Khaffner Skrevet 10. mars 2009 Del Skrevet 10. mars 2009 Som tittelen sier; jeg klarer ikke å forstå tegneserien Sofies Verden. Jeg klarer ikke å se det morsomme i det, skal det være morsomt? Kan noen forklare meg humoren, tankegangen og meningen bak tegneserien? Hver dag leser jeg det i dagbladet forgjeves. Noen som kan forklare? Lenke til kommentar
Svenni212000 Skrevet 11. mars 2009 Del Skrevet 11. mars 2009 Faktisk et ganske enkelt spørsmål å svare på.. Det er fordi det absolutt overhodet ikke finnes fnugg av humor, tankegang eller noe mening i denne tegneserien. 2 Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 11. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2009 Hva er da grunnen til at den er i de store avisene og at mange leser den? Lenke til kommentar
S-r-ex Skrevet 11. mars 2009 Del Skrevet 11. mars 2009 Når det gjelder Zofies Verden må du se på den med et ekstremt skjevt blikk. Selv ler jeg meg skakk på mange av stripene, som f.eks. dagens: Serien bruker striper fra en annen serie som utgangspunkt hvor brukbare striper dubbes om til noe helt nytt. Og som du ser så blir utfallene ganske sære. Se for eksempel på hvor brydd hun bestemora ser ut når fyren spør henne. Antageligvis hadde de opprinnelig en diskusjon om noe som bestemora ikke helt likte, men den funker like godt for teksten som har blitt satt inn i ettertid. Du kan se på det som en slags "tegneserienes youtube poops". Lenke til kommentar
Muggkaare Skrevet 17. mars 2009 Del Skrevet 17. mars 2009 (endret) Zofies Verden er genialt! Beste norske tegneserien noensinne! Yeah! Endret 17. mars 2009 av King_P Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 17. mars 2009 Del Skrevet 17. mars 2009 Selv elsker jeg serien, den passer perfekt med humoren min, jeg ler meg skækk av de aller fleste stripene ^^ Lenke til kommentar
Kjakan24 Skrevet 20. mars 2009 Del Skrevet 20. mars 2009 Til folk som liker Sofies Verden er det bare 1 ting å si: OMGYAAGOFR Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 20. mars 2009 Del Skrevet 20. mars 2009 Oh My God You're All A Gang of Fabolous Raticates? Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 21. mars 2009 Del Skrevet 21. mars 2009 Zofies Verden har et par morsomme striper, men noen blir litt for drøye.^^ Lenke til kommentar
Tå. Skrevet 22. mars 2009 Del Skrevet 22. mars 2009 Langt ifra de værste stripene som er i omløp. Overgår for eks lett "M", som er altfor snevert til å ha noen underholdningsverdi. Lenke til kommentar
Spetz Skrevet 23. mars 2009 Del Skrevet 23. mars 2009 Liker konseptet, har fått meg til å le en del ganger. Lenke til kommentar
Tygg3n Skrevet 24. mars 2009 Del Skrevet 24. mars 2009 Du må nok ha evnen til å le av det absurde, så er nok ein hat/elsk serie. Eg for min del elsker den. Lenke til kommentar
svinepelz Skrevet 27. mars 2009 Del Skrevet 27. mars 2009 Zofies verden er smukke greier. Humoren ligger i de uventede sammensetningene mellom typiske tegneserietegninger av den hardkokte typen (Rip Kirby, Modesty Blaise og slike typiske "Agent X9-serier") og surrealistiske, barnslige og fjollete tekster. Det blir et stilbrudd som ofte er morsomt. Om jeg skal jamføre med noe visuelt kan det for eksempel være , som også bruker fjollete tekst innenfor en seriøs ramme. Teksten heves av måten den presenteres på. Lenke til kommentar
Gyr0 Skrevet 7. april 2009 Del Skrevet 7. april 2009 Genialt, noen som har link til noen sofie strips? Lenke til kommentar
Antatra Skrevet 7. april 2009 Del Skrevet 7. april 2009 (endret) Serien bruker striper fra en annen serie som utgangspunkt hvor brukbare striper dubbes om til noe helt nytt. Og som du ser så blir utfallene ganske sære. Se for eksempel på hvor brydd hun bestemora ser ut når fyren spør henne. Antageligvis hadde de opprinnelig en diskusjon om noe som bestemora ikke helt likte, men den funker like godt for teksten som har blitt satt inn i ettertid. Du kan se på det som en slags "tegneserienes youtube poops". Så dette skal være noe lignende det Film Magasinet gjør? At de legger tekst på bilder fra film, som ikke har noe med filmen å gjøre? I så tilfelle synes jeg Film Magasinet gjør dette mye bedre. EDIT: Den mest anbefalte var ikke så aller verst da. Endret 7. april 2009 av CK_ Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 7. april 2009 Del Skrevet 7. april 2009 (endret) Zofies Verden er jo dritmorsomt, men jeg vet ikke om jeg hadde ledd like godt for 10 år siden. Den står riktignok i fare for å bli litt gammel. EDIT: Noe av det beste var gjesteartistene i julekalenderen, særlig Espen Thoresens bidrag (underst): Endret 7. april 2009 av Isbilen Lenke til kommentar
paa99 Skrevet 7. april 2009 Del Skrevet 7. april 2009 Det er en veldig dårlig serie. Kanskje den er for de med spesiell humor. Lest en stripe som var litt morsom. Det var en fyr som stod å runka til solnedgangen eller noe, husker ikke helt. Lenke til kommentar
SupremeX Skrevet 7. april 2009 Del Skrevet 7. april 2009 Jeg er helt enig med svinepelz, det er akkurat dette som gjør stripa morsom! Jeg leser de nye hver dag på db.no, og ler som oftest. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå