Too Tall Skrevet 11. mars 2009 Del Skrevet 11. mars 2009 Har en Lacie little disk med medfølgende programvare for backup. Det heter laciesync eller noe. Er ikke helt fornøyd med dette programmet, og trenger noe annet. Det jeg er ute etter er et program som lager en nøyaktig kopi av hardisken min. Vil det da bli slik at om pcen krasjer og det trengs reinstallasjon av vista, kan jeg gjenopprette disken min ved bruk av en annen pc? Og vil det da bli slik at pcen min vil bli nøyaktig lik den var før krasj. Slipper jeg å installere vista o.s.v? Og hvordan vil det bli MediaDirect? Takk for svar Lenke til kommentar
Svenni212000 Skrevet 11. mars 2009 Del Skrevet 11. mars 2009 Hva slags Vista versjon har du? Windows Vista har allerede en slik backupfunksjon, som virker ganske bra faktisk talt. Dessverre gjelder backup av hele systemet kun for Vista Business, Ultimate og Enterprise. Du kan ellers ta en titt på disse sidene: http://www.dinside.no/530527/den-store-backup-guiden http://www.dinside.no/803126/acronis-trueimage-10-gratis http://www.dinside.no/792154/acronis-trueimage-home-2009 Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 11. mars 2009 Del Skrevet 11. mars 2009 (endret) Alternativt kan du bruke PING. Det er en linux-distro som er spesielt designet for å ta sikkerhetskopi av hele partisjoner. Den skal takle det meste av hardware (ekstern disk, delt nettverksmappe, osv...) Endret 11. mars 2009 av geir__hk Lenke til kommentar
atlef Skrevet 11. mars 2009 Del Skrevet 11. mars 2009 Og enda et gratis alternativ er Clonezilla. atlef. Lenke til kommentar
Too Tall Skrevet 13. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2009 Jeg har dessverre bare Vista Home Premium..... Linux distro, hmm, hørtes komplisert ut Skal sjekke ut clonezilla jeg Noen andre forslag? Lenke til kommentar
myhken Skrevet 13. mars 2009 Del Skrevet 13. mars 2009 Som Svenni212000 sier: Acronis True Image er bare helt konge når det gjelder det du er ute etter. Har brukt programmet i flere år nå (selvsagt ikke versjon 10, men...) og det fungerer utrolig bra. Du kan lage en CD plate som du starter opp fra, så starter programmet og du kan f.eks legge kopien av disken enten på en ny disk som du har satt inn, lage et image til en annen disk, brenne det ut eller legge det på nettverket om du har en server eller annen maskin koblet til. Lenke til kommentar
Too Tall Skrevet 15. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2009 Det skal jeg prøve Takk! Lenke til kommentar
FullColor Skrevet 28. april 2009 Del Skrevet 28. april 2009 Har tenkt på backup i det siste selv, kunne tenke meg noe slikt at jeg gjør en fresh install og gjør alt slik jeg vil ha det og så lager et image som vil gjør det lettere for meg i framtiden etter en formatering slik at jeg kan opprette imaget i løpet av noen få min, og sleppe og instalere noe som helst ink oppdateringer. Har vista ultimate og ser at det er mulig og lage et image med vista backup funksjonen, trenger jeg Acronis True Image til dette da ? Lenke til kommentar
myhken Skrevet 28. april 2009 Del Skrevet 28. april 2009 Har vista ultimate og ser at det er mulig og lage et image med vista backup funksjonen, trenger jeg Acronis True Image til dette da ? Acronis True Image er helt uavhengig av OS og det er nok best når du snakket et eksakt image av en disk. Jeg ville ikke stolt på at Windows eget system greier å gjøre en like god jobb som Acronis, men kan jo selvsagt ta helt feil... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå