residenevil Skrevet 11. mars 2009 Del Skrevet 11. mars 2009 (endret) hei. jeg har en oppgave på skolen der vi skulle lage spørsmål om røyk og snus. vi har lagd spørsmålene så lurer jeg på om dere kan hjelpe oss med disse spørsmålene? jeg vil ha ganske sikre svar.og kan dere helst fokusere på de 10 første spørsmålen plz. det er de jeg har i oppgave. 1.hvor mange røyk må til for å bli avhengig? 2.hvor mange røyk røyker gjennomsnittlig en røyker gjennom sitt liv? 3.hvilke sykdommer kan røyk og snus føre til? 4.blir du sløv og treg av å røyke? 5.blir man tynnere av å røyke? 6.blur det psykiske endringer av å røyke og snuse?(som å miste enner kjærester og sånt) 7.hvor mange nordmenn røyker? 8.er det lett for mindreårige å få tak i røyk? 9.er røyk og snus godt?(dette vil jeg helst ha svar av folk som røyker eller snuser) 10.kommer farlige stoffer fra snus videre i kroppen? 11.er snus like ille som tobakk? 12.hvor produsseres tobakk og snus? 13.hvilke farlige stoffer finns i snus og tobakk? 14.hvordan lages tobakk og snus? 15.hvor lang tid tar det og avvene seg med å røyke og snuse? 16.når er det vanligst å begynne å røyke eller snuse? 17.hvorfor begynner man med røyk og snus? håper dere kan svare Endret 11. mars 2009 av residenevil Lenke til kommentar
Mojo Pin Skrevet 11. mars 2009 Del Skrevet 11. mars 2009 Det er vel meningen at du skal få hjelp med leksene på dette forumet, ikke at folk skal gjøre dem for deg. Det tar like lang tid å søke opp det der på google for meg som for deg Her er litt hjelp: link Lenke til kommentar
residenevil Skrevet 11. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2009 Det er vel meningen at du skal få hjelp med leksene på dette forumet, ikke at folk skal gjøre dem for deg. Det tar like lang tid å søke opp det der på google for meg som for deg Her er litt hjelp: link nei det gjør dere ikke heller. vi fikk beskjed om å finne ut svara på spørsmåla og etterpå skal vi lage en powerpoint presentasjon om det og det skal dere ikke gjøre Lenke til kommentar
residenevil Skrevet 11. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2009 dessuten så fikk jeg lov til å spørre om disse spørsmålene her av læreren. Lenke til kommentar
Mojo Pin Skrevet 11. mars 2009 Del Skrevet 11. mars 2009 Poenget er at svarene ligger like lett tilgjengelig for deg som for oss på Google Lenke til kommentar
residenevil Skrevet 11. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2009 Poenget er at svarene ligger like lett tilgjengelig for deg som for oss på Google ikke alle f.eks er det godt å røyke eller snuse. dessuten går det fortere om fler hjelper til. fordi jeg skal ha svara til i morgen. og ja jeg leter litt selv også, men jeg har ogå andre lekser å gjøre så kan dere ikke bare være så snill å skrive noen svar og ikke klage. Lenke til kommentar
Callisto Star Skrevet 11. mars 2009 Del Skrevet 11. mars 2009 "Er snus verre enn tobakk?" hahaha Lenke til kommentar
residenevil Skrevet 11. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2009 "Er snus verre enn tobakk?" hahaha jada jada jeg veit egentlig svaret, men det var andre på gruppa som ikke ville høre på meg så Lenke til kommentar
Callisto Star Skrevet 11. mars 2009 Del Skrevet 11. mars 2009 (endret) "Er snus verre enn tobakk?" hahaha jada jada jeg veit egentlig svaret, men det var andre på gruppa som ikke ville høre på meg så Var ikke det jeg lo av.. snus er tobakk det og. Og det finnes ikke noe fasitsvar på mange av de spørsmålene du spørr om. Før man er avhengi er snus og røyk godt Endret 11. mars 2009 av Callisto Star Lenke til kommentar
Dr. Chaos Skrevet 11. mars 2009 Del Skrevet 11. mars 2009 Husk at det er opp til oss om vi ønsker å hjelpe deg, det er ikke noe vi på noen som helst måte er pliktet til, og vi kan mene at du kan søke bedre etter svar på de fleste spørsmålene. Henger meg på de andre, og synes at du kan enkelt finne svar på mange spørsmål ved enkel bruk av google. Hvis du ikke er så flink til å bruke google, se her Har funnet noen sider som du kan finne svar på spørsmålene dine: http://www.helsedirektoratet.no/tobakk/statistikk/ http://no.wikipedia.org/wiki/Tobakk http://no.wikipedia.org/wiki/Røyking_(nytelsesmiddel) http://no.wikipedia.org/wiki/Snus Oppgave 1) Veldig individuelt, ikke noe fasit, og man blir ikke brått avhengig, det er en lengre prosess. Oppgave 15) Samme som oppgave 1, noen avvenner seg lett, og det er en prosess. Lenke til kommentar
residenevil Skrevet 11. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2009 "Er snus verre enn tobakk?" hahaha jada jada jeg veit egentlig svaret, men det var andre på gruppa som ikke ville høre på meg så Var ikke det jeg lo av.. snus er tobakk det og. Og det finnes ikke noe fasitsvar på mange av de spørsmålene du spørr om. Før man er avhengi er snus og røyk godt okei... og hvis det ikke er noen fasit svar hvordan kan jeg få gjort leksa da? Lenke til kommentar
Dr. Chaos Skrevet 11. mars 2009 Del Skrevet 11. mars 2009 (endret) Du skriver at det ikke er noe konkret svar på det, da det varierer fra individ til individ. At noen blir avhengig av veldig få sigaretter/priser mens noen nesten ikke blir avhengig. Du kan også skrive at passiv røyking vil gjøre det lettere å bli avhengig. Endret 11. mars 2009 av Crash Lenke til kommentar
residenevil Skrevet 11. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2009 Du skriver at det ikke er noe konkret svar på det, da det varierer fra individ til individ. At noen blir avhengig av veldig få sigaretter/priser mens noen nesten ikke blir avhengig. Du kan også skrive at passiv røyking vil gjøre det lettere å bli avhengig. okei da kan man vel isåfall skrive sån ca. da plzzzzz dere må være så snill å hjelpe meg Lenke til kommentar
Callisto Star Skrevet 11. mars 2009 Del Skrevet 11. mars 2009 Du skriver at det ikke er noe konkret svar på det, da det varierer fra individ til individ. At noen blir avhengig av veldig få sigaretter/priser mens noen nesten ikke blir avhengig. Du kan også skrive at passiv røyking vil gjøre det lettere å bli avhengig. okei da kan man vel isåfall skrive sån ca. da plzzzzz dere må være så snill å hjelpe meg Ok, jeg begynte å kjenne nikotinsuget svakt etter 3-4 måneder med snusing, 2-3 pakker i uka Lenke til kommentar
residenevil Skrevet 11. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2009 Du skriver at det ikke er noe konkret svar på det, da det varierer fra individ til individ. At noen blir avhengig av veldig få sigaretter/priser mens noen nesten ikke blir avhengig. Du kan også skrive at passiv røyking vil gjøre det lettere å bli avhengig. okei da kan man vel isåfall skrive sån ca. da plzzzzz dere må være så snill å hjelpe meg Ok, jeg begynte å kjenne nikotinsuget svakt etter 3-4 måneder med snusing, 2-3 pakker i uka okei så du ble på en måte avhengig etter 3.4 måneder er det det du sier? Lenke til kommentar
Callisto Star Skrevet 11. mars 2009 Del Skrevet 11. mars 2009 Du skriver at det ikke er noe konkret svar på det, da det varierer fra individ til individ. At noen blir avhengig av veldig få sigaretter/priser mens noen nesten ikke blir avhengig. Du kan også skrive at passiv røyking vil gjøre det lettere å bli avhengig. okei da kan man vel isåfall skrive sån ca. da plzzzzz dere må være så snill å hjelpe meg Ok, jeg begynte å kjenne nikotinsuget svakt etter 3-4 måneder med snusing, 2-3 pakker i uka okei så du ble på en måte avhengig etter 3.4 måneder er det det du sier? bare litt Lenke til kommentar
residenevil Skrevet 11. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2009 er det noen som har noen fler svar? Lenke til kommentar
residenevil Skrevet 12. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2009 okei nå har jeg to spørsmål igjen. det er blir man tynnere av å røyke og blir man sløv og treg av å røyke? plzzzz hjelp meg med dette Lenke til kommentar
Mojo Pin Skrevet 12. mars 2009 Del Skrevet 12. mars 2009 Tuller du eller? Du virker jo helt desperat etter svarene. Det tar deg jo ikke lenger tid å skrive inn "røyking slanking" i søkefeltet hos google, enn å mase etter svaret her Jeg har googlet det her selv, tok 0,12 sekunder. Gidder ikke poste resultatene her, da det virkelig er noe du bør klare selv. Lenke til kommentar
residenevil Skrevet 12. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2009 har fått tak i alle svarene nå. så denne tråden er løst Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå