Gå til innhold

Å si opp jobben sin.. Men hva etter det?

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg jobber som platearbeider og jeg har veldig lyst til å si opp jobben min da jeg ikke trives, hverken i miljøet/faget/sjefer/osv. Har vært der i halvannet år, og jeg sliter virkelig med å komme meg opp om morgenen. Enda jeg er bare 22 år. :( Så jeg lurer..

Hvis jeg sier opp jobben og bestemmer meg for ta en liten fri-periode for å hente meg inn igjen (har ikke så mye mer å gi psykisk sett), hva gjør jeg i mellomtiden? Sosialkontoret eller Nav eller noe sånt? De hjelper meg kanskje ikke hvis jeg sier opp av egen fri vilje? Vet ikke hvordan dette fungerer, og jeg bor jo ikke akkurat hos mamma lenger heller. Hadde vært fint med litt hjelp, er helt i villrede om dette.

Og hvis denne tråden hører hjemme et annet sted så beklager jeg, fant ikke noe mer passende enn her.

På forhånd takk!

Endret av Ulquiorra
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sier du opp må du gjennom 3 måneder med karantene før du får dagpenger. Desverre.

Kanskje en tur til fastlegen kan være lurt, det virker som at mistrivselen påvirker helsen din. Kanskje du trenger en sykemelding for å komme deg, og kanskje legge en litt mere langsiktig plan.

Høyere utdanning kan være noe å tenke på, hva med å utfordre hjernen med akademiske utfordringer istedet for håndverkerkvaliteter?

Lenke til kommentar
Høyere utdanning kan være noe å tenke på, hva med å utfordre hjernen med akademiske utfordringer istedet for håndverkerkvaliteter?

Støtter denne eg, om du har fag brev så kan du f.eks ta ingeniørutdannelse via Y-veg.

Uansett så må du tenke på kva du vil jobbe med seinare. Å seie opp jobben er ei dårlig løysning om du ikkje har ein plan. Seier du opp jobben og melder frå til NAV ender det stort sett opp med at du må ta ein dårlig betalt jobb, og for å få sosialhjelp så må du ha ein god grunn. Å være arbeidsfør men utan å jobbe gir deg ikkje rett til sosialhjelp.