Gå til innhold

Treg internett når jeg starter transmission/utorrent

Anbefalte innlegg

Jeg har adsl2+(20mbit) hos Ventelo, og har dermed et modem som jeg fikk av dem. I tillegg så har jeg en D-link dir-615.

Problemet er at med en gang jeg starter transmission eller noen andre starter noen andre torrent programmer, så blir nettet tregt med en gang, og når jeg lukker torrent programmet så blir internetten rask igjen. Har litt lyst å laste ned mens jeg er på nettet, så noen som har peiling? :-)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det trenger ikke å være linja som er problemet. Som regel er det router som ikke takler det antallet connections man får av å kjøre torrents.

Du burde sørge for at utlinjen din ikke overstiger 80% last, og du burde sette ned maks antall connections i torrent-klienten din. uTorrent har vel 200 connections som standardinstilling, noe som kan bli litt i overkant for mange routere. Prøv å sett denne ned til 130-150.

Lenke til kommentar
Det trenger ikke å være linja som er problemet. Som regel er det router som ikke takler det antallet connections man får av å kjøre torrents.

Du burde sørge for at utlinjen din ikke overstiger 80% last, og du burde sette ned maks antall connections i torrent-klienten din. uTorrent har vel 200 connections som standardinstilling, noe som kan bli litt i overkant for mange routere. Prøv å sett denne ned til 130-150.

Nå gjorde jeg akkuratt som du sa, og det virket! Nå går nette bra selv om jeg laster ned, Tusen takk!:-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...