mghogli Skrevet 11. mars 2009 Del Skrevet 11. mars 2009 Hei, jeg er totalt nybegynner på speilrefleks markedet, og lurer på en ting. Faren min skal selge sitt gamle Canon Eos 20D, og jeg kunne få det for 3000. Er det et godt kjøp? Teknologien fornyer seg jo stadig, så kan jeg like gjerne kjøpe et nybegynner kamera, f.eks. Nikon 40D, og bli like fornøyd, eller vil Eos 20D fremdeles være et bra valg? Håper på svar. - Morten Lenke til kommentar
ragamuffin Skrevet 11. mars 2009 Del Skrevet 11. mars 2009 20d er nok et bedre kamera enn d40 på de fleste områder (det er i en annen klasse). Dog er 3000 for mye å gi (med mindre du vil være snill med faren din og tenke at ja, ja han trenger sikkert pengene til bil eller fiskestang). For 3000,- får du en 30D. 20D bør ligge på ca 2500,- Lenke til kommentar
mghogli Skrevet 11. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2009 OK, takk for svar! Får nesten prute litt da Lenke til kommentar
onslow123 Skrevet 11. mars 2009 Del Skrevet 11. mars 2009 OK, takk for svar! Får nesten prute litt da Jeg synes nå 2000 bør holde jeg da. Om far din har mye bra Canon-optikk er det iallefall et poeng å holde seg til Canon, så du kan snylte litt på hans objektiv. Lenke til kommentar
mghogli Skrevet 11. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2009 (endret) Han har endel ekstrautstyr ja, men ser for meg at han vil bruke dette til et eventuelt nytt kamera. Får prate med han å høre hva han kan slenge med på kjøpet hvis jeg velger å gi 2,5K. Endret 11. mars 2009 av mghogli Lenke til kommentar
Panerai Skrevet 11. mars 2009 Del Skrevet 11. mars 2009 Faren min skal selge sitt gamle Canon Eos 20D, og jeg kunne få det for 3000. - Morten Jeg synes faren din kan gi deg kamera jeg. Lenke til kommentar
mghogli Skrevet 11. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2009 Klart det synes jo jeg og, men sånn er det nå altså ikke Lenke til kommentar