joggi_619 Skrevet 11. mars 2009 Del Skrevet 11. mars 2009 Halloen Visste ikke om jeg skulle poste dette i minne eller hovedkortdelen av forumet, men det endte nå opp her. I manualen til et eldre hovedkort jeg har står det om minneslotsene bla "Supports 2,5v DDR SDRAM" Betyr det at hovedkortet da ikke støtter minne med volt 2,6? Viss ja: Er det mulig å gå inn i BIOS for å stille inn at hovedkortet kan prøve seg på 2,6v eller høyere? Eller har det ikke noe med volt å gjøre i det hele tatt? Lenke til kommentar
E.C. Skrevet 11. mars 2009 Del Skrevet 11. mars 2009 Du kan jo bare gå inn i BIOS og se hvor høyt opp du kan skru volten. Trenger ikke å lagre noen innstillinger eller velge "bruk", men bare se hvor mye hovedkortet greier å gi til brikkene. Brikker på 2.6V vil jeg tro er støttet, i verste fall kan du vel få 2.6V brikker til å fungere ved 2.5V om du stiller litt inn på timings eller underklokker de. Lenke til kommentar
joggi_619 Skrevet 11. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2009 Ja, var vel som jeg trodde da. Takk for hjelpen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå