg? Skolemassakrer i ny og ne? Når var forrige gang vi hadde en skolemassakre? Det har jo ikke skjedd noen skolemassakrer her. Lenke til kommentar
Cyberfrog Skrevet 11. mars 2009 Del Skrevet 11. mars 2009 (endret) Nordmenn begår selvmord. Og skolemassakrer mener noen er en form for, nettopp, selvmord. Man dreper hatobjekter, og blir så skutt eller skyter seg selv. Jeg velger å tro det ikke er mange som ville satset på en skolemassakre for underholdningens skyld (sadister finner seg enklere gleder). Endret 11. mars 2009 av Cyberfrog Lenke til kommentar
Alinoe Skrevet 11. mars 2009 Del Skrevet 11. mars 2009 Spørsmålet er ikke om, men når dette vil skje i Norge. Vi er vel ikke så naive at vi tror alle nordmenn er oppegående i hodet? Spørsmålet er vel heller "hva forårsaker det", og "hvordan kan man forhindre det". Lenke til kommentar
Monkeyboy Skrevet 11. mars 2009 Del Skrevet 11. mars 2009 Vi har den kunnskapen og informasjonen om dette som vi trenger for å forhindre det, men sålangt er det få som bryr seg om det. Noen skolemassakrer i ny og ne er tydeligvis ikke så ille. Føler du for å presisere litt? Og hvilke tiltak kan forhindre dette? Nysjerrig nemlig. Lenke til kommentar
GrandMa Skrevet 11. mars 2009 Del Skrevet 11. mars 2009 Dette er noe som vil komme til å skje i Norge også. Vi har den kunnskapen og informasjonen om dette som vi trenger for å forhindre det, men sålangt er det få som bryr seg om det. Noen skolemassakrer i ny og ne er tydeligvis ikke så ille. Slutt å vrøvl. Hadde man kunne hindret at slike ting skjedde ville det selvfølgelig bli gjort. Lenke til kommentar
Alinoe Skrevet 11. mars 2009 Del Skrevet 11. mars 2009 Dette er noe som vil komme til å skje i Norge også. Vi har den kunnskapen og informasjonen om dette som vi trenger for å forhindre det, men sålangt er det få som bryr seg om det. Noen skolemassakrer i ny og ne er tydeligvis ikke så ille. Vrøvl! Ren skjær vrøvl! Det jobbes forebyggende med ungdom hver dag, og til dags dato har noe slikt aldri skjedd i Norge. Lenke til kommentar
IntelAmdAti Skrevet 11. mars 2009 Del Skrevet 11. mars 2009 (endret) Dette er noe som vil komme til å skje i Norge også. Vi har den kunnskapen og informasjonen om dette som vi trenger for å forhindre det, men sålangt er det få som bryr seg om det. Noen skolemassakrer i ny og ne er tydeligvis ikke så ille. Slutt å vrøvl. Hadde man kunne hindret at slike ting skjedde ville det selvfølgelig bli gjort. Det er mulig å forhindre men det er bare ikke viktig nok, en skolemassakre omtrent annenhver måned er rett og slett noe vi bare ser gjennom fingrene på. Jeg ser for meg at situasjonen vil fortsette å forverres gradvis (slik den har gjort siden den første rapporterte episoden i 1979) og før eller siden vil man bare bli nødt til å gjøre noe. Det er et helt nytt fenomen at barn tyr til skytevåpen og plaffer ned medelever, det skjedde ikke for 50 år siden. Hvor tror du barn får ideen til å gjøre noe slikt ifra? Hvis noen er syk i hodet så er det uendelig med syke ting de kan finne på å gjøre, men hvorfor må det involvere vold og våpen? Hvem fortalte dem eller hvor fikk de ideen fra? Endret 11. mars 2009 av Pycnopodia Lenke til kommentar
GrandMa Skrevet 11. mars 2009 Del Skrevet 11. mars 2009 Nei, ikke ro deg unna nå. Jeg skal ha en oversikt over det vi kan gjøre, men vi ikke gidder, som kan hindre skolemassakre. Gjerne punktvis. Takk. Lenke til kommentar
flammekaster Skrevet 11. mars 2009 Del Skrevet 11. mars 2009 den første rapporterte episoden i 1979 Hvilken tenker du på nå? http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_school-related_attacks Er vel opptil flere mer nylige som må passe inn i hvilken definisjon du nå bruker. Lenke til kommentar
Monkeyboy Skrevet 11. mars 2009 Del Skrevet 11. mars 2009 Det er et helt nytt fenomen at barn tyr til skytevåpen og plaffer ned medelever, det skjedde ikke for 50 år siden. Hvor tror du barn får ideen til å gjøre noe slikt ifra? Hvis noen er syk i hodet så er det uendelig med syke ting de kan finne på å gjøre, men hvorfor må det involvere vold og våpen? Hvem fortalte dem eller hvor fikk de ideen fra? Jeg tipper at du henviser til dataspilling? Tidligere har du ihvertfall holdt gående en laaang tråd på dette forumet der du angriper dette fenomenet. Du overbeviste ikke i den tråden. Lenke til kommentar
shug Skrevet 11. mars 2009 Del Skrevet 11. mars 2009 Er vel ganske minimal sjangse for at det skulle skje her, ikke bare grunnet alle program for å forhindre mobbing og forbedre trivsel i skolen, men også våpenloven. Er ganske uvanlig å ha skytevåpen her til lands, enn for eksempel USA, Tyskland eller Finland. Har aldri sett en våpenbutikk engang. Lenke til kommentar
monzilla Skrevet 11. mars 2009 Del Skrevet 11. mars 2009 Tror det er en del våpen i Norge, men jeg tror at det er mest jaktfifler og den slags type våpen, ikke pistoler etc. I tillegg så er det vanskelig og ikke minst dyrt å få tak i et ulovlig håndvåpen. Lenke til kommentar
aspic Skrevet 11. mars 2009 Del Skrevet 11. mars 2009 Nederst i artikkelen frå Dagbladet: - Han brukte tida for det meste til å sitte ved skjermen og spille dataspill, sier en kamerat til RTL. Så var vi på'n igjen. Lenke til kommentar
Programvare Skrevet 11. mars 2009 Del Skrevet 11. mars 2009 Fantastisk. Han var sikkert /b/-tard også. Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 11. mars 2009 Del Skrevet 11. mars 2009 (endret) /b/ kan få hvem som helst til å bikke over. Samme med syremusikken han hørte på. Right. Endret 11. mars 2009 av Lycantrophe Lenke til kommentar
Ustedalen Skrevet 11. mars 2009 Del Skrevet 11. mars 2009 Jeg er ganske sikker på at en skoleskyting vil komme til å skje i Norge, men kan ikke si når. Det kan skje i morgen, eller om 5 år. Uansett, veldig mange unge blir mobbet opp igjennom oppveksten, og den norske stat er ikke flink til å ta seg av disse. Lenke til kommentar
thai-mat Skrevet 11. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2009 (endret) Det var en på TV nå som sa at enten er personen syk, eller så har han blitt påvirket av voldelige spill på playstation. Taperen fikk i hvert fall som fortjent. Mobbing burde vært ulovlig. Endret 11. mars 2009 av buskmannen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå