Haingis Skrevet 8. desember 2009 Del Skrevet 8. desember 2009 humor skal ikke forklares! Lenke til kommentar
Pokey Skrevet 26. desember 2009 Del Skrevet 26. desember 2009 Zofies Verden er den laveste formen for humor i dagens samfunn. Det finnes overhodet ingen poeng med noen av stripene, og forfatteren fortjener pisk. Lenke til kommentar
Thend Skrevet 30. desember 2009 Del Skrevet 30. desember 2009 Zofies Verden på sitt beste er fullstendig absurd og ganske morsomt. Kanskje det er en del referanser som går over hodet på folk, men jeg synes det er artig å se disse dårlige 70-80-tallsseriene gjenbrukt på denne måten. Spesielt gøy er det å kjenne igjen noe av materialet som brukes. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-oVjeg2q2Tk Skrevet 30. desember 2009 Del Skrevet 30. desember 2009 Selvfølgelig er ZV humor, så lenge folk ler av det. At dere ikke liker humoren, eller forstår konseptet, betyr ikke at det ikke er humor. Har nesten lyst til å link til "Skråsikkerhetens tyranni"-tråden av Tom waits for alice! Men jeg orker ikke finne den igjen. Lenke til kommentar
thesinner Skrevet 8. januar 2010 Del Skrevet 8. januar 2010 Zofies Verden er av veldig varierende kvalitet og jeg får inntrykk av at serieskaperne, Grethe og Norunn, noen ganger er litt desperate etter idéer. Men noen ganger er stripene helt geniale. Jeg har selv 3 signerte striper på kjøkkenveggen min Lenke til kommentar
Batnobbit Skrevet 11. januar 2010 Del Skrevet 11. januar 2010 Kom over en stripe, iallefall jeg fant veldig morsom. http://www.dagbladet.no/tegneserie/zofiesverden/?1262818800 Lenke til kommentar
LarsOl Skrevet 1. februar 2010 Del Skrevet 1. februar 2010 Jeg lurer på en ting angående Zofies Verden: Da jeg først så den trodde jeg de hadde fått tak i gamle striper fra 60-tallet og bare lagt inn sære snakkebobler, men etterhvert tenkte jeg at siden de var så stilrene at de har bare gått inn for å kjøre den stilen og lage absurd humor ut av det. Jeg trodde altså at de laget tegningene selv og fikk det til å se ut som det var kjekkaser og deilige damer fra 60-70-talls tegneserier. Jeg var imponert over at de traff så godt på stilen. Men når jeg leser denne tråden ser det ut til at alle bare går ut ifra at de har resirkulert gamle tegninger. Hvis det er tilfelle er jeg ikke så imponert lenger. Er det noen som kan bekrefte hva som er riktig? Lenke til kommentar
Thend Skrevet 1. februar 2010 Del Skrevet 1. februar 2010 De resirkulerer gamle tegninger. Kall det kollasjkunst eller kanskje grafisk sampling. Og akkurat det er noe av selve poenget. Lenke til kommentar
Sameboe Skrevet 1. mars 2010 Del Skrevet 1. mars 2010 Zofies verden er sært... noen striper er morsomme, noen er bare sære og noen er ikke no spess. Lenke til kommentar
Lilac1 Skrevet 26. august 2010 Del Skrevet 26. august 2010 Faktisk et ganske enkelt spørsmål å svare på.. Det er fordi det absolutt overhodet ikke finnes fnugg av humor, tankegang eller noe mening i denne tegneserien. Jeg kjenner jenter som ler seg fillete av den. Jeg bare forstår den ikke, kanskje det er en rødstrømpegreie? Hadde kjønnsrollene blitt satt på hodet, og "humoren" vært misogynistisk istedet for misandrisk, tror dere den ville stått på trykk noe sted i landet? Lenke til kommentar
DasDiskusjonsDude Skrevet 17. september 2010 Del Skrevet 17. september 2010 Zofies er vel basert på å bytte ut teksten på andre tegneserier. Vet ikkje hvor den kjem ifrå, men teksten er byttet ut, det er vel dette som er det morsomme... Noen kan kanskje vere morsomme, men for det meste er det meningsløst. Lenke til kommentar
Constanse Skrevet 17. september 2010 Del Skrevet 17. september 2010 Av og til kan det blir for desperat bæsjehumor, men jeg ler egentlig ganske ofte over den. Det er jo noe med absurditeten, og hvor merkelig resultatet blir når de snur helt om på en situasjon. Enten ved å snu totalt på kjønnsroller, eller når de bruker tegningene rundt et ran og så skriver noe totalt uventet som endrer hele meningen. Kræsjet mellom tegningene og teksten kan bli veldig bra noen ganger. Må si at jeg lidenskapelig hatet denne serien i begynnelsen, men nå syns jeg den er ganske kul. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-oVjeg2q2Tk Skrevet 17. september 2010 Del Skrevet 17. september 2010 Det er selve absurditeten som er hele poenget, ja. Jeg humrer stort sett hver gang jeg leser serien, noen ganger fordi jeg lurer på hvordan i helvete noen klarer å tenke ut så mye rart! Lenke til kommentar
DjSlayer Skrevet 20. september 2010 Del Skrevet 20. september 2010 (endret) Men "humoren" blir jo totalt fraværende i Zofies Verden! På Dagbladet så er denne stripen stemt frem som seriens mest anbefalte stripe: "Mest anbefalte Zofies Verden-stripe" Dette er jo ikke morsomt i det hele tatt! Si meg hva som er morsomt med den stripen, please. I'm dying to know! Denne ville nok forstås best hvis man jobber et sted hvor man til stadig har medarbeidersamtaler. En fin og surealistisk stripe. - D.J. Edit: Dagens stripe burde treffe bra blant mange av forumbrukerene her. Endret 20. september 2010 av DjSlayer Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 20. september 2010 Del Skrevet 20. september 2010 Sagt det før og jeg sier det igjen, jeg simpelthen ELSKER Zofies Verden! Lenke til kommentar
chrisoh Skrevet 24. september 2010 Del Skrevet 24. september 2010 Grusomt elendig serie! Lenke til kommentar
Lord Britishface Skrevet 27. september 2010 Del Skrevet 27. september 2010 (endret) Jeg synes det beste med serien er hvordan den mer presist enn noe annet, det være seg film, musikk eller litteratur, lar meg klassifisere folk som enten umodne drittunger og selvhøytidelige viktigperer, eller gemyttlige folk jeg kan tenke meg å ta en pils med. Endret 27. september 2010 av Lord Britishface Lenke til kommentar
Lilac1 Skrevet 25. oktober 2010 Del Skrevet 25. oktober 2010 Hva er da grunnen til at den er i de store avisene og at mange leser den? Kvinnelige forfattere + Groviser + Fravær av noe tegnetalent = Åpenbart profitt. Den er visstnok kvinnefrigjørende, men de jentene jeg har snakket med om dette synes bare den er kvalm. Lenke til kommentar
Lord Britishface Skrevet 25. oktober 2010 Del Skrevet 25. oktober 2010 Fravær av noe tegnetalent Hvordan kan det være et poeng om en serie ingen tegner? Den er visstnok kvinnefrigjørende, men de jentene jeg har snakket med om dette synes bare den er kvalm. Det er ingenting som tilsier at den skal være "kvinnefrigjørende", og hvis tilfeldige jenter du har snakket med skal være kvalitetsmålestokken din må du digge alt på FEM. Lenke til kommentar
Bengt Who Skrevet 16. november 2010 Del Skrevet 16. november 2010 Denne serien er en typisk test som skiller fjortiser fra de som har kommet videre. Fjortiser klarer ikke å le av den mens de som har kommet videre ser humoren og kan kose seg med den. Fjortiser klarer også å irritere seg over at denne serien har fått plass i avisene og ikke deres egen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå