Gjest medlem-82119 Skrevet 10. mars 2009 Del Skrevet 10. mars 2009 Bruker AVG free på en vista maskin, har fungert feilfritt og topp hele tiden. Fikk så et varsel fra vista sitt sikkerhetssenter som påstod at AVG var slått av.....mens AVG ikke viste noe unormalt og indikerte at den var slått på. Tok da og avinnstallerte AVG og la den inn påny (siste versjon) og valgte som før å innstallere linkskanneren. Alt så ut til å ha gått bra, men da jeg skulle bruke internet explorer så låste den seg før den startet opp og AVG sin toolbar vistes ikke. Avinnstallerte så AVG igjen, og la den inn påny. Fikk så tilgang til å legge til tilleggene i selve explorer, men når jeg la til AVG toolbaren så låste explorer seg igjen. Avinnstallerte så AVG igjen og la den inn påny, nå uten linkskanner, og nå fungerer explorer som den skal igjen. Nullstillte explorer og lignende uten at det hjalp mellom innstalleringene. Eneste jeg la merke til var at det ikke var mulig å sette explorer til default nettleser, dvs man kunne velge det men så snart man gikk ut av gikk explorer tilbake til ikke å være default igjen. Jeg antar det har vært en eller annen oppdatering enten i AVG eller i vista som har ført til dette, men har ikke funnet ut hva. Har heller ikke gjort noe som skulle føre til slikt resultat. Ingen programmer er innstallert elelr avinnstallert eller lignende. Andre som har opplevd lignende idag eller nylig? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 10. mars 2009 Del Skrevet 10. mars 2009 Jeg har aldri opplved noe lignende og jeg laster ned de nyeste oppdateringene hver dag. Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119 Skrevet 10. mars 2009 Del Skrevet 10. mars 2009 Akkurat det samme som jeg gjør. Virker som om det plutselig oppstod en inkompabilitet mellom sikkerhetssenteret, AVG, explorer og linkskanneren. Aldri opplevd det før hverken på egen elelr andres maskiner jeg har lagt inn AVG på. Veldig snodig. Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119 Skrevet 11. mars 2009 Del Skrevet 11. mars 2009 Ja så er det avklart. AVG free kom i ny versjon (8.5) og linkskanneren krasjer internet explorer 7.0 Løsningen inntil AVG får fikset dette er å innstallere AVG uten linkscanner ved å bruke custom install alternativet. Problemet er at AVG oppdateres automatisk, og da får man dette problemet enten man vil eller ei. Håper AVG får fikset det snart.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå