superkaisa Skrevet 10. mars 2009 Del Skrevet 10. mars 2009 Heei, jeg har veldig lenge hatt lyst til å lage egen nettside. men vet ingen ting! for det første hva må jeg kjøpe?? hvor kan jeg få det billigst?? jeg er 13år og kan ingen web-programering kan jeg fortsatt lage en nettside?? er det noen som har noen oppsett på hva jeg kan kjøpe? eller finnes det noen pakker med alt du trenger til rimelig pris?? Takk for hjelp! Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 10. mars 2009 Del Skrevet 10. mars 2009 alt du trenger en en nettleser og en editor... feks notepad++ ellers har denne siden alt du vil trenge å kunne: http://www.w3schools.com/ det du trenger er å kunne er: HTML/XHTML og CSS Lenke til kommentar
Captn Jack Yarr'ow ! Skrevet 10. mars 2009 Del Skrevet 10. mars 2009 Letteste er vell og bruke web res som også er på norsk og har en del stoff. www. WebbRessurs.no - De har fått et nytt kurs om å lage nettsider uten og bruke masse tabeller: www.webressurs.no/kurs/css/ Have fun Lenke til kommentar
superkaisa Skrevet 10. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2009 (endret) ja men jeg mener og å kjøpe selve domene! har hørt at du trenger webhotell o noe styr! hva er det?? og tror dere at jeg 13 kan greie dette? eller skal eg gi opp? Men takk for linker! Endret 10. mars 2009 av superkaisa Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 10. mars 2009 Del Skrevet 10. mars 2009 du burde heller lære deg litt hvordan man lager noe, istedenfor å betale for noe som kanskje blir stående ubrukt og må betales for... nå er ikke et domene så dyrt men sure penger uansett... Lenke til kommentar
superkaisa Skrevet 10. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2009 ok men hvis jeg kjøper et domene og kan et språk er det allt jeg trenger?? ikke mere å kjøpe?? Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 10. mars 2009 Del Skrevet 10. mars 2009 koden du skriver for en nettside er jo din egen= gratis... og editorene eller skriveprogrammet som du koder i er jo også gratis... og det meste av tutorials på nettet er igjen gratis... Lenke til kommentar
superkaisa Skrevet 11. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2009 La oss si at nå har jeg lært meg et språk! og så kjøper jeg et domene som er veldig billig på Godaddy. er det alt jeg trenger?? Lenke til kommentar
killerbill Skrevet 11. mars 2009 Del Skrevet 11. mars 2009 du må jo ha sia di på en sever, selv har jeg min på privat server så koster ikke meg noe ellers skal det ikke kosta mer nei. Lenke til kommentar
Blekk. Skrevet 11. mars 2009 Del Skrevet 11. mars 2009 Hva skal du ha på den siden din da? Kan du ikke bare lage deg en blogg? Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 11. mars 2009 Del Skrevet 11. mars 2009 Les hvordan man lager web-sider, leste her for 2 uker siden: http://www.htmldog.com og jobber forsatt med design, tester ut og prøver alt mulig Du kan sette kjøpe domene eller du kan sette opp en egen på pc-en men dette vil kun være til testing, så derfor kan det lønne seg å sette opp på pc-en slik at du kan teste alt mulig css/html koder uten å betale noe. Når du har laget en bra side kan du kjøpe domene og laste det opp der og vise det til venner + familie Og hvis du ønsker mere avansert koding med diverse løsningen og kule ting på hjemmesiden så er det Javascript (JQuery - mange kule koder her, også morsomme som gir kule effekter.) også har vi PHP som gjør ganske mye bra. Her kan du lage login side osv.. Lenke til kommentar
Kapli Skrevet 11. mars 2009 Del Skrevet 11. mars 2009 (endret) Du trenger et domene og en server, det finnes gratis domener som f.eks MITTDOMENE.no-ip.org osv.. sånne sub-domener. Hvis du vil ha MITTDOMENE.com f.eks så må du betale ca. $10 i året. Å leie koster litt forskjellig, alt fra 350kr i året til ... ja, mye Bare google hosting så finner du sikkert noen pakke løsninger, men som de andre sa, du bør lære deg før du kjøper noe ettersom det kan stå ubrukt mens du betaler for det. Last ned http://www.wampserver.com og installer det, bruk din egen PC som server mens du lærer deg. Endret 11. mars 2009 av Kapli Lenke til kommentar
superkaisa Skrevet 11. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2009 (endret) så hvis jeg kjører domene på egen server trenger jeg bare å kjøpe server? Og hvordan prøver jeg selv hjemme?? Endret 11. mars 2009 av superkaisa Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 11. mars 2009 Del Skrevet 11. mars 2009 Du missforsto litt, når du har det på egen server hjemme så er det litt mere for testing osv... og når du kjøper domene så får du ALLTID med deg et sted du kan din web side på ved å laste opp de filene som web siden din bruker ^^ Men du kan også ha det hjemme men da bør pc-en stå på 24/7 og du bør ha en bra internett linje (ps. det kan ta mye nettlinjen din av og til) Lenke til kommentar
superkaisa Skrevet 11. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2009 men nå installere jeg http://www.wampserver.com hva må jeg gjøre for å øve meg hjemme? laste ned mere?? Lenke til kommentar
MartinF Skrevet 11. mars 2009 Del Skrevet 11. mars 2009 (endret) og når du kjøper domene så får du ALLTID med deg et sted du kan din web side på ved å laste opp de filene som web siden din bruker ^^ Nei. --- Til trådstarter. Start med å lær deg HTML. Lag deg en gratiskonto hos Home eller sånne gratistjenester, før du begynner å kjøpe domene og webhotell. Endret 11. mars 2009 av MartinF Lenke til kommentar
superkaisa Skrevet 11. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2009 (endret) og når du kjøper domene så får du ALLTID med deg et sted du kan din web side på ved å laste opp de filene som web siden din bruker ^^ Nei. --- Til trådstarter. Start med å lær deg HTML. Lag deg en gratiskonto hos Home eller sånne gratistjenester, før du begynner å kjøpe domene og webhotell. Jeg forstår ingen ting! jeg skjønner at jeg må lære meg HTML men gratis konto hos Home?? hva er Home og hva gjør de?? Må bare si dere er tolmodig!! jeg er sikkert håpløs å lære noe! Endret 11. mars 2009 av superkaisa Lenke til kommentar
MartinF Skrevet 11. mars 2009 Del Skrevet 11. mars 2009 Istedenfor å betale for en lagringsplass og domene du kanskje ikke vil få utnyttet, så kan du opprette et gratis webhotell hos dem. Google det og du vil få svar. Startet selv med websider når jeg var 12. Dette skal du nok klare. Lenke til kommentar
superkaisa Skrevet 11. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2009 Istedenfor å betale for en lagringsplass og domene du kanskje ikke vil få utnyttet, så kan du opprette et gratis webhotell hos dem. Google det og du vil få svar. Startet selv med websider når jeg var 12. Dette skal du nok klare. Mener du san subdomain?? foreksempel www.MINSIDE.freedomain.com? Lenke til kommentar
Bjonski Skrevet 11. mars 2009 Del Skrevet 11. mars 2009 1. Lær deg HTML. -> Websider laget i HTML/CSS kan kjøres lokalt på din PC uten noe ekstra programvare. 2. Når du er fornøyd med websiden du har laget, skaff deg en gratis webhost. -> f.eks www.home.no Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå