Gå til innhold

Ekstern Iomega 500 disk. Dårlig usb, drar mye strøm.

Anbefalte innlegg

Hei. Kjøpte en Iomega 500 på mandagen, denne er jeg ikke helt enig med og sliter med å skjønne at denne kan brukes "på farten". Det første jeg merket er at den har en USB kabel med to porter på for å sikre seg nok strøm fra usb porten. Det er et tegn på at den er strømkrevende og det stod det ikke noe om på esken med mindre "Cable: USB 2.0/Power" betyr to usb-er og ikke strømadapter. Det neste jeg merker er at denne kabelen er så dårlig laget at bare jeg rikker på den, så den blir dyttet en halv millimeter ut av harddisken så kopler den seg ut, det er nok å vri litt på ledningen. Det stopper ikke der! Kabelen siter ikke godt i maskinen engang. Løftes den på bordet og flyttes eks. litt lengre bak så virker det som om en fjær dytter ut kabelen så den skrur seg av.

Jeg prøvde med en annen USB-kabel med bare en port i hver ende og denne satt slik det skal gjøre. Men da får disken for lite strøm til tider på bærbaren, mest fordi jeg har en USB-basert kjøleplate med to vifter i kjørende for at den ikke skal bli for varm.

Er Iomega slik eller har jeg bare fått en halvdefekt vare?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...