Rata101 Skrevet 2. juli 2009 Del Skrevet 2. juli 2009 Det er jo bare rammeverket som humoren festes på. Et forholdsvis løst rammeverk, vil jeg si.Zofies verden synes jeg egentlig ikke har så mange begrensende premisser hva gjelder kreativitet. Striper som f.eks. Rocky og Nemi vil jeg si sliter mer, sånn sett. Lenke til kommentar
BonoU2 Skrevet 2. juli 2009 Del Skrevet 2. juli 2009 Men "humoren" blir jo totalt fraværende i Zofies Verden! På Dagbladet så er denne stripen stemt frem som seriens mest anbefalte stripe: "Mest anbefalte Zofies Verden-stripe" Dette er jo ikke morsomt i det hele tatt! Si meg hva som er morsomt med den stripen, please. I'm dying to know! Lenke til kommentar
Rata101 Skrevet 2. juli 2009 Del Skrevet 2. juli 2009 Hehe. Er det dét man kan kalle for banale absurditeter? I dunno... Jeg synes det er morsomt hvertfall. Lenke til kommentar
Kakebakelate Skrevet 2. juli 2009 Del Skrevet 2. juli 2009 Har heller ikke fattet poenget med Sofies verden, bruker å lese som er av striper i pondus. Men det skjeden at jeg så mye som trekker på smilebåndet av serien. Har heller ikke fattet poenget med Sofies verden, bruker å lese som er av striper i pondus. Men det skjeden at jeg så mye som trekker på smilebåndet av serien. Lenke til kommentar
fenderebest Skrevet 10. juli 2009 Del Skrevet 10. juli 2009 Tror poenget med den må være å lage noe som er så dårlig at det blir morsomt. (Som feks B-Filmer) Dog fungerer det overhodet ikke i denne serien. Skal sies at mange av de mere komersielle humorstripene i Norge er aldeles håpløse - spesielt de som er skrevet av kvinner. Lenke til kommentar
Rata101 Skrevet 11. juli 2009 Del Skrevet 11. juli 2009 Karine Haaland er så desidert ikke håpløs. Lenke til kommentar
fenderebest Skrevet 11. juli 2009 Del Skrevet 11. juli 2009 Å joda, det er de samme temaene resirkulert igjen og igjen. Jeg skjønner meg bare ikke på kvinnfolkhumor. Lenke til kommentar
Rata101 Skrevet 11. juli 2009 Del Skrevet 11. juli 2009 Nemi synes jeg er kjedelig. Det er som Pondus, bare platt. Les Pondus og Nemi, og sammenlign med Haaland, som ikke er bundet til en fast setting. At temaer resirkuleres er heller ikke et ankepunkt i seg selv. Pondus klarer seg bra ved å rotere rundt pub, fotball og familie. Haaland er langt fra utpreget resirkulering. Hvilke temaer er det i så fall du tenker på? Lenke til kommentar
Pokey Skrevet 14. juli 2009 Del Skrevet 14. juli 2009 Mann ringer dame Dame tar telefonen Mann sier "jeg har en liten finger som leiter etter fittemor" Stripe slutt "haha" Lenke til kommentar
cowboy bob Skrevet 14. juli 2009 Del Skrevet 14. juli 2009 Mann ringer dameDame tar telefonen Mann sier "jeg har en liten finger som leiter etter fittemor" Stripe slutt "haha" Du er noen år under målgruppen Bonnemann: Smak kan ikke forklares...forklar hvorfor du synes noe er artig slik at noen som synes det motsatte som deg skal forstå det, så skjønner du kanskje. Lenke til kommentar
BonoU2 Skrevet 15. juli 2009 Del Skrevet 15. juli 2009 Mann ringer dameDame tar telefonen Mann sier "jeg har en liten finger som leiter etter fittemor" Stripe slutt "haha" Du er noen år under målgruppen Utdyp. Hva er det som gjør den setningen så genial at kun modne folk som deg kan forstå den? Lenke til kommentar
Carlgutt Skrevet 19. juli 2009 Del Skrevet 19. juli 2009 (endret) Når det gjelder Zofies Verden må du se på den med et ekstremt skjevt blikk. Selv ler jeg meg skakk på mange av stripene, som f.eks. dagens: Hahaha, jeg dør! :!: Endret 19. juli 2009 av Carlgutt Lenke til kommentar
cowboy bob Skrevet 20. juli 2009 Del Skrevet 20. juli 2009 Mann ringer dameDame tar telefonen Mann sier "jeg har en liten finger som leiter etter fittemor" Stripe slutt "haha" Du er noen år under målgruppen Utdyp. Hva er det som gjør den setningen så genial at kun modne folk som deg kan forstå den? Absolutt ingenting, men jeg regner med at voksne folk generelt lager serier for folk på sin egen alder og ikke fjortenåringer Er selv ikke en spesielt stor fan av Zofies verden. Lenke til kommentar
Fedme Skrevet 21. juli 2009 Del Skrevet 21. juli 2009 Noen ganger er Zofies Verden så dumt og dårlig at jeg må le. Lenke til kommentar
-Léon- Skrevet 18. august 2009 Del Skrevet 18. august 2009 Helt meningsløs serie. Forstår fint lite når jeg tar en titt på stripen de har i diverse aviser. Finner bare nakenhet osv osv. Eller hva det en annen tegneserie.. hmmm. Lenke til kommentar
BonoU2 Skrevet 18. august 2009 Del Skrevet 18. august 2009 Helt meningsløs serie. "Jammen, atte, nthåååå, det er det som lissom.. nthåå, det er det som er MENINGA da vettøø!! Høhøhøhøhøhøhøhøhøhø" Lenke til kommentar
-Léon- Skrevet 18. august 2009 Del Skrevet 18. august 2009 (endret) Helt meningsløs serie. "Jammen, atte, nthåååå, det er det som lissom.. nthåå, det er det som er MENINGA da vettøø!! Høhøhøhøhøhøhøhøhøhø" Nei Nei Nei, en serie kan ikke satse på å være mest mulig meningsløs... Det blir jo helt... Meningsløst.. Ehm.. Hadde et poeng i denne setningen.. Ett eller annet sted. Endret 18. august 2009 av Zeüs Lenke til kommentar
DasDiskusjonsDude Skrevet 5. oktober 2009 Del Skrevet 5. oktober 2009 Sofies verden er ikkje morsom, det går an å le av den, men den er ikkje så morsom at eg kjøper eit blad for å lese det... Eg leser det i aviser, og i Pondus bladene:) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå