mghogli Skrevet 11. mars 2009 Del Skrevet 11. mars 2009 Hei, jeg er totalt nybegynner på speilrefleks markedet, og lurer på en ting. Faren min skal selge sitt gamle Canon Eos 20D, og jeg kunne få det for 3000. Er det et godt kjøp? Teknologien fornyer seg jo stadig, så kan jeg like gjerne kjøpe et nybegynner kamera, f.eks. Nikon 40D, og bli like fornøyd, eller vil Eos 20D fremdeles være et bra valg? Håper på svar. - Morten Lenke til kommentar
ragamuffin Skrevet 11. mars 2009 Del Skrevet 11. mars 2009 20d er nok et bedre kamera enn d40 på de fleste områder (det er i en annen klasse). Dog er 3000 for mye å gi (med mindre du vil være snill med faren din og tenke at ja, ja han trenger sikkert pengene til bil eller fiskestang). For 3000,- får du en 30D. 20D bør ligge på ca 2500,- Lenke til kommentar
mghogli Skrevet 11. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2009 OK, takk for svar! Får nesten prute litt da Lenke til kommentar
onslow123 Skrevet 11. mars 2009 Del Skrevet 11. mars 2009 OK, takk for svar! Får nesten prute litt da Jeg synes nå 2000 bør holde jeg da. Om far din har mye bra Canon-optikk er det iallefall et poeng å holde seg til Canon, så du kan snylte litt på hans objektiv. Lenke til kommentar
mghogli Skrevet 11. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2009 (endret) Han har endel ekstrautstyr ja, men ser for meg at han vil bruke dette til et eventuelt nytt kamera. Får prate med han å høre hva han kan slenge med på kjøpet hvis jeg velger å gi 2,5K. Endret 11. mars 2009 av mghogli Lenke til kommentar
Panerai Skrevet 11. mars 2009 Del Skrevet 11. mars 2009 Faren min skal selge sitt gamle Canon Eos 20D, og jeg kunne få det for 3000. - Morten Jeg synes faren din kan gi deg kamera jeg. Lenke til kommentar
mghogli Skrevet 11. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2009 Klart det synes jo jeg og, men sånn er det nå altså ikke Lenke til kommentar
CoconutJoiner Skrevet 11. mars 2009 Del Skrevet 11. mars 2009 (endret) Her er en meget bra D70 pakke på finn http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=16641906 Til den nette sum av 2500. Et bra kamera og to meget oppegående objektiv. Endret 11. mars 2009 av shakudu Lenke til kommentar
von-schnellfahrer Skrevet 11. mars 2009 Del Skrevet 11. mars 2009 Hei, jeg er totalt nybegynner på speilrefleks markedet, og lurer på en ting. Faren min skal selge sitt gamle Canon Eos 20D, og jeg kunne få det for 3000. Er det et godt kjøp? - Morten 3000 var veldig mye... Han har endel ekstrautstyr ja, men ser for meg at han vil bruke dette til et eventuelt nytt kamera.Får prate med han å høre hva han kan slenge med på kjøpet hvis jeg velger å gi 2,5K. Ville holdt meg til canon dersom faren din har mye ekstrautstyr... Ser ikke noe problem med å låne litt utstyr av hverandre... kameratskap kalles det Lenke til kommentar
CoconutJoiner Skrevet 11. mars 2009 Del Skrevet 11. mars 2009 (endret) Ville holdt meg til canon dersom faren din har mye ekstrautstyr... Ser ikke noe problem med å låne litt utstyr av hverandre... kameratskap kalles det Er han heldig får han kanskje leie utstyr av faren ... som skulle ha 3k fra sønnen sin for en 20d Endret 11. mars 2009 av shakudu Lenke til kommentar
Spartan Skrevet 11. mars 2009 Del Skrevet 11. mars 2009 Høres ut som en dårlig far. 20D har jeg sett for under 2000 m/objektiv på bruktmarkedet før. Lenke til kommentar
Lynx- Skrevet 11. mars 2009 Del Skrevet 11. mars 2009 Nånå, dårlig far var vel å ta i. Lite oppdatert på bruktpriser derimot? Definitivt. Lenke til kommentar
potetskrell Skrevet 11. mars 2009 Del Skrevet 11. mars 2009 Tror ikke dette kvalifiserer til dårlig far.. Tenk litt før du skriver, Spartan. Lenke til kommentar
Panerai Skrevet 11. mars 2009 Del Skrevet 11. mars 2009 Jeg tror Spartan mente det som en liten spøk. Men jeg ville selv ikke betalt mer enn 1500 - 2000 for en 20D. Det er et gammelt kamera, selv om det sikkert er veldig bra. Lenke til kommentar
fototim Skrevet 11. mars 2009 Del Skrevet 11. mars 2009 20D og D40 er to vidt forskjellige kameraer som ikke har stort annet til felles enn at begge er digitale. 20D er em gammel sliter av en arbeidshest. Solid og stødig, men kanskje litt kjedelig, fordi det begynner å bli gammelt. D40 er heller ikke en ny modell, men det er mye mer moderne. Til gjengjeld har det en helt annen byggekvalitet, og et mye mindre grep (mange vil sikkert si dårligere grep). Og så er det mer nybegynnervennlig. Arbeidshesten er solid, mens det mer moderne nybegynnerkameraet er mer plastic fantastic. Så spørsmålet er hva du er ute etter. Hvis du er seriøst interesert i å fotografere vil jeg nok anbefale 20D, mens hvis du bare vil raskt i gang og ta litt bilder nå og da, da velger du D40. Lenke til kommentar
mghogli Skrevet 12. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2009 Setter pris på alle svar Og det stemmer at pappa ikke har peiling på bruktpriser. Han bare slang et prisforslag ut i lufta.. Jeg skal kikke litt mer rundt, men jeg ser ikke bort fra at jeg havner på et litt mer "basic" kamera enn det han har. Lenke til kommentar
Andreasfe Skrevet 12. mars 2009 Del Skrevet 12. mars 2009 Da ville jeg i såfall valgt Canon EOS 1000D, hvis du skal kjøpe nytt. Veldig kjekt å ha muligheten til å låne masse (grom?)optikk fra far. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå