Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Beholde e-postkonto etter leverandørbytte


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg skal bytte fra NextGenTel-basert bredbånd til fiber, fra en everandør som kommer til å tilby dette i nærmeste fremtid der jeg bor. Som følger av dette kommer jeg til å si opp avtalen jeg har med NGT. Spørsmålet er da: Vil jeg på en eller annen måte kunne beholde e-postadressen jeg fikk fra NGT?

Jeg er villig til å betale en liten sum for å kunne beholde adressen(e). Jeg får mange viktige e-post hver dag, og har ikke mulighet til å be alle avsendere om å heller skrive til min nye adresse.

 

Takker for alle svar. Dette er svært viktig for meg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dere som fortsatt har tilgang til mailkontoene er tross alt brukere på lånt tid :)

 

Dersom dette er viktig(noe som blir nevnt) så ville eg ikke satset på at det fungerer etter at avtalen er sagt opp. Og det bør jo være unødvendig å nevne dette men leverandørspesifike e-postadresser er en uting og bør hvertfall ikke brukes til viktig e-kommunikasjon.

Lenke til kommentar

Jeg ville ha satset på en uavhengig epostlevarandør, www.hover.com eller noe lignende eller gmail,hotmail om du vil ha gratis.

 

det er en smal sak å forwarde all emailen som kommer inn til den gamle epostadressen, til den nye. Så får du den mailen.

Endret av Parabellum
Lenke til kommentar

Takker for alle svar og oppklaring. Skal se hva jeg tar meg til når jeg går vekk fra NGT. Skjønte jo selvsagt ikke før nå at leverandørspesifike epostadresser ikke en bra ting. Heldigvis finnes det flere gratis og betalbare tjenester der ute som jeg sikkert kommer til å bruke.

Lenke til kommentar

Sett opp videresending av alle dine mail til en annen konto (GMail eller whatever). Når du da får mail inn her så svarer du de som mailer deg fra din nye konto samtidig som du legger inn en signatur som informerer om ny mailadresse. Etter noen måneder bruker alle de du har regelmessig kontakt med din nye adresse. Problem solved.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...