janeidejan Skrevet 23. april 2003 Del Skrevet 23. april 2003 Jeg har sett det at webshoper som www.psdata.no og www.komplett.no har fått inn disse nye chipsetta, men det er jo så mye forskjellig. I865 er vel "springdale" og I875 er "Canterwood" men så heter de jo PE og G og sånne ting, så jeg lurer egentlig bare på hva som er forskjellen på disse, hvilket som liksom er det beste. Er det noe utstyr som er standard på f. eks. PE versjonen som ikke er på G versjon (onboard skjermkort elns). Lenke til kommentar
Dollar Skrevet 24. april 2003 Del Skrevet 24. april 2003 875 støtter opptil 800FSB, dual DDR400+ECC og PAT (3-5% mer kjappere minneytelse). 865PE mangler ECC minne støtte og PAT. 865G er som PE - men med intregrert grafikk + AGP spor. 865P er en "light" utgave, uten 800FSB/DDR400 støtte. Alle chipsettene har støtte for Intel's CSA (2gbit dedikert kanal for nettverk) som er sårt trengt. Alle P4/Athlon maskiner har én 1gbps kanal til alle PCI kort - nå har vi plutselig 1gbps til PCI og 2gbps for full duplex gigabit lan. Pass på å kjøp hovedkort med dette dvs MSI, Chaintech eller Gigabyte. Alle chipsettene tilbyes med enten ICH5 eller ICH5 som gir 8 USB2 porter og mulighet for å tilknyttes 4 ATA100 og 2 SATA enheter. R utgaven tilbyr også RAID0 for SATA. Det som er å satse på er i hovedsak 865PE som kommer til å starte på godt under 1000 lappen eller 875 som vel starter på rundt 1300kr. Offisielt blir 865 først lansert om ca 4 uker så jeg ville tatt webshoppenes leveringsevne her med en solid klype salt. Lenke til kommentar
janeidejan Skrevet 24. april 2003 Forfatter Del Skrevet 24. april 2003 Ok, tusen takk for hjelpen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå