hean Skrevet 11. mars 2009 Del Skrevet 11. mars 2009 (endret) De Dali-høyttalerne har betraktelig bedre lydkvalitet enn alt annet som er nevnt tidligere i denne tråden. Men den lydkvaliteten kommer ikke til sin rett med den forsterkeren, desverre. Hjelper ikke med gode høyttalere hvis forsterkeren er for svak eller dårlig. Har man for dårlig forsterker i forhold til høyttalere så ender det opp med at hverken høyttalere eller forsterker får vist seg fra sin beste side. Da er det bedre med "overkill" på forsterkersiden, en meget god forsterker trykker ofte lyd ut av en høyttaler du ikke trodde var mulig. Som sagt er PA utstyr utstyr beregnet på konserter, uteplasser, etc og er laget for å tåle en del. Se for eksempel på denne linken: http://images.google.com/images?client=ope...l=no&tab=wi Her har jeg googlet frem noen bilder. PA høyttalere kan være så store som fjell men man får også "småhøyttalere" av denne typen. Ofte har de integrert håndtak i kabinettet for enklere frakt. Hvis du vil ha en forsterker du ALDRI trenger å bytte ut så se på DENNE Endret 11. mars 2009 av Zatuu Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 11. mars 2009 Del Skrevet 11. mars 2009 De Dali-høyttalerne har betraktelig bedre lydkvalitet enn alt annet som er nevnt tidligere i denne tråden. Men den lydkvaliteten kommer ikke til sin rett med den forsterkeren, desverre. Hjelper ikke med gode høyttalere hvis forsterkeren er for svak eller dårlig. Jeg er fullt klar over dette. Jeg nevnte bare at høyttalerne var noe av det bedre som er blitt nevnt i denne tråden. PA = party audio, eller professional audio som noen kanskje vil si. Lenke til kommentar
hean Skrevet 11. mars 2009 Del Skrevet 11. mars 2009 Jeg er fullt klar over dette. Jeg nevnte bare at høyttalerne var noe av det bedre som er blitt nevnt i denne tråden. PA = party audio, eller professional audio som noen kanskje vil si. Det var vel egentlig mer rettet mot trådstarter enn deg. Kunne jo høres ut som du mente at han fikk bedre lyd med de høyttalerne og forsterkeren han har fra før men det tviler jeg litt på. Men hvis han får de høyttalerne til rett over 1000-lappen og de er teknisk i fin stand er nok det mye lyd for pengene. Lenke til kommentar
..Bjørnar.. Skrevet 11. mars 2009 Del Skrevet 11. mars 2009 606-ene hadde nok vært å foretrekke blant de hittil nevnte ja. De er på 4 ohm og følsomheten er vel så langt jeg husker fra mine jaktdager på 92 eller 93dB? Jeg hadde vært fristet, til tross for at jeg forstår at de foretrekker noe mer suppe enn hva den nevnte forsterkeren leverer. Lenke til kommentar
konduktans Skrevet 11. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2009 (endret) Fikk med meg de gladiator44 høyttalerne hjem Skal koble opp og prøve nå! FYYYYYYYYYYY FAEN!!!!!!! Genialt bra! Får de for 1000 kroner. Anlegget er ABSOLUTT verdt 1700 kroner! Endret 12. mars 2009 av Skagen Overdreven bruk av smilies. Lenke til kommentar
hean Skrevet 11. mars 2009 Del Skrevet 11. mars 2009 (endret) Fikk med meg de gladiator44 høyttalerne hjem Skal koble opp og prøve nå! FYYYYYYYYYYY FAEN!!!!!!! Genialt bra! Får de for 1000 kroner. Anlegget er ABSOLUTT verdt 1700 kroner! GRATULERER, ingenting er bedre enn fornøyde HIFI-kunder Endret 12. mars 2009 av Skagen Overdreven bruk av smilies. Lenke til kommentar
konduktans Skrevet 11. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2009 Takk! Blir sikkert misfornøyd når jeg kommer til kompisen min i morra og blir blåst ned i sofaen av Cerwin Vegaene hans, men er ihvertfall i utrolig gledesrus nå! Det som derimot blir litt surt er å betale 1400 for anlegget og 1400 i avdrag på årsavgidt/forsikring når lønna kommer. Sitter dog igjen med omtrent 1200 kroner å leve på i en måned Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå