vargvinter Skrevet 11. mars 2009 Del Skrevet 11. mars 2009 Hei! Skal skaffe meg nytt anlegg i min 2000 Volkswagen Passat stasjonsvogn. Tenker på 2 stk. Pioneer 10" i en kasse i bagasjerommet. Porta kasse eller tett? Hvilken forsterker vil dere anbefale? Blir, ny spiller, muligens en Pioneer DVH-P4100UB, eller? Jeg skal også bytte ut originalanlegget i bilen. I hver dør har jeg en høyttaler nede (antagelig 6,5?), pluss en liten høyttaler oppe (foran er det oppe helt ved vinduet, og bak er det ved dørhendelen.), ca 2-3cm i diameter. Dørhøyttalerne skal gå på egen 4-kanals forsterker. Kan jeg koble den store og den lille høytaleren sammen på en kanal? Har dere noen anbefalinger å komme med vedrørende dette? Er det noen anlegg som er spesielt egnet til å spille rock/metal (ACDC, GNR, metallica, skid row, maiden osv.)? Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 11. mars 2009 Del Skrevet 11. mars 2009 tja, til din musikk ville jeg iallefall annbefalt lukket kasse. blir mere presis bass, men også litt mindre bass. Portet kasse gir mere bass, men er tregere, ergo passer bedre til techno\trance osv. Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 11. mars 2009 Del Skrevet 11. mars 2009 Det du skal ha, er komponentsett (separat bass/mellomtone og diskant) i dørene, og der følger det med delefilter, slik at du får koblet det sammen osv Jeg ville brukt mere penger på høyttalere foran, og forsterker til dem, og brukt det du har i bakdørene, og fadet dem litt ned... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå