Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Hvordan bestemmer du deg for å gjøre lekser?

Anbefalte innlegg

Jeg er helt elendig på å konsentrere meg. Samt å faktisk begynne. Bare se på meg nå; har ikke gjort en dritt. Heldigvis skal en venninne komme snart. Vi skal jobbe på prosjekt, så da kommer jeg endelig i gang.

Noe som hjalp for meg(var enda verre før) var at det trådløse nettet vårt bukket under. Når jeg vil på data, må jeg sitte i stuen. Så når jeg først har pellet meg opp på rommet, har jeg ihvertfall ikke internett til å distrahere meg. ^^

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Dog litt synd at jeg alltid kan gå tilbake til PC-en, eller at jeg må gjøre oppgaver på PC-en.

Jeg tror jeg skrur av all internettkommunikasjon om nødvendig. :)

Jeg valgte å ikke legge inn nett på hybelen i år, men tror du det funker? ne-ei ...

Finnes bestandig noe "bedre" å gjøre. Akkurat nå går tida til House MD :p Dessuten går flere av timene på skolen til å sitte å tulle på nett nå enn før :/

Endret av j1m
Lenke til kommentar

Jeg jobber om natta/kvelden. Hvis jeg synes at jeg bør gjøre litt matte f.eks., så fungerer det å begynne i 9-10-tiden, fordi da tenker jeg at jeg må forte meg noe jævlig fordi jeg ikke gidder å sitte opp hele natta. Da jobber jeg raskt og effektivt.

Når det gjelder innlevering på fronter og dritt, så er det samme strategien. I går hadde jeg en kjemiinnlevering til kl. 23.59, og da sov jeg noen timer etter at jeg kom hjem fra skolen før jeg våkna i 7-tiden og jobba som bare helvete. Da blir jeg også 100% konsentrert.

Menneh, det fungerer litt dårlig å gjøre dette over en jevn periode, så jeg anbefaler det mest som skippertak.

Lenke til kommentar

Jeg tenker ofte sånn, "I dag skal jeg være flink og gjøre lekser", men det skjer nesten aldri. Det jeg heller må gjøre da er å tenke NÅ skal jeg gjøre lekser og ikke noe annet, da blir jeg motivert og får ting gjort.

I det siste har jeg begynt å trene rett ette skolen. Det gir meg overskudd etter en lang dag og jeg føler meg klar for å gjøre litt lekser, så det blir som regel rundt 17:00.

Jeg sitter på rommet mitt og gjør lekser med mindre det er noen ting jeg trenger hjelp med. Det er det eneste stedet jeg får fred og ro.

Noen lekser tar lang tid, men andre ikek fullt så lenge. Jeg sitter vel i 1-2 timer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...