Feh Skrevet 11. mars 2009 Del Skrevet 11. mars 2009 (endret) Fra og med i går så detter denne disken inn og ut ca. 1 gang hver halvtime, pluss at den hopper inn og ut hvertfall 25 ganger på rad før den KANSKJE gidder å holde seg i en halvtime. Med inn og ut mener jeg at man hører den "hardware connected" lyden og "hardware disconnected" lyden hver gang den går inn/ut. I tillegg så vil den ikke skru seg av slik den vanligvis gjør når jeg drar ut USB-pluggen. Nå driver windows febrilsk å spør meg om jeg vil "Scan & Repair Disk", men hver gang jeg prøver å starte checkdisk så få jeg beskjed om at disken ikke er accessible. Veldig ofte sier den også at disken må formateres, men samtidig kan jeg gå inn å browse disken og alt ser normalt ut, bortsett fra at hvis jeg prøver å kopiere noe fra den så detter den ut. Noen som har opplevd samme problem? Endret 11. mars 2009 av Feh Lenke til kommentar
ull50kk Skrevet 11. mars 2009 Del Skrevet 11. mars 2009 Har hatt problem med WD disker men ikkje så store.. Men jeg ville nokk bare formatert å kryssa fingrene. Lenke til kommentar
Feh Skrevet 11. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2009 (endret) Tingen er jo den at jeg gjerne vil ha dataene som ligger der før jeg evt. formaterer... Hadde det ikke vært for det hadde jeg formatert for lengst. Edit: Nå har den slutta i vises i windows explorer også... Edit2: Jeg leste om et program som heter GetDataBack. Kjører det nå, men de står jo at det er faen meg 5 timer til den er ferdig med å scanne :| Endret 11. mars 2009 av Feh Lenke til kommentar
ull50kk Skrevet 11. mars 2009 Del Skrevet 11. mars 2009 Tingen er jo den at jeg gjerne vil ha dataene som ligger der før jeg evt. formaterer... Hadde det ikke vært for det hadde jeg formatert for lengst. Edit: Nå har den slutta i vises i windows explorer også... Edit2: Jeg leste om et program som heter GetDataBack. Kjører det nå, men de står jo at det er faen meg 5 timer til den er ferdig med å scanne :| Tja da er det vell bare å vente i spenning da Lenke til kommentar
AnQ Skrevet 11. mars 2009 Del Skrevet 11. mars 2009 Eg har og opplevd med at WD hopper inn og ut litt og kanskje veldig sein til å komme seg til dataen. Det var den USB kablen som var løs da, ette eg hadde mistet i golve da.. men ville bare forslå noe , lykke te Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 11. mars 2009 Del Skrevet 11. mars 2009 Tingen er jo den at jeg gjerne vil ha dataene som ligger der før jeg evt. formaterer... Hadde det ikke vært for det hadde jeg formatert for lengst. Edit: Nå har den slutta i vises i windows explorer også... Edit2: Jeg leste om et program som heter GetDataBack. Kjører det nå, men de står jo at det er faen meg 5 timer til den er ferdig med å scanne :| % timer hørtes veldig lite ut for en 500 GB disk... Har enda ikke hørt om noen som er fornøyd med essential diskene.... Selv mistet jeg mye data på den. Ikke viktige data, men de forsvant etter en checkdisk... Lenke til kommentar
ull50kk Skrevet 11. mars 2009 Del Skrevet 11. mars 2009 Eg har og opplevd med at WD hopper inn og ut litt og kanskje veldig sein til å komme seg til dataen. Det var den USB kablen som var løs da, ette eg hadde mistet i golve da.. men ville bare forslå noe , lykke te Hadde likens problem, men da tok jeg ut alle kablane å venta i 30min for å så koble i alt igjenn å da var det problemet løst^^ Lenke til kommentar
Feh Skrevet 11. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2009 (endret) Pcen stod ikke på i natt, ei heller disken så tviler på at det hjelper. Jeg ringte nettop WD Customer support og han fyren ba meg gjøre følgende: 1. Kjøre GetDataBack (Dette blir utelukket i.o.m at disken detter inn/ut hele tia og GDB ikke får gjort det den skal) 2. Kjøre et sånt Diagnostic tool jeg kunne lasta ned fra WD sine hjemmesider 3. Prøve å få kopiert så mye jeg kan 4. Formatere 5. Funker ikke formateringen hadde jeg visst garanti frem igjen til september så da skulle jeg bare sende den inn og få en ny. Til min store overraskelse fikk jeg nå nettop kopiert en mappe på nesten 30 GB over på den interne harddisken min, men med en gang kopieringa var ferdig så begynte disken å tulle igjen Blir lei nå as... Endret 11. mars 2009 av Feh Lenke til kommentar
ull50kk Skrevet 11. mars 2009 Del Skrevet 11. mars 2009 Det minner meg om da jeg hadde fått et helvette t virus XD Satt i 6timer i strekk for å fjerne det! Du må bere ver tålmodig og føre over få filer omgangen:) Lenke til kommentar
Feh Skrevet 11. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2009 Er det jeg gjør nå. Kjører Symantec Corporate og den har ikke sagt ifra noe. Får heller ikke til å scanne hele discen siden den detter inn/ut... Får overført noen mapper her og noen mapper der. Ser ut til at så lenge den får startet overføringen så går det bra, men når den er ferdig må jeg igjennom helvetet for å få kopiert og startet overføringen av en ny mappe. Skal komme med en oppdatering når jeg har fått overført det nødvendigste og kjørt en formatering og se hva som skjer da! Lenke til kommentar
Feh Skrevet 11. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2009 Plutselig ville disken være "inne" lenge nok til at jeg fikk tatt backup av det meste over til den interne disken. Tok så bare en quick format, reboota pcen og prøvde å dra usb-kabelen inn og ut av pcen for å se om ting fungerte, og det gjorde det. Kjører nå en full format bare for å være på den sikre siden. Tror trikset for å få den til å holde seg "inne" var å ikke trykke på noen ting da den begynte å tulle. Fikk 2 forskjellige prompter, en om jeg ville scan & repair og en om jeg ville formatere. Ved å ikke gjøre noe med de så holdt den seg inne lenge nok til å ta backup. Blir det noe mer problemer skal jeg si ifra. Lenke til kommentar
Stream Skrevet 21. mars 2009 Del Skrevet 21. mars 2009 Jeg opplever liknende problem. Dette er egentlig på systemdisken min, men satte inn ny disk og installerte Windows på nytt og puttet den gamle i eksternt kabinett for å prøve å kopiere over ting jeg gjerne vil ha. Problemet er at den som oftest stopper igjen kun 3-4 sekunder etter at den dukker opp i Windows, så rekker ikke å kopiere noe før det er stopp. Hvis noen har gode tips å komme med er jeg takknemlig. Lenke til kommentar
ull50kk Skrevet 21. mars 2009 Del Skrevet 21. mars 2009 Jeg opplever liknende problem. Dette er egentlig på systemdisken min, men satte inn ny disk og installerte Windows på nytt og puttet den gamle i eksternt kabinett for å prøve å kopiere over ting jeg gjerne vil ha. Problemet er at den som oftest stopper igjen kun 3-4 sekunder etter at den dukker opp i Windows, så rekker ikke å kopiere noe før det er stopp. Hvis noen har gode tips å komme med er jeg takknemlig. Kan kanskje forklarast ganske så enkelt med at hd'en er litt små deffekt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå