sondredh94 Skrevet 10. mars 2009 Del Skrevet 10. mars 2009 (endret) Hei, kjøpte en acer 6920g laptop hos elprice i mai 2008. Skjermen ble ødelagt så jeg leverte den inn på reperasjon i begynnelsen av februar i år, Her er linken til min andre tråd. Det gikk 5 uker før jeg fikk den igjen i går. De fikset skjermen og jeg fikk alt på kjøpsgarantien På service lappen sto det at de hadde byttet inverter, vga kort, lcd panel og hovedkort. Her er noen av problemene jeg merket da jeg fikk den igjen som ikke var der før: -Uten på lokket er det kommet en svær stripe i lakken som ikke var der før jeg leverte den inn. -Ripe i sølvmalingen nedenfor tastaturet(liten) -Hodetelefon porten virker ikke(Kun lyd fra ene siden av headset, prøvd mange forskjellige jeg vet virker -Ingen av spesial funksjonsknappene på siden virker(Wifi av/på knapp, Bluetooth knapp etc. Har prøvd å reinstallere drivere men det funker fortsatt ikke, regner med at det kommer av at de byttet hovedkort slik at ikke knappene blir gjenkjent elns.) - Ved oppstart får jeg hver gang et slags error om Check cable connection, se vedlagt bilde(Ikke et problem, kan ha noe med knappene å gjøre) Når jeg startet den opp sjekket jeg skjermkortet og det var en 8600M GT i stedet for den originale 9500M GS. 8600M GT er jo mye gamlere enn 9500M GS men de skal visst være ganske så like i ytelse. Jeg testet og fikk ca. 100pts mer i 3dmark enn med 9500m GS så det er ihvertfall ikke dårligere. Det lå på rundt 55-60 grader i full load, omtrent det samme som 9500m GS. Men jeg lurer på siden dette kortet er gamlere og ikke er designet for denne laptopen, mangler det noen funksjoner som f.eks Nvidia PureVideo osv.? Siden pcen kommer tilbake med nye feil som ikke var der da jeg leverte den inn, er jeg usikker på hvilke rettigheter jeg har. Har jeg rett til å få ny pc? De selger ikke min modell lenger og jeg gidder ikke å ha den inne til reparasjon i 5 uker til. Hva bør jeg gjøre? Takker for alle svar:) Endret 10. mars 2009 av sondredh94 Lenke til kommentar
Vitamin Bjørn Skrevet 10. mars 2009 Del Skrevet 10. mars 2009 Desverre har selger rett på å prøve å reparere ditt produkt opptil flere ganger. Men det går grenser. F.eks om du har defekt hovedkort for 3 gang, så kan det snakkes om ny maskin. Men i dette tilfellet må du nesten bare sende inn maskinen igjen og få de til å fikse problemene. Men vær litt mer bestemt på hvor lang tid det tar. Over 1 måned begynner å strekke litt på tiden. Lenke til kommentar
ekm Skrevet 11. mars 2009 Del Skrevet 11. mars 2009 Om de har byttet ut vesentlige deler(i dette tilfellet skjermkort) med vesentlig dårligere alternativer og i tillegg laget riper m.m. er det vel all grunn til å klage. (Personlig lurer jeg på hvem som har utført service?) Lenke til kommentar
Brusfantomet Skrevet 11. mars 2009 Del Skrevet 11. mars 2009 9500 gs er akkurat samme chippen som 8600GT, alle referansehasitgheten er også like, så det skal være ett fett hvem som sitter i maskinen. Lenke til kommentar
BearCat Skrevet 13. mars 2009 Del Skrevet 13. mars 2009 - Ved oppstart får jeg hver gang et slags error om Check cable connection, se vedlagt bilde(Ikke et problem, kan ha noe med knappene å gjøre) Dette er ingen feil, men nettverkskortet som sier at det ikke kan boote fra nett, pga. manglende forbindelse med server. Feilmeldingen blir borte hvis du forandrer på boot rekkefølgen i BIOS. Lenke til kommentar
trrunde Skrevet 3. juni 2009 Del Skrevet 3. juni 2009 dersom dem har kjørt recovery så bruker dem pxe boot hos acer. Det er nok derfor maskinen din står oppsatt til å boot lan først. Trykk F2 under oppstarten av maskinen og endre på boot rekkefølgen. Virker forreten som dem har gjort en dårlig jobb når de testet maskinen etterpå, for det virker som du har fått et defekt hovedkort i maskinen din. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå