wiak Skrevet 10. mars 2009 Del Skrevet 10. mars 2009 (endret) Du skal vel ikke overklokke? Hvis ikke så er vel forslaget til Mercurial litt upassende siden det inneholder en unødvendig vannkjøling, og pengene kunne vært brukt på kraftigere komponenter i steden. Nå er ikke CS:S krevende i dagen målestokk uansett. Av mus anbefaler jeg Razer Krait, en kjempegod mus som er nyere enn G5. Mitt tips: Om du skal bruke PCen hovedsaklig til spilling, så ville jeg gjort følgende: * Om du ønsker prisen nærmere 10k, så se på Phenom II 940 sammen med Radeon HD 4870, f.eks. i "AMD Dragon"-oppsettet. * Om du ønsker litt kraftigere PC så se på Core 2 Quad Q9550 eller en høyere klokket dobbelkjerne, og gjerne velg Radeon HD 4870 X2 eller GTX 295. i7 er ikke en plattform som er prisgunstig for spilling, du får tilnærmet like god spillytelse på Core 2-plattformen for en vesentlig lavere pris. Hvis det er ønske om å holde prisen nede, så er det bedre å legge pengene spart med Core 2 i forhold til i7 i et bedre skjermkort, som vil gi vesentlig ytelsesforskjell. Mvh, efikkan. alså Phenom II X4 yter omtrent som Core 2 Quad bare les tester (Anandtech, Techreport) så det spiller ingen rolle hva man tar om dagen AMD Dragon har et 790GX hovedkort, Phenom II, og Radeon HD 4800 serie skjermkort alså AMD har bedre oppgradering mulighet senere, hvorfor? AMD har brukt HyperTransport siden 2003, Intel har i det siste startet med QuckPath interconnect på i7 som er deres svar på HyperTransport og ja Core i7 sin sokkel er en døende socket, fordi nå kommer også core i5 som bruker en helt ny socket i forhold har AMD brukt samme socket med noen få oppgraderinger siden 2006 AM2 (HT2+DDR2) AM2+(HT3+DDR2) AM3 (HT3+DDR3) best av alt AM3 cpuer vil funke i AM2 og AM2+ i tilegg til AM3 sockets Endret 10. mars 2009 av wiak Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 10. mars 2009 Del Skrevet 10. mars 2009 Wiak: Q9550 yter vel i snitt cirka 5% bedre i spill enn Phenom II 940. Men som jeg sa, så var det litt forskjell. Les om igjen posten så forstår du. Jeg lurer faktisk på en selv, siden Phenom II 940 gir mest for pengene. Jeg har selvsagt lest testene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå