olebrann3 Skrevet 10. mars 2009 Del Skrevet 10. mars 2009 Var ute å kjørte søndag kveld da det kom en polak og kjørte rett i siden på meg i en rundkjøring, jeg var desidert først i rundkjøringen og var nesten ute, da han ikke stoppet når han skulle inn og braste inn i siden på meg.. Han har smadret inn begge dørene og karmen rundt, alt der må nok byttes. Jeg har bare delkasko på bilen, Han har polsk forsikring selskap og mitt selskap sier det kan komme til å ta tid før eg får noen penger. Forsikringselskapet mitt sa jeg måtte kjøre med skaden til det polske selskapet betaler noe som kunne ta et halv år jeg lurte på hvem som måtte betale leiebil, de sa at jeg kunne skrive at jeg trengte bil(noe jeg gjør må ta 4 busser fra hjem via barnehagen og til skole) og så kunne det polske selskapet velge om de ville dekke det(noe de da garanter ikke gjør) spurte forsikringselskapet om det var slik at jeg skulle tape på at han kjøre inn i meg og fikk som svar at det av og til var bare sånn!! Skal det være sånn at når tullinger på veiet kjører inn i deg så skal en tape på det selv? Og vet noen hva jeg gjør vist det polske selskapet aldri tar kontakt? Lenke til kommentar
jlek Skrevet 10. mars 2009 Del Skrevet 10. mars 2009 *Snip* Tror du vil ha mer hell med svar i Juss-delen av forumet. Lenke til kommentar
Godot Skrevet 12. mars 2009 Del Skrevet 12. mars 2009 Sitter du på nok beviser ville jeg gått til sak mot vedkommende. Det burde være en smal sak å vinne hvis det utelukkende var polakkens feil. kanskje forsikringselskapet vil få mer fart på seg da. Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 12. mars 2009 Del Skrevet 12. mars 2009 Skal det være sånn at når tullinger på veiet kjører inn i deg så skal en tape på det selv? Og vet noen hva jeg gjør vist det polske selskapet aldri tar kontakt? Dette er problemet ved å kjøre uten full kasko. -Dersom du hadde hatt full kasko, så hadde du fått ut penger av ditt selskap og så ville selskapet ditt i etterkant krevet inn pengene fra polsk selskap. -Du har ikke dekning og må dermed påvise skyld og drive inn pengene selv. Tok motpart på seg skyld på skadeskjemaet? Det er et sjansespill å kjøre uten full kasko. Jeg har valgt å ta sjansen, fordi jeg har en gammel bil som jeg ikke er redd for. Du må gjøre en totalkostnadsanalyse for ditt bilhold og vurdere risiko og kostnader. Dersom du er avhengig av bilen, så kan du ta opp et forbrukslån og reparere bilen. Dersom forbrukslånet blir for dyrt, så kan du selge bilen etter at den er reparert og kjøpe en billigere bil. Jeg ville tatt kontakt med ditt forsikringsselskap for å forhøre meg om hvordan hvilke erfaringer de har med å drive inn penger fra polskse forsikringsselskaper. Kanskje du kan betale de for å drive inn pengene for deg? Sikkert andre her som har kontrete erfaringer. Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 16. mars 2009 Del Skrevet 16. mars 2009 (endret) Uten at jeg vet om det hjelper deg.. http://fnh.no/FullStory.aspx?m=1758&amid=961287 Men har tidligere hørt det samme som du har fått beskjed om, ja. Så et intervju med en forsikringsmann angående dette, han unngikk for alt i verden å krasje med utlendinger. Endret 16. mars 2009 av Marvil Lenke til kommentar
olebrann3 Skrevet 20. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2009 Skal det være sånn at når tullinger på veiet kjører inn i deg så skal en tape på det selv? Og vet noen hva jeg gjør vist det polske selskapet aldri tar kontakt? Dette er problemet ved å kjøre uten full kasko. -Dersom du hadde hatt full kasko, så hadde du fått ut penger av ditt selskap og så ville selskapet ditt i etterkant krevet inn pengene fra polsk selskap. -Du har ikke dekning og må dermed påvise skyld og drive inn pengene selv. Tok motpart på seg skyld på skadeskjemaet? Det er et sjansespill å kjøre uten full kasko. Jeg har valgt å ta sjansen, fordi jeg har en gammel bil som jeg ikke er redd for. Du må gjøre en totalkostnadsanalyse for ditt bilhold og vurdere risiko og kostnader. Dersom du er avhengig av bilen, så kan du ta opp et forbrukslån og reparere bilen. Dersom forbrukslånet blir for dyrt, så kan du selge bilen etter at den er reparert og kjøpe en billigere bil. Jeg ville tatt kontakt med ditt forsikringsselskap for å forhøre meg om hvordan hvilke erfaringer de har med å drive inn penger fra polskse forsikringsselskaper. Kanskje du kan betale de for å drive inn pengene for deg? Sikkert andre her som har kontrete erfaringer. Han tok på seg skylden... Forsikringsselksapet mitt prøver å ordne det men har sagt det kan gå opp mot et halvt år Lenke til kommentar
tor_erik Skrevet 21. mars 2009 Del Skrevet 21. mars 2009 Det er noe seriøst dritt å krasje med utenlandsregistrerte biler. Jeg har heldigvis ikke "erfaring" med dette selv, men en bekjent strevde i lange måneder for å få utbetalt pengene han hadde rett på. Mitt råd, smør deg godt inn med tålmodighet, og bruk NAF. De løste saken jeg kjenner til. Lenke til kommentar
olebrann3 Skrevet 1. april 2009 Forfatter Del Skrevet 1. april 2009 takk for mange brae svar, har fortsatt ikke fått noen penger igjen.. Skal til usa om 2 uker og vist det ikke har skjedd noe innen jeg kommer hjem så må eg kanskje begynne å gjøre noe nytt i saken Lenke til kommentar
Rune-B Skrevet 1. april 2009 Del Skrevet 1. april 2009 takk for mange brae svar, har fortsatt ikke fått noen penger igjen.. Skal til usa om 2 uker og vist det ikke har skjedd noe innen jeg kommer hjem så må eg kanskje begynne å gjøre noe nytt i saken Er vel bare å sette inn bilen på verkested og få ordnet skaden med en gang. Er jo ditt forsikringsselskap som skal sende kravet til motpartens selskap. Lenke til kommentar
olebrann3 Skrevet 10. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2010 takk for mange brae svar, har fortsatt ikke fått noen penger igjen.. Skal til usa om 2 uker og vist det ikke har skjedd noe innen jeg kommer hjem så må eg kanskje begynne å gjøre noe nytt i saken Er vel bare å sette inn bilen på verkested og få ordnet skaden med en gang. Er jo ditt forsikringsselskap som skal sende kravet til motpartens selskap. Ser jeg ikke har svart hvordan det endte her. Jeg fikk pengene etter mye mas først i august. Så å krasje med noen polakker anbefaler jeg ikke Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå