Gå til innhold

Hunnkatt som plutselig blir ekstremt nærgående

Anbefalte innlegg

Hei! Det siste året har hunnkatten vår som vi fikk i 2001 endret oppførselen sin ganske...uhm, merkelig.

Midt på natten kan hun komme "skrikende" inn på rommet og vekke meg og får et slags midlertidig "anfall" av ekstrem nærgåenhet...dvs klenger no grådig og mjauer som en gal. Har hørt hvordan hun mjauer i løpetiden og dette er ikke den typen mjauing, det er på en måte vanlig mjauing bare veldig fort og veeeelldig lenge :p er ikke så god til å forklare. Uansett...det har kommet til et punkt hvor det forstyrrer nattesøvnen min såpass at jeg er nødt til å gjøre noe med det.

Litt info som kanskje kan ha med det å gjøre?

Det er altså en helt vanlig hunnkatt, ikke noe fancy rase greier bare en skikkelig go'pus, og hun får p-piller og har fått det i mange år.

Det er vinter, hun er skjeldent ute i mer enn noen få minutter av gangen...mens før var hun ute i timesvis både om vinteren og sommeren.

Naboene har en hannkatt hun ikke har kommet overens med i sommer, men det stoppet henne ikke fra å gå ut.

Har også i det siste lest endel at p-piller over lengre tid kan ha endel bivirkninger, blandt annet kreft? Noe som gjør meg ganske redd og paranoid når det kommer til drastisk endring i oppførsel. Lurer derfor også på om katten min(8 år altså) er for gammel til å steriliseres. Og om det innebærer noen spesielle risikoer å sterilisere henne(endret oppførsel osv).

Edit: Et annet problem vi har er at hun er ekstremt selektiv, med meg så kommer hun hoppende opp på fanget og slik, mens med resten av familien så vil hun kun ha kos når hun går rundt/ligger å sløver og begynner bare å sprelle hvis de prøver å ta henne opp og hopper umiddelbart ned hvis de tar henne på fanget. Slik har hun hvert i alle år.

Endret av Fleksi
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kanskje hun er syk? Det er ikke normalt at dyr plutselig endrer adferd.

Katten min ble sterilisert her om dagen, og alt har gått helt fint. Det eneste vi merker, er at det var dyrt :p hehe. Men verdt det!

Jeg har alltid hatt sære kattepuser. De liker kun familien, og ingen andre. To av de jeg har i hus nå, vil ikke komme inn når mannfolket skal slippe de inn.

Noen bare er slik :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...